הסיבה לירידות במובילאיי? ספקית החלקים שהזהירה מחולשה בשוק הרכב
מניית חברת הנהיגה האוטונומית מובילאיי מובילאיי +2.19% מובילאיי 17.29 +2.19% סגירה:0 פתיחה:16.87 גבוה:17.45 נמוך:16.46 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נפלה ב-17% בשבוע האחרון וב-49% מתחילת השנה ויש לכך מספר סיבות אפשריות, מטכנולוגיית הנהיגה האוטונמית של טסלה וההטבות שיתכן והחברה של מאסק תקבל במידה וטראמפ יבחר לנשיאות ועד לאחת מספקיות החלקים הגדולות לרכב Autoliv שהנמיכה תחזיות.
היצרנית הגדולה של כריות אוויר וחגורות בטיחות אמרה שהיא רואה כעת צמיחה אורגנית במכירות לשנה כולה של 2%, ירידה מ-5% קודם לכן. החברה מספקת ציוד לכל רחבי תעשיית הרכב, מגזר שנפגע קשה מבעיות שרשרת האספקה, האטה במכירות EV והמשך העלויות הגבוהות.
בדוחותיה לרבעון השני רשמה Autoliv רווח למניה של 1.87 דולר על הכנסות של 2.61 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 2.44 דולר על הכנסות של 2.77 מיליארד דולר. המכירות בפלח כריות האוויר והמוצרים הנלווים עמדו על 1.75 מיליארד, נמוך מהצפי ל-1.87 מיליארד דולר. בפלח חגורות הבטיחות ההכנסות עמדו על 858 מיליון דולר, ירידה של 2.2% לעומת שנה קודם לכן ונמוך מהצפי ל-909 מיליון דולר.
הורדת התחזיות של Autoliv היא חדשות רעות עבור מובילאיי. העובדה שספקית החלקים צופה כעת מכירות נמוכות יותר בשוק הרכב המשמעות היא שפחות רכבים ימכרו וכתוצאה מכך פחות מערכות של מובילאיי יותקנו.
הרובוטקסי של טסלה
מנכ"ל טסלה אילון מאסק, שם ליצרנית הרכבים החשמליים כמטרה להשיק את הרובוטקסי באוקטובר הקרוב, לאחר שהאירוע היה אמור להתקיים תחילה באוגוסט. במידה וההשקה אכן תצליח, זו עשויה להיות גם כן מכה משמעותית למובילאיי, היות וזה אומר שטסלה הצליחה להתקדם בצורה רבה בפיתוח טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה.
לאחרונה אילון מאסק אף רמז על ההתקדמות וצייץ בחשבון X שלו שהגרסה הבאה של המערכת צפויה להיות טובה בהרבה מהגרסה האחרונה, מה שצפוי לפגוע בחברות אחרות המפתחות מערכות נהיגה אוטונומית וביניהן גם מובילאיי.
וטסלה היא רק מתחרה אחת. מובילאיי מתמודדת עם תחרות מצד חברות סיניות שמספקות מערכות בעלות נמוכה במיוחד וגם תחרות מצד חברות טכנולוגיה גדולות שנכנסות לתחום ויצרניות רכב שמפתחות פתרונות פנימיים.
הדוחות לרבעון הראשון
החברה של אמנון שעשוע, הכתה את הצפי בשורה העליונה ופספסה בתחתונה, עם הכנסות של 239 מיליון דולר על הפסד של 7 סנט למניה ברבעון הראשון של 2024. כפי שהחברה העריכה בתחילת השנה, במהלך הרבעון הכנסות החברה נחתכו בחצי כתוצאה מההתאוששות בשרשרת האספקה, שהביאה להיווצרות של מלאים אצל יצרניות הרכב.הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה ירדו ב-48% ועמדו על 239 מיליון דולר ברבעון הראשון, צפי האנליסטים היה להכנסות של 231.56 מיליון דולר. זאת בשל ירידה של 58% בהכנסות הקשורות ל-EyeQ SoC, המיוחסת בעיקר למלאי המשמעותי שהצטבר אצל לקוחות החברה, ופגע בביקושים שלהם.
בשורה התחתונה, הציגה החברה הפסד מתואם של 7 סנט למניה, קיטון ביחס להפסד של 10 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, אך מעט גבוה מצפי האנליסטים להפסד של 6 סנט למניה.
מחיר מערכת ממוצע עמד על 61 דולר, בהשוואה ל-53.9 דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל האחוז הגבוה של הכנסות הקשורות ל-SuperVision בהשוואה לרבעון הראשון של 2023. SuperVision, היא מערכת סיוע לנהגים אשר פותחה על ידי מובילאיי, ומאפשרת נהיגה וניווט רכב ללא מגע בהגה.
מובילאיי נסחרת כעת לפי שווי של 17.5 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה איבדה 46% ב-12 החודשים האחרונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה