רדיט נופלת ב-4% בעקבות הורדת דירוג - ממה האנליסטים חוששים?

מחיר המניה של רדיט כמעט והוכפל מאז ההנפקה ולפי הערכות ברגע שתקופת הנעילה תסתיים רבים ינצלו זאת על מנת לממש החזקות
 | 
telegram

מניית חברת המדיה החברתית רדיט  REDDIT -7.21% REDDIT 146.63 -7.21% REDDIT סגירה:0 פתיחה:145 גבוה:149 נמוך:142.91 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   נסחרת בירידות שערים בעקבות הורדת דירוג מ-Loop Capital מ"קנייה" ל"החזק", כאשר האנליסטים שמרו על מחיר היעד של 75 דולר. הסיבה לכך היא חשש ממימושים קרובים, לאחר שמשקיעים רבים נדרשו לחכות לתום תקופת הנעילה לאחר ההנפקה על מנת לקחת רווחים.

"אנו מאמינים כי הצמיחה במשתמשים, הכנסות ו-Ebitda תנצח את הציפיות בוול-סטריט", כתבו האנליסטים. עם זאת, גם במידה ונראה הכנסות ב-2025 שגבוהות ב-10% מהתחזית שלנו, שהיא גם ככה מעט מעל הקונצנזוס, מכפיל הכנסות של 10 מרמז על מחיר יעד של 81 דולר, אפסייד לא מספק לטעמנו על מנת לשמר את המלצת הקנייה".

בג'יי פי מורגן רואים את הדברים באופן דומה וסבורים גם הם כי רדיט תעקוף את הציפיות, כאשר גם התחזקות שוק הפרסום תעזור לה. עם זאת, הם צופים לחץ על המניות עם תום תקופת הנעילה ולכן שומרים על דירוג "נייטרלי", אך מעלים את מחיר היעד ל-67 דולר מ-57 דולר קודם לכן.
 

הדוחות לרבעון הראשון

רדיט עקפה את הציפיות ברבעון הראשון שלה אי פעם כחברה ציבורית ורשמה הפסד של 575 מיליון דולר, או 8.19 דולר למניה, בהשוואה להפסד של 60.9 מיליון דולר או 1.05 דולר למניה ברבעון המקביל (בו לא הייתה ציבורית). האנליסטים ציפו להפסד גבוה יותר של 8.75 דולר למניה. ההכנסות הגיעו ל-243 מיליון דולר לעומת 163.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומעל הערכות האנליסטים להכנסות של 214 מיליון דולר

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה דיווחה בתוצאותיה לרבעון מרץ על זינוק של 37% במספר המשתמשים היומיים הפעילים והייחודיים לעומת אותה התקופה אשתקד. בכירים בחברה ציינו כי הגידול במספר המשתמשים נבע בין היתר הודות לדחיפה בתעבורה שהתקבלה ממנוע החיפוש של גוגל. בתגובה, בוול-סטריט תהו האם זה קשור לעסקה האחרונה בין החברות, בה גוגל רכשה רישיון לשימוש במידע של הרשת החברתית על מנת לאמן את מודלי ה-AI שלה והאם מדובר בצמיחה ברת קיימא.

עם זאת, הנהלת רדיט התעקשה אז כי אין קשר ישיר בין עסקת הרישוי לגידול בתעבורה בפלטפורמה. במקום זאת, הם ייחסו את הגידול בתנועה מגוגל לביצועים טובים יותר של האתר ושיפור הדירוג של רדיט בתוצאות החיפוש. ההנהלה הצביעה על גידול של 27% במספר המשתמשים המחוברים, כלומר משתמשים שיש להם חשבונות באתר ולכן קיים סיכוי נמוך יותר שהגיעו דרך חיפוש בגוגל - כהוכחה למעורבת גוברת של המשתמשים. 

זה קריטי עבור רדיט להוכיח שהצמיחה בפלטפורמה אינה תלויה בשינויים באלגוריתם של גוגל, כאשר הדבר עלול להפוך לסיכון משמעותי עבור החברה. במידה ורדיט תלויה באלגוריתם, כל שינוי קטן שגוגל עושה עשוי לפגוע בתעבורה המגיעה לחברת המדיה החברתית. מדובר בדבר שמתרחש לעיתים קרובות בקרב יצרני תוכן בפלטפורמה אחרת של החברה, יוטיוב, כאשר ברגע אחד יוצר יכול להגיע מחשיפה של מיליונים לחשיפה של עשרות אלפים, מה שפוגע לו משמעותית בהכנסות. 

העלייה בשיעור של 48% בהכנסותיה של רדיט נבעה בעיקר מפרסום, אך בכירים בחברה ציינו כי הם מצפים לצמיחה איטית יותר בהמשך, שכן אינפלציה, חוסר וודאות גיאו-פוליטית ובחירות עשויים להשפיע לרעה על הקמפיינים של החברה. 

מה שמשאיר לרדיט את עסקאות רישוי הנתונים שלה ל-AI על מנת לייצר צמיחה. החברה נסחרת כעת לפי שווי של יותר מ-8 מיליארד דולר, למרות שהרוויחה 10 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון מהכנסות של 243 מיליון דולר. בעוד לא נוצרו עסקאות רישוי חדשות לאחר העסקה עם גוגל, ההנהלה כן אמרה שהיא מתכננת לייצר שותפויות נוספות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות