"מצליחה איפה שכולם כשלו" - ההצלחה של נטפליקס בהודו

נטפליקס היכתה את הצפי למנויים חדשים ברבעון השני וככל הנראה התוספת הגדולה הגיעה מהודו - שוק שמוכיח את עצמו לאורך שנים כקשה לחדירה לחברות המדיה
 | 
telegram

נטפליקס  NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הציגה דוחות חזקים לרבעון השני כאשר מבין הנתונים בלטו מספר המנויים החדשים, 8 מיליון משתמשים חדשים הצטרפו ברבעון לעומת הצפי שהיה לתוספת של 4.5 מיליון משתמשים בלבד. מה שמרשים עוד יותר הוא העובדה שמסה גדולה מהמצטרפים החדשים הגיעו מהודו, מדינה בה חברות הסטרימינג האחרות התקשו לאורך שנים.
 

התורמת השנייה בגודלה למנויים החדשים


החברה דיווחה כי הודו הייתה המדינה השנייה בגודלה במספר המנויים החדשים נטו ברבעון השני, והייתה גם השלישית בגובה צמיחת ההכנסות. נטפליקס זוקפת את ההצלחה לאסטרטגיית התוכן המקומי שלה ולמגוון המוצרים שהיא מציעה, כגורמים מרכזיים למשיכת לקוחות במדינה. למרות שנטפליקס לא חשפה נתונים מדויקים לגבי מספר המנויים או ההכנסות בשוק ההודי, ההכנסות מאזור אסיה-פסיפיק קפצו ל-1.05 מיליארד דולר ברבעון, לעומת 919 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

"מה שקורה ברבעון הנוכחי הוא המשך של מגמה", אמר טד סרנדוס, ממנכ"לי החברה (לחברה יש 2 מנכ"לים, השני הוא גרג פיטרס) במהלך שיחת המשקיעים. הוא ציין את ההצלחה של סדרות כמו "היירמנדי", שיצר וביים במאי הקולנוע ההודי המוערך סנג'אי ליילה בהנסאלי. "זוהי סדרת הדרמה הגדולה ביותר שלנו בהודו עד כה", אמר סרנדוס, והוסיף כי סרטים מקוריים וסרטים ברישיון כמו "לפאטה ליידיס" זכו גם הם להצלחה יוצאת דופן במדינה.
טד סרנדוס, מנכ"ל נטפליקס; קרדיט: טוויטר
טד סרנדוס, מנכ"ל נטפליקס; קרדיט: טוויטר

"אנחנו בוחרים את התוכן בקפידה, מתכננים היטב, ומשפרים את תמהיל המוצרים ואת ההתאמה לשוק. אנחנו משפרים את המעורבות, מגדילים את מספר המנויים ומגדילים את ההכנסות. זן אותה נוסחה בכל מקום אחר בעולם", אמר סרנדוס. "בהחלט יש עוד הרבה מקום לצמיחה בהודו, כל עוד נמשיך לרתק את הקהל שם".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הודו, המונה למעלה מ-1.4 מיליארד תושבים, הפכה למוקד תקשורת, עם צמיחה צפויה של 11% בהכנסות מטלוויזיה וסטרימינג בשנת 2024. זה בהשוואה לצמיחה נמוכה בהרבה במדינות מתפתחות אחרות.

עם זאת, השוק היה קשה לחברות מדיה אמריקאיות בשנים האחרונות. ראשית, קשה לחברות ליצור קשר ישיר עם הצרכנים ההודים, שמסתמכים במידה רבה על חברות סלולר כדי לקבל גישה לשירותי סטרימינג עקב תשתית אינטרנט מוגבלת במדינה. לצרכנים ההודים יש גם נכונות נמוכה יחסית לשלם עבור פלטפורמות סטרימינג, בזכות מודלים חינמיים הממומנים על ידי פרסומות מספקי תוכן מקומיים ותכנים בצפייה פיראטית.
 

דיסני ופראמאונט כבר נשברו


לאחרונה, שתיים מהמתחרות של נטפליקס צמצמו את שאיפותיהן שם. דיסני  WALT DISNEY +5.44% WALT DISNEY 115.06 +5.44% WALT DISNEY סגירה:0 פתיחה:110.8 גבוה:115.19 נמוך:110.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה בפברואר כי תוותר על הבעלות שלה על רשת Star India על ידי מיזוג שלה עם ענקית הטלקום ההודית Reliance Industries, כאשר היא תחזיק בנתח קטן בגוף המאוחד. שבועיים לאחר מכן, פראמאונט  PARAMOUNT GLOBAL -4.49% PARAMOUNT... 10.84 -4.49% PARAMOUNT GLOBAL סגירה:0 פתיחה:11.22 גבוה:11.38 נמוך:10.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה כי היא מוכרת את נתח השוק שלה (13%) בחברת המדיה ההודית Viacom18 לחברת Reliance תמורת כ-517 מיליון דולר.

אבל נטפליקס, לצד ענקית טכנולוגיה אחרת, אמזון  AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% AMAZON סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  , מתגאות ברמות גבוהות משמעותית של תזרים מזומנים חופשי שמגיע מהודו בהשוואה למתחרותיהן בתחום המדיה המסורתית. "הסיפור האמיתי בהודו הוא הצמיחה של נטפליקס בשכבות הבינוניות והגבוהות במדינה", כתב מיר שה, סגן נשיא פירמת המחקר Media Partners. זה חתך שוק בו נטפליקס מאוד דומיננטית".

מניית נטפליקס נסחרת לפי שווי של 274 מיליארד דולר אחרי עלייה של 36% מתחילת השנה ושל 33% ב-12 החודשים האחרונים.
מניית נטפליקס מתחילת השנה
מניית נטפליקס מתחילת השנה

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות