מלחמת הסחר מתרחבת לקנדה: מכס של 100% על כלי רכב חשמליים סיניים

השכנה מצפון מצטרפת לארצות הברית ואירופה ומתחילה להילחם במה שנחשב כ"סבסוד לא הוגן" של תעשיית הרכב החשמלי הסיני המשתלטת על העולם; הוטל גם מכס של 25% על פלדה ואלומיניום המיובאים מסין עקב "פרקטיקות סחר לא הוגנות"
 | 
telegram
(2)

קנדה הודיעה ביום שני כי תטיל מכס בגובה 100% על כלי רכבחשמליים, בנוסף למכס בגובה 25% על פלדה ועל אלומיניום המיובאים מסין. המכסים יכנסו לתוקף בראשון לאוקטובר השנה.  

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר בנושא: "אני חושב שכולם יודעים שסין לא משחקת לפי אותם כללים". עוד אמר ש"מה שחשוב בנוגע לכך הוא שאנחנו עושים זאת בקו אחד ובמקביל לכלכלות אחרות ברחבי העולם". לדבריו, קנדה תמשיך לעבוד עם ארצות הברית ובנות ברית אחרות כדי לוודא שהלקוחות לא נפגעים על ידי "פעילות סחר לא הוגנת" מצד מדינות כמו סין. יש לציין שהמכס כמובן יפגעו בצרכנים בקנדה, אך ייתכן שבטווח הארוך יחזקו תחרותיות בת קיימא בתחום. לדבריו, קנדה בוחנת צעדי ענישה נוספים ביחס לסין כמו מכס על שבבים ותאים סואלרים.

האיחוד האירופי כבר הטיל מכסים על רכבים חשמליים סיניים בגובה 36%, אך טסלה קיבלה הקלה ומשלמת רק 9%. במאי הכריז הנשיא ביידן על הטלת מכס בגובה 100% על רכבים חשמליים סיניים, לעומת 25% קודם לכן, כמו גם הכפלה של המכס על תאים סולאריים ועל שבבים ל-50% והטלת מכס של 25% על בטריות ליתיום יון, במה שנראה כמו החרפת מלחמת הסין מול סין שהחלה בימי הנשיא טראמפ. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פקיד קנדי בכיר מסר בעילום שם לסוכנות הידיעות רויטרס כי המהלך כולל גם רכבים של חברות זרות כמו טסלה המיוצרים בסין. "זהו מס יסף המוטל על כל הרכבים החשמליים הסיניים. אם חברות שכרגע מייצרות בסין יבחרו להעביר את הייצור למדינה אחרת הן לא תחויבנה במס הזה", לדבריו. הייבוא הקנדי של מכוניות מסין דרך נמל וונקובר זינק ב-460% בשנת 2023 כשטסלה החלה לייבוא לקנדה מכוניות מהמפעל בסין. 

האם טסלה תושפע מהמהלך? "כתגובה למכס הייתי מצפה שטסלה תשנה את הלוגיסטיקה שלה ותייצא רכבים לקנדה מארצות הברית" אמר סת' גולדסטיין, אסטרטג שווקים במורנינגסטאר. "קרוב לוודאי שהשווקים מגיבים למכס וישקלו את ההשפעה הפוטנציאלית על הרווח של טסלה מכך שהייצוא לקנדה יתבצע מהמפעלים בארצות הברית בהם הייצור יקר יותר" אמר ביחס לירידה של כ-3% במניית טסלה במסחר לאחר ההודעה. 

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השכר במערב הוא גבוה משמעותי מול אסיה
    קשקש 27/08/2024 06:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה לי להאמין שהמהלכים יעזרו כי הבדלי השכר בין אסיה למערב הם קיצוניים ולכן הדרך הנכונה ביותר זה להעביר את התעשיה למקסיקו או למזרח אירופה כי שם השכר נמוך לפחות ב-50% -70% ולא לטורקיה כי השלטון שם הוא רעוע ויכול להתהפך בגלל הירידה התלולה בערך המטבע הטורקי
    סגור
  • צודק , והכי טוב למקסיקו בגלל השינוי והקירבה
    נחום 27/08/2024 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות