"המחצית השנייה של צים תהיה טובה יותר מהראשונה"
צים
צים
+2.96%
צים
26.1
+2.96%
סגירה:0
פתיחה:25.45
גבוה:26.24
נמוך:25.11
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
ממשיכה ליהנות מההיצע הנמוך של ספינות באזור כתוצאה מהמצור החות'י, וההצטיידות שלה באוניות חדשות (שכמעט הושלמה) מתחילה גם כן להניב את הפירות. חברת הספנות הכתה את צפי האנליסטים ברבעון השני עם הכנסות של 1.93 מיליארד דולר לצד רווח מתואם של 3 דולר למנייה. על רקע התוצאות החזקות העלתה החברה את תחזיותיה לשנה כולה, אותה היא צופה לסיים עם EBITDA מותאם של 2.6-3 מיליארד דולר.
אלי גליקמן, מנכ"ל צים; קרדיט: שלומי יוסף
צים בתחום הספנות והשילוח הימי כמעט מקבילה לאל על בתחום התעופה - היא השחקן המקומי הגדול היחיד באזור, רק שצים משרתת יותר לקוחות בינלאומיים מאשר אל על. הים האדום הוא מסדרון ימי חשוב בציר המסחר המחבר בין אירופה וארה"ב למזרח. חברות הספנות שלא נכנסות אליו עקב האיום החות'י נאלצות להקיף את אפריקה, מה שיכול להאריך את זמני התובלה במספר שבועות ומכך מביא לעלייה במחירים.
צים ממשיכה לפעול, והיא מתקדמת אל עבר חידוש הצי שלה. כמעט שנה אחרי המחיקה הגדולה של האוניות הישנות, שהביאה את צים לדווח על ההפסד הרבעוני הגדול ביותר של חברה ישראלית אי פעם, לצים יש כבר 38 מתוך 46 האוניות החדשות שהזמינה. במקביל מנתונים של חברת המחקר ״אלפליינר״ המנתחת ומנטרת את תעשיית הספנות הגלובלית עולה כי מתחילת השנה היקף התובלה של צים צמח ב-17.5% - הצמיחה הגבוהה ביותר בתעשייה בתקופה זו.
צים מבססת את עצמה כחברה מובילה באזור עם צי חדיש יותר, אך הסיכונים הביטחוניים עדיין נותרים על כנם, והשאלה הנשאלת היא איפה צים תהיה אחרי המלחמה והמצור החות'י? על השאלה הזאת ועל הרבעון האחרון שוחחנו עם מנכ"ל החברה, אלי גליקמן.
מה הדגשים לרבעון?
"צים הציגה תוצאות חזקות במיוחד והיא מובילה בתעשייה. מבין החברות שדיווחו עד כה, שיעור ה-EBITDA של 40% שהצגנו הוא הגבוה ביותר ואנחנו מאוד גאים בזה. אנחנו נהנים מההחלטה שלנו במגפת הקורונה להגדיל את צי האוניות ואנחנו למעשה נשלים הצטיידות של 46 אוניות חדשות כאשר חסרות לנו מתוכן 8 אוניות. אנחנו בשוק מאתגר ולכן הצטיידנו באוניות יותר חסכוניות ופחות מזהמות. בנוסף, המצור החות'י והמשבר בפנמה תרמו לתוצאות בכך שצמצמו את ההיצע בשוק.
המשבר בפנמה מתקדם אל עבר סיום אבל המשבר החות'י לא, הוא בעיקר גרם לכך שהיצע האוניות בשוק צנח משמעותית וכמות המכולות לא מספיקה בשביל לספק את הביקוש. אנחנו נהנים מביקוש גדול בכל העולם ובעיקר בארה"ב כתוצאה מירידה במלאים בארה"ב. הביקושים שם עלו גם כהכנה לתקופת החגים וגם כניסיון להתגבר על עיכובים אפשריים שעלולים לנבוע מהמצור החות'י".
האם כשהמשברים יחלפו אתם עדיין תהיו בעמדה טובה בשוק? האם יהיה עודף היצע של ספינות?
"אנחנו הזהרנו שכשהמשבר החות'י יחלוף תהיה ירידה דרמטית במחירים. היא יכולה להגיע גם מירידה בביקוש אבל אין ספק שיהיה גם עודף היצע. מצד שני, ממה שאנחנו רואים היום, אנחנו יכולים לומר שהתוצאות במחצית השניה יהיו חזקות מהמחצית הראשונה. יחד עם הזהירות, מה שאנחנו רואים היום הוא שהתוצאות לטווח הקצר יהיו חזקות יותר מהתוצאות שראינו מתחילת השנה. לאחר מכן אין לנו יכולת להתנבא".
