בואינג ממשיכה להתרסק - ירדה ב-36% מתחילת השנה; האם היא תצליח להתרומם?
מניית בואינג, ענקית התעופה האמריקאית, רושמת ירידות חדות במסחר אחרי שמת'יו אקרס, אנליסט בוולס פרגו, הוריד את דירוג המניה שלו ל"מכירה" מ"החזקה". במקביל, הוא הפחית את מחיר היעד שלו למניה ל-119 דולר למניה מ-185 דולר. זהו מחיר היעד הנמוך ביותר בוול סטריט, נמוך בכ-70 דולר למניה בהשוואה למחירים האחרים, ומחיר יעד המייצג דאונסייד של 26% על המחיר הנוכחי.
במחיר של 119 דולר למניה, בואינג תיסחר לפי שווי שוק של כ-73 מיליארד דולר, רמות שלא נראו מאז תחילת 2020 במהלך מגיפת הקורונה.
מטוס דרימליינר של בואינג; קרדיט: טוויטר
האנליסטים פסימיים
אקרס כתב כי "אנחנו חושבים שלבואינג הייתה הזדמנות לנצל את הגברת הייצור של מטוסים והצורך ההשקעתי הנמוך בעשור האחרון על מנת לייצר תזרימי מזומנים גבוהים יותר, אך לאחר עיכובים נרחבים והוספת עלויות, אנו רואים כעת יותר ויותר מזומנים נכנסים למחזור ההשקעות במטוסים חדשים, מה שצפוי להגביל את תזרים המזומנים החופשי של החברה בעוד כמה שנים".
בשלב הנוכחי במחזור הייצור שלה, בואינג צריכה לייצר מעל 10 מיליארד דולר של תזרים מזומנים חופשי בשנה על מנת להמשיך לפעול. עם זאת, בעיות ייצור ואיכות הורידו את התפוקה והוסיפו עלויות. הצפי בוול סטריט הוא שבואינג תשרוף מזומנים בסך 8 מיליארד דולר השנה כדי לממן את הפעילות שלה.
יתר על כן, בואינג ככל הנראה תצטרך לבנות מטוס חדש בעל מעבר אחד בשנים הקרובות כדי להתחרות טוב יותר עם משפחת מטוסי האיירובוס A321, כאשר לפי ההערכות הדבר ידרוש השקעה של עשרות מיליארדי דולרים על פני מספר שנים. אקרס צופה שהחברה תגייס הון בסדר גודל של 30 מיליארד דולר עד 2026 על מנת לממן את הפעילות שלה.
"אם בואינג הייתה דוחה את פיתוח המטוס החדש בכמה שנים נוספות (השקה בתחילת העשור הבא) ובמקום זאת פשוט מחזירה את החוב, אנו מעריכים שתזרים המזומנים החופשי למניה היה יכול לגדול לכ-20 דולר בסוף העשור הזה", הוסיף אקרס." זה עשוי להצדיק מחיר מניה של 150 דולר בשנים הקרובות, אך דחיית ההשקה של מטוס חדש תביא להפסד של נתח שוק לא קטן לאיירבוס".
בסך הכל, 60% מהאנליסטים המכסים את מניית בואינג מעניקים למניה דירוג "קניה". היחס הממוצע של דירוג "קניה" למניות ב-S&P 500 הוא כ-55%. למרות שהיחס של דירוג "קניה" של בואינג הוא מעל הממוצע, הוא יורד. בתחילת השנה, לפני הפיצוץ של הדלת החירום ב-5 בינואר, היחס היה על מעל 75%. מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניות בואינג הוא כ-214 דולר, מחיר יעד המשקף אפסייד של 34%.
המנכ"ל החדש יציל את החברה?
לפני כחודש הודיעה בואינג על מינוי המנכ"ל החדש, זאת אחרי שהמנכ"ל הקודם, דיוויד קלהון, הודיע בחודש מרץ כי יעזוב את החברה בסוף השנה. החברה הודיעה כי מנכ"ל חברת האווירונאוטיקה רוקוול קולינס לשעבר, קלי אורטברג בן ה-64, הוא זה שנבחר לרשת את מקומו של המנכ"ל המכהן דייב קלהון החל מה-8 באוגוסט.
קלי אורטברג; המנכ"ל הנכנס של בואינג; קרדיט: טוויטר
אורטברג הוא מהנדס עם עשרות שנות ניסיון בתעשייה האווירית. אורטברג הצטרף לרוקוול ב-1987 והפך לנשיא ומנכ"ל החברה ב-2013. החברה נרכשה בסופו של דבר על ידי יונייטד טכנולוגיות, שנקראת כיום RTX. בעוד הוא עזב את RTX ב-2018, אורטברג עדיין מכהן במועצת המנהלים של החברה.
ריצ'רד אבולפיה, מנהל ב-AeroDynamic Advisory אמר כי מדובר ב"בחירה מבריקה, התקווה הטובה ביותר עבור החברה מזה עשרות שנים". עוד הוסיף אבוליפה כי אורטברג "באמת מבין בתעופה וחלל. במיוחד, הוא מבין את הצורך לשמור על בריאות שרשרת האספקה וכוח העבודה".
לצד ההודעה על מינוי המנכ"ל החדש בואינג דיווחה על דוחות חלשים - החברה דיווחה על הפסד למניה של 2.9 דולר על הכנסות של 16.9 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו להפסד למניה של 1.9 דולר על הכנסות של 17.4 מיליארד דולר. בוול-סטריט צופים שהחברה תשרוף 2 מיליארד דולר ב-2024, כאשר במחצית הראשונה של השנה החברה שרפה 8.3 מיליארד דולר. בוול-סטריט תוהים האם יתכן שהחברה מתכננת להנפיק מניות בקרוב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.סולידרית רק בירידות (ל"ת)תל אביב 03/09/2024 20:09הגב לתגובה זו0 2סגור
-
1.נפילה תמוהה אל על קנתה את כל הזבל של בואיינגYL 03/09/2024 19:35הגב לתגובה זו2 0אן