נתח השוק של טסלה לראשונה מתחת ל-50% - למה אלה חדשות טובות
לראשונה מאז החלה לייצר רכבים המונעים על סוללות, נתח השוק של טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ירד מתחת ל-50%. זהו סימן חיובי הן לתעשיית הרכבים החשמליים והן לטסלה. המשמעות היא שהרכבים החשמליים הופכים להיות חלק מהנורמה, וזה מצוין עבור כל יצרניות ה-EV.
האמריקאים רכשו 330,000 רכבים חשמליים ברבעון השני, שיא חדש ועלייה של 11% לעומת שנה קודם לכן. מדובר בהקלה עבור המשקיעים, שכן מכירות ה-EV צמחו רק ב-3% ברבעון הראשון לעומת שנה שעברה, הרבה יותר איטי מצמיחה של 46% ב-2023. האטה בצמיחה בתחילת 2024 גרמה למשקיעי ה-EV לחששות. מניית טסלה ירדה בשפל ב-44% בשנת 2024, כאשר חלק מהסיבה לכך היו נתוני מסירות חלשים מהצפוי ברבעון הראשון שירדו בכ-9% מהשנה הקודמת.
כעת, החברה של אילון מאסק החזירה את הירידות לאחר שזינקה ב-20% הודות לנתוני מסירות טובים מהצפוי ברבעון השני. טסלה מכרה כ-444,000 רכבים ברחבי העולם ברבעון השני, ירידה של פחות מ-5% לעומת השנה שעברה. בארה"ב לבדה טסלה מכרה 164,000 רכבים ונתח השוק שלה עמד על 49.7%. נמוך מ-50%. אבל נראה שאת המשקיעים זה לא מעניין.
אחת הסיבות לאדישות המשקיעים היא כי אף אחד לא באמת ציפה שטסלה תמשיך להחזיק בחצי מהשוק לנצח. סיבה נוספת היא שחדירת ה-EV צריכה להיות הרבה יותר משמעותית על מנת שטסלה ויצרניות רכב אחרות יצליחו למכור מספיק רכבים חשמליים על מנת להצדיק את הערכות השווי שלהן ואת השקעות ה-EV.
שוק ה-EV מתחמם
שיעור חדירת הרכבים החשמליים במכירות רכבים חדשים עמד על בערך 8%. זה היה סביב ה-7%-8% בששת הרבעונים האחרונים. עם זאת, קיימים סימנים ראשונים להתחממות שוק ה-EV. יותר יצרניות רכב מציגות נתוני מכירות משמעותיים של רכבים חשמליים ומציעות גרסאות שונות של רכבים כך שחלק גדול יותר מהציבור יכול להרשות לעצמו לרכוש EV.תשע יצרניות רכב מכרו יותר מ-10,000 רכבים חשמליים ברבעון השני: פולקסווגן, BMW, ג'נרל מוטורס, פורד, יונדאי, קיה, טויוטה, ריביאן וכמובן טסלה. מדובר בעלייה לעומת שמונה יצרנית שנה קודם לכן לאחר שטויוטה הצטרפה לקבוצה עם לקסוס.
מספר יצרניות רכבי יוקרה התקשרו למכור רכבי EV ברבעון השני, כמו פולסטאר, פורשה, וולוו ומרצדס. היצרניות ראו ירידה דו ספרתית בנפחי המכירות ברבעון השני לעומת השנה שעברה. מדובר באיתות לכך שלפחות כרגע, פלח היוקרה של שוק הרכבים החשמליים רווי.
קיה נהנתה מאחת העליות הגדולות ביותר ברבעון השני, עם עלייה בנתח שוק של כמעט 3 נקודות אחוז לעומת השנה שעברה. פורד, יצרנית ה-EV השנייה בגודלה בארה"ב, לקחה לעצמה 2 נקודות אחוז מנתח השוק. ג'נרל מוטורס לקחה קצת יותר מנקודת אחוז אחת. הדגם הפופולרי ביותר של קיה ברבעון האחרון היה קיה EV6 שמחירו מתחיל ב-43,000 דולר. במקרה של מרצדס מדובר ב-EQE SUV, שמחירו ההתחלתי עומד על קרוב ל-75,000 דולר.
העובדה שרכבים זולים יותר נמכרים בהיקף גדול יותר בארה"ב היא סימן חיובי. זה מעיד על כך שרכבים איכותיים במחיר הנכון נמכרים היטב, ללא קשר לזהות היצרן.
עיכוב בהשקת הרובוטקסי והורדת הדירוג
בשבוע שעבר דווח כי ההשקה של הרובוטקסי תעבור לחודש אוקטובר, לעומת חודש אוגוסט קודם לכן, מה שהפיל את המניה. בעוד לא נרשם עדכון מצד המנכ"ל אילון מאסק, שהכריז על המועד המקורי של האירוע בציוץ בעבר, האנליסטים חלוקים בדעתם בנוגע להשפעה של ההכרזה על המניה.מצד אחד האנליסט דן איבס, המסקר בהדיקות את טסלה, כתב כי עיכוב של חודשיים לא באמת ישנה כלום והשאיר את המלצת ה"קנייה" שלו עם מחיר יעד של 300 דולר למניה. מהצד השני בגוגנהיים נכתב כי העיכוב גורם ל"סיכון נרטיבי" במניית טסלה. לפי האנליסטים בחברת המחקר, במידה ולוח הזמנים לאירוע הנתפס כמשמעותי משתנה, איך המשקיעים אמורים להאמין לכל ההבטחות שפיזר מאסק בנוגע לעתיד הרובוטקסי. "אנחנו ממשיכים להאמין שהרובוטקסי יהיה משמעותי רק החל משנת 2030 ואילך".
ב-UBS הורידו באותו הזמן את הדירוג של מניית החברה מ"החזק" ל"מכירה". לפי האנליסטים, בעוד טסלה משקיעה רבות בבינה מלאכותית והטכנולוגיה אכן מתקדמת, ההשקעה הזו היא יקרה וקצב השיפור עשוי להאט, כך שהתמורה מההשקעה רק תתעכב. ב-UBS רואים ב-AI גם כסיכון ומציינים כי במידה ותהיה התקררות בהתלהבות מהטכנולוגיה, זה עשוי להשפיע באופן משמעותי על יצרנית הרכבים החשמליים. עם זאת, יחד עם הורדת הדירוג, האנליסטים דווקא העלו את מחיר היעד שלהם בעקבות מה שקרה במניית החברה לאחרונה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה