"מאנדיי ביתרון ענק מול המתחרים; יש לנו פוטנציאל צמיחה ענק"

ראיון עם רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים - מה הפוטנציאל הצמיחה של מאנדיי, מה האיום, האם היא מתכוונת לבצע רכישות וכמה עובדים היא גייסה ברבעון החולף?

מניית מאנדיי זינקה אתמול ב-15% למחיר שיא שנתי של כ-259 דולר, המבטא שווי של כ-13 מיליארד דולר. מאנדיי הנפיקה בוול סטריט לפני 3 שנים ומאז עלתה בקרוב ל-100%. זה הישג, כי למרות הגאות בנאסד"ק, רוב החברות שהנפיקו אז, נמצאות מתחת למחיר ההנפקה. 

זה מעיד על הערכת המשקיעים שנובעת בעיקר מהביצועים העסקיים. התוצאות מאתמול שהרימו את המניה מבטאות עוד רבעון שיא, המספרים הרבה מעבר להערכות האנליסטים, התחזית קדימה שופרה. מאנדיי בקצב הכנסות של כמעט מיליארד דולר בשנה, בשנה הבאה זה עשוי להגיע ל-1.22-1.25 מיליארד דולר. הרווחים כבר הופכים להיות משמעותיים והחברה מייצרת תזרים מזומנים מרשים - לסקירת התוצאות בהרחבה.

 משמאל לימין - רועי מן ואלירן גלזר - עוד רבעון שיא   (צילום: נתנאל טוביאס)

הפלטפורמה שלה מאפשרת לארגונים לנהל ולהתנהל מול ועם העובדים וגורמים חיצוניים באופן ידידותי, נוח ופרקטי.  דמיינו לוח משימות ענק של ארגון שכולל מחלקות שונות של החברה, פעולות ומשימות של עובדים רבים, פעולות ומשימות מול גופים חיצוניים, יעדים, לו"ז, תיאומים ושיתופים בן העובדים. זה קובץ האב, כשעובד במחלקה מסוימת יהיה פתוח לקובץ המחלקה. זה הסבר מאוד פשטני, אבל זה בבסיס המוצר של מאנדיי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות


בשיחה עם רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף (לצד ערן זינמן) ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של החברה, הדגיש גלזר כי ברבעון השני נחתה עסקת ענק עם לקוח שהוא הכי גדול בתולדות החברה - "הלקוח הזה צריך 80 אלף משתמשים שזה פי 3 מהלקוח הכי גדול הקודם שלנו. זה חשוב כי זה מלמד על היכולת של מאנדיי לתת שירות ללקוחות מאוד גדולים. דגשים נוספים לרבעון השני הם שהגענו לראשונה גם לרווחיות על בסיס GAAP, צמחנו בקצב של 34% בהכנסות ואנחנו ממשיכים לגייס עובדים - גייסנו 123 עובדים ברבעון השני ועברנו את ה-2,100 עובדים בחברה".

מתכננים להתרחב דרך רכישות?
"אני חושב שזה חלק חשוב באבולוציה של החברה. אנחנו מסתכלים על השוק ובוחנים אפשרויות, חברות שיכולות לתרום למוצר שלנו. אנחנו מסתכלים על הזדמנויות בכל התחומים שיאפשרו לנו להגדיל את ההיצע של כל המוצרים הקיימים. גם CRM, גם Service גם Dev וגם Work Management.

"אנחנו לא מחפשים רכישה שתתרום לשורה התחתונה באופן מיידי אלא משהו קטן יותר, באזור העשרות מיליוני דולרים, שיחזק את המוצר ולא בהכרח ישפיע על שורת ההכנסות והרווח במיידי".

כמה לקוחות יש למאנדיי בעולם?
"יש לנו 225 אלף חברות לקוחות".

כמה אתם נוכחים בביג 100 או 500? 
"60% מחברות פורצ'ן 500 הן לקוחות שלנו. כשהפוטנציאל אצל אותן חברות לגדול הוא ענק".

כמה השוק יכול לגדול?
"אנחנו מסתכלים על כל סגמנט בנפרד. יש מעל מיליארד משתמשי מחשב וכולם משתמשים בהרבה תוכנות. הדוגמא הכי טובה היא אחד הלקוחות הגדולים שלנו שהתחיל מהתחומים של R&D ו-Finance. הוא מאז נכנס לתחומי הרכש, עיצוב, שיווק והתחיל להתרחב. ככה זה עם לקוחות כאלה, אתה נוחת במחלקה מסוימת ומתפשט לתחומים אחרים יחד עם הלקוח. המטרה היא שהלקוח יכניס אותנו לכל הארגון. אנחנו רוצים להיות המערכת הפעלה של הארגון - אם מאנדיי נופלת הארגון לא יכול לפעול".

מה יכול לאיים על הצמיחה של מאנדיי?
רועי מן: "בתחום שלנו מדברים בעיקר על גורמי מאקרו. מצב הכלכלה והצמיחה משפיע עלינו. אנחנו מאוד מבוססים על צמיחה של חברות ובפרט כמות העובדים. ככל שחברות מעסיקות יותר אנחנו צומחים יותר. בתקופות כאלה שלא צומחים מהר אנחנו עדיין צומחים מהר כי אנחנו עוזרים להתייעלות. אבל אם הצמיחה תגדל אנחנו נצמח עוד יותר. אני חושב שהפוטנציאל שלנו גבוה בכל תרחיש אבל כן תלוי במצב הכלכלי בעולם וביכולת שלנו להמשיך להשקיע ולגייס עובדים טובים".

התחרות מתחזקת?
רועי מן: "זה ממשיך להיות יתרון ענק שלנו. בנינו את עצמינו כפלטפורמה וזה מאפשר לנו גמישות ויעילות. הלקוחות רואים את מה שאנחנו ראינו כל הזמן וכך אנחנו מבדילים את עצמינו מהתחרות. אנחנו מסתכלים היום על חברות כמו Service Now וסיילספורס כמתחרות בניגוד לחברות קטנות יותר עליהן הסתכלנו בעבר".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות