לאמזון יש נשק סודי שעשוי להגדיל לה את ההכנסות ב-46 מיליארד דולר
ענקית הקמעונאות מחזיקה בנשק סודי והוא בכלל לא קשור לפריים דיי של החברה או ל-AWS. אמזון מחזיקה בפלטפורמת הסטרימינג Twitch, המאפשרת למשתמשים לצפות בסטרימרים משחקים בשידור חי או לשדר משחקים בעצמם. ב-Needham העלו לאחרונה את מחיר היעד של מניית החברה ל-210 דולר מ-205 ושמרו על המלצת הקנייה כשהם מציינים את האפסייד הפוטנציאלי מ-Twitch כסיבה לכך.
"Twitch היא פלטפורמת הסטרימינג למשחקי ווידיאו הגדולה ביותר, ללא ספק", אמרו האנליסטים. אמזון רכשה את Twitch ב-2014 תמורת כ-970 מיליון דולר. בזמן הרכישה, פלטפורמת הסטרימינג הכניסה 72 מיליון דולר. נכון לשנת 2023 ההכנסות מהאתר עומדות כבר על 3 מיליארד דולר.
האנליסטים סבורים כי הפלטפורמה מחביאה בתוכה פוטנציאל רב שהמשקיעים עדיין לא רואים. כזה שיכול לעזור לה להגדיל את ההכנסות ב-46 מיליארד דולר. ב-Needham ציינו כי האתר מביא לאמזון מגוון רחב יותר של משתמשים וסוגים נוספים של מפרסמים. קהל המשתמשים של הפלטפורמה מורכב מ-63% גברים, כאשר 73% מהמשתמשים הם מתחת לגיל 34. בעוד קהל המשתמשים של אמזון מורכב מ-53% גברים, 47% נשים ו-45% שהם מתחת לגיל 34.
לפי האנליסטים, המפרסמים ב-Twitch קונים גם מודעות באמזון ורבים מהם לא היו לקוחות של ענקית הקמעונאות ללא פלטפורמת הסטרימינג. Twitch בעצם מספקת גישה למפרסמים לגברים צעירים שקשה להגיע אליהם בדרכים מסורתיות כמו פרסומות בטלוויזיה, היות ורבים מהם כלל לא צופים בטלוויזיה רגילה.
הדוחות לרבעון הראשון
בתוצאותיה לרבעון הראשון רשמה אמזון רווח למניה של 98 סנט על הכנסות של 143.3 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 142.5 מיליארד דולר. ההכנסות ממגזר הענן AWS של החברה עמדו על 25.04 מיליארד דולר, עלייה של 17%, ומעל צפי האנליסטים ל-24.11 מיליארד דולר. שיעור הרווח התפעולי עמד על 10.7% בעוד הצפי היה ל-7.63%. מגזר הפרסום הכניס לחברה 11.8 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות.לרבעון השני החברה צופה מכירות של בין 144 ל-149 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-150.21 מיליארד דולר. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על בין 10 ל-14 מיליארד דולר, הצפי עומד על 12.56 מיליארד דולר.
ברבעון מרץ אמזון הגדילה את ההשקעה שלה בסטרטאפ ה-AI אנטרופיק והזרימה לו עוד 2.75 מיליארד דולר, מה שמביא את סך ההשקעה שלה ל-4 מיליארד דולר.
בדומה למתחרותיה אלפבית ומיקרוסופט, אמזון פועלת במרץ לנצל את הביקוש העצום לבינה מלאכותית ומשקיעה רבות בעסקי מחשוב הענן שלה בניסיון להשיג את היתרון בשוק המתהווה. על מנת להפעיל את כלי הבינה המלאכותית ולאמן מודלים נדרשים משאבי מחשוב רבים וככל והביקוש גובר רבים יסתמכו על ספקיות הענן וכאן AWS של אמזון צפויה להנות.
אמזון נסחרת כעת לפי שווי של 1.9 טריליון דולר, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-23% מתחילת השנה וב-40% ב-12 החודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.תיזהרו המלצות כאלו. ראיתם איך המליצו על טבע.מתרסקת (ל"ת)טסתר 17/07/2024 22:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.בימים הבאים ניראה אם אנחנו במפולת של החיים (ל"ת)עודד 17/07/2024 22:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.דוב המלצה כדי להיפטר. תיזהרומוטי 17/07/2024 22:19הגב לתגובה זו1 0מיסגור