חייל חות'י על ספינה; קרדיט: טוויטר
בהנחה שבסוף 2024 כבר תהיו עם כמות גדולה של אוניות חדשות ובסוף 2025 רוב הצי יהיה מורכב מאוניות חדשות, מה שיוביל ליעילות יותר גבוהה, צים תמשיך להיות רווחים גם אחרי שהמשברים יחלפו?
"זה תלוי במחירים. אני יכול לומר שהתוצאות שלנו יהיו משמעותית טובות יותר ביחס לצי הישן. אני יכול להניח שהתוצאות יהיו תחרותיות, כי זו פעם ראשונה שיהיו לנו את הכלים המתאימים להתחרות בחברות אחרות".
גם אם מחירי ההובלה יהיה נמוכים יותר אתם עדיין תשמרו על רווחיות?
"זה הימורים עי אני לא יודע כמה מכולות נעביר. בהנחה שהאוניות יהיו מלאות אפשר להניח שמחיר כזה יהיה מספיק בשביל לשמור על רווחיות.
אם תשמרו על היקף המטען המובל והמחירים עדיין ירדו, האם עדיין תהיו רווחיים?
"אני לא רוצה להיכנס לספקולציות, אבל אני יכול להגיד שהמחצית השנייה תהיה חזקה יותר מהראשונה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
22.אין המלצות עליה יכולה לעלות ,4 ולרדת 6 (ל"ת)פנחס ס. 22/08/2024 08:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
21.החזקתי בה בשער 60-65 ד .מכרתי ב 40 ד (ל"ת)כוכי חבל 22/08/2024 08:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
20.ממשבר למשבראבו קייק 22/08/2024 07:57הגב לתגובה זו1 0חברה שנותנת עבודה רק במשברים (שרשרת אספקה לאחר הקורונה \ חות'ים ) ..בשוטף ..היא לא שחקןסגור
-
19.דוחות כאלו ודיבדנד היו צריכים להעלות ל 35 ד (ל"ת)קובי 21/08/2024 23:39הגב לתגובה זו1 0סגור
-
18.השחקן הגדול באזור?? איזה שטויותיודע דבר 21/08/2024 23:34הגב לתגובה זו2 0צים בערך 2 אחוז מהשוק העולמי מבחינת קיבולת הובלה ואפילו בשוק הישראלי היא לא הכי גדולהסגור
- טען עוד
-
17.על יום מסחר יש למשקעים הפסדים. (ל"ת)יעקב שורץ 21/08/2024 22:53הגב לתגובה זו2 0סגור
-
16.ביום העליה קנו הטיפים במעל 23 ד הפסד 10 אחוז (ל"ת)שקד 21/08/2024 22:52הגב לתגובה זו2 0סגור
-
15.מסכנים המשקעים היום היתה מעל 2 מסיימת במינוס 5 (ל"ת)שקד 21/08/2024 22:51הגב לתגובה זו2 0סגור
-
14.שווה רק בשורט. לונג לא שווה לא קונה (ל"ת)הילה 21/08/2024 22:39הגב לתגובה זו3 0סגור
-
13.אני בשורט ענק עליה ממש ענק (ל"ת)ויקטור כהן 21/08/2024 22:38הגב לתגובה זו2 0סגור
-
12.בחינם לא קונה אותה .לא ראיתי דבר כזה (ל"ת)סרגיי 21/08/2024 22:38הגב לתגובה זו3 0סגור
-
11.כפיל נמוך אבל לא שווה החזקה תיפול עוד (ל"ת)אורי 21/08/2024 22:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.משהו רקוב שם.דוחות טובים חוטפת חחח (ל"ת)מנחם 21/08/2024 22:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
9.לא מקנה במחזיקים של המנייה פשוט רחמנות (ל"ת)טוני 21/08/2024 22:37הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.לא מתעסק איתה ולא אגע בה זבאלה חברה (ל"ת)סטינסלב 21/08/2024 22:35הגב לתגובה זו1 0סגור
-
7.מסכנים מחזיקי צים המניה היתה ב 100ד (ל"ת)ליאון 21/08/2024 22:34הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.מלאה בשורט .לא לגעת (ל"ת)חיים 21/08/2024 21:20הגב לתגובה זו3 0סגור
-
5.הכל בבלאט לא להתקרב ולא לקנות (ל"ת)רונן שוויג 21/08/2024 21:19הגב לתגובה זו2 0סגור
-
4.תתרסק היום מטנ4-6 אחוז (ל"ת)רונן שוויג 21/08/2024 21:19הגב לתגובה זו3 0סגור
-
3.מניעה וחברה דפוקהעמי קטלן 21/08/2024 21:19הגב לתגובה זו3 0החיים לא תהיה 60-70 דולרסגור
-
2.אסור להתקרב אליה . ראו הוזהרתם ! (ל"ת)אירמה 21/08/2024 21:18הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.לא נוגע בה גם בדולר אחד !!! (ל"ת)סאמי התותח 21/08/2024 21:18הגב לתגובה זו2 0סגור