פפסיקו עקפה בשורה התחתונה - למה המשקיעים לא התלהבו?
בעוד האינפלציה מתמתנת השנה, הצרכנים עדיין מרגישים אותה. רשתות כמו מקדונלדס וסטארבקס מתמודדות עם ביקוש יורד, כאשר פפסיקו PEPSICO INC +1.04% PEPSICO INC 162 +1.04% סגירה:0 פתיחה:161 גבוה:162.06 נמוך:159.9 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: גם היא מתמודדת עם אותו האתגר. בדומה למתחרות המזון המהר, יתכן והחברה תצטרך גם כן להוריד מחירים על מנת למשוך בחזרה את הלקוחות.
ענקית החטיפים והמשקאות דיווחה על תוצאות מעורבת. פפסיקו אומנם עקפה מצד את הציפיות לרווח ברבעון השני, ההכנסות הגיעו נמוך מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 2.28 דולר, עלייה של 9% לעומת שנה קודם לכן, בעוד ההכנסות עמדו על 22.5 מיליארד דולר, עלייה של 0.9%. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.16 דולר על הכנסות של 22.6 מיליארד דולר.
"הצרכן יותר מודע למחיר"
לפי פפסיקו, התוצאות לרבעון השני שלה נפגעו מחולשה בעסקי החטיפים שלה בצפון אמריקה, וההשפעה של הריקול ביחידת הקוואקר שלה. בשתי היחידות הללו נרשמה ירידה של 4% ו-17% בהיקף המכירות לעומת השניה שעברה, בהתאמה. גם היקף המכירות של עסקי המשקאות בצפון אמריקה ירד ב-3%.
"הצרכן הרבה יותר מודע למחיר והוא מחפש יותר ערך", אמר מנכ"ל פפסיקו, רמון לגוארטה. עוד הוסיף המנכ"ל היא החברה תשקיע יותר כדי לעורר צמיחה, כולל הצעות ערך נוספות עבור חלק ממוצרי החטיפים שלה, כמו הגדלת הוצאות הפרסום והשיווק. "חלקים מסוימים בפורטפוליו צריכים להיות עבור צרכנים מסיומים", הוסיף לגוארטה. "אנחנו צריכים נקודות מחיר כניסה חדשות וכנראה כמה מכניקות קידום מכירות חדשות".
תחזית החברה וחששות המשקיעים
הנהלת החברה צופה כעת צמיחה אורגנית של 4% בהכנסות לשנה כולה, תחזית מתוקנת מהטווח של 4%-8% קודם לכן. עם זאת, החברה אמרה שהיא בטוחה כי היא תספק צמיחה של לפחות 8% ברווח למניה. בוול-סטריט פחות אופטימיים. הקונצנזוס בקרב האנליסטים עומד על צמיחה של 3% במכירות ו-7% ברווחים.במהלך החודשיים האחרונים מניית פפסיקו איבדה 9%, כאשר המשקיעים חוששים כי מחירים גבוהים יותר בעקבות האינפלציה והפופולריות הגוברת של התרופות להרזייה תפגע בביקושים לחטיפים ומשקאות ממותקים. הנתונים הקמעונאיים האחרונים מצביעים על כך שנפח המכירות של פפסיקו היה נמוך מהצפוי. במידה וזה יימשך, החברה תצטרך לקצץ בעלויות על מנת להגיע ליעדי הרווח שהגדירה, או להוריד תחזיות פיננסיות לרבעונים הקרובים.
עסקי ה-Frito-Lay של החברה בצפון אמריקה, גרמו להגדלת הוצאות השיווק השנה, אך לא הצליחו להגביר את נפח המכירות. בנוסף, עסקי המשקאות של פפסיקו חווים רכות גם הם, כאשר החברה מחזיקה במגוון טעמים קטן יותר משל היריבות. במידה והנפחים לא ישתפרו, יהיה מורכב יותר לעמוד ביעדי הרווח. במקביל, הריקול בשנה שעברה של מוצרי קוואקר, חתכו עוד יותר את צמיחת ההכנסות של פפסיקו. ההנהלה צופה שהשפעת הריקול תתמתן ככל שהשנה תתקדם וכי הייצור יחזור לקדמותו עד דצמבר.
פפסיקו מחזיקה בנתח של 8.5% בחברת משקאות האנרגיה Celsius, שגם מניותיה ירדו לאחרונה בעקבות חששות בנוגע לביקוש.
ענקית המשקאות והחטיפים הגדילה לאחרונה את הדיבידנד השנתי שלה ב-7% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 225 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה איבדה 1.8% מתחילת השנה ו-8% ב-12 החודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה