נפלה מהענן - און מפספסת את הצפי בשורה התחתונה ובתחזית
חברת הנעליים וביגוד הספורט און ON HOLDING AG -2.7% ON HOLDING AG 51.91 -2.7% סגירה:0 פתיחה:52.71 גבוה:52.86 נמוך:51.76 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא אחת מהחברות הצומחות ביותר בתחום אופנת והנעלת הספורט, וזה משתף גם במניה שלה שעלתה במעל ל-100% מאז תחילת 2023. עם זאת, החברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני בהם היא אכזבה בשורה התחתונה ובתחזית לשנה כולה.
און דיווחה על הכנסות של 654.3 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 27.8% לעומת הרבעון המקביל (בהתחשבות בשינויים בשער החליפין - און מדווחת על תוצאותיה בפרנק שוויצרי) ומעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 648 מיליון דולר. בשורה התחתונה און אכזבה ודיווחה על רווח של 14 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים שהיה לרווח של 18 סנט למניה. לשנה כולה און צופה הכנסות של לפחות 2.6 מיליארד דולר, גם כן נמוך מצפי האנליסטים שעומד על 2.66 מיליארד דולר. לצד זאת און גם צופה רווחיות גולמית של 60% ו-EBITDA מתואם של בין 16%-16.5%.
נעלי ON; קרדיט: אתר החברה
נתונים נוספים מהדוחות
המכירות של און באירופה ובמזרח התיכון התיכון צמחו לעומת הרבעון המקביל ב-21.8% ל-159.5 מיליון דולר, במדינות צפון ודרום אמריקה ב-24.8% ל-426.5 מיליון דולר ובאפריקה ב-73.7% ל-68.2 מיליון דולר. הרווח הגולמי צמח ב-28.6% לעומת הרבעון המקביל ל-392.1 מיליון דולר (59.9% מההכנסות). שיעור ה-EBITDA המתואם עלה ל-16% מ-14.1% ברבעון המקביל.
המזומנים ושווי המזומנים של החברה עלו ב-32% מהרבעון המקביל ועמדו על 752 מיליון דולר, כאשר החברה ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 102.5 מיליון דולר. לחברה חוב של 358.2 מיליון דולר כך שהמזומנים נטו שלה מסתכמים ב-393.8.
מצב התחרות והאם און עדיין מעניינת להשקעה?
און היא כאמור אחת החברות הצומחות בתחום הלבשת והנעלת הספורט, ולפי תחזיות האנליסטים היא צפויה להמשיך לצמוח - ההכנסות של 2.66 מיליארד דולר אותן צופים האנליסטים לאון ייצגו צמיחה של 48% משנה לשנה, כאשר ב-2026 און צפויה להכניס 3.37 מיליארד דולר, צמיחה של 27%.
זו עדיין צמיחה מרשימה לחברה שהשווי שלה עומד כבר על 12.6 מיליארד דולר, אבל זו האטה בצמיחה וחשוב לזכור שגם יש סיכונים.
און נמצאת בתחום מאוד תחרותי שבשנים האחרונות קורה בו משהו שלא קורה לעיתים קרובות. השחקנית הדומיננטית ביותר, נייקי, מאכזבת בשנים האחרונות ומשאירה מקום למתחרות לתפוס נתח שוק. לאחרונה אחד ממנהלי המוצר לשעבר בחברה כתב בחשבון הלינקדאין שלו פוסט בו הוא מפרט את הטעויות שלראייתו הביאו את נייקי למצב שבו היא נמצאת היום.
אחד המהלכים המרכזיים שהכשילו את החברה בשנים האחרונות לראייתו הוא הדגש שהחברה שמה על מכירות ישירות ללקוח (DTC) דרך אר האינטרנט ולא דרך חנויות ספורט קמעונאיות. לפי הטענות של המנהל לשעבר, המהלך של המנכ"ל ג'ון דונהיו וההנהלה לצאת מכל חנויות הקמעונאות בארה"ב פגעה אנושות במוצר מאחר והוא השאיר באותן חנויות חלל ריק אליו נכנסו מותגים אחרים כמו און והוקה.
תצליח להתאושש? חנות נייקי; קרדיט: טוויטר
מניית און עלתה ב-46.6% מתחילת השנה והיא נסחרת במכפיל 39.5 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל של 36 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה. כל עוד נייקי לא תצליח לחזור למעמדה כמובילה בשוק הפוטנציאל של און להמשיך לצמוח נשאר גבוה, אך הרבה תלוי גם ביכולת של ההנהלה להוציא את התכניות שלהם לפועל ולהתמודד עם מתחרות אחרות כמו דקרס
DECKERS OUTDOOR CORP
-0.68%
DECKERS...
175.66
-0.68%
סגירה:0
פתיחה:175.84
גבוה:176.86
נמוך:174.06
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
(חברת האם של הוקה) למשל.
מניית און מתחילת השנה
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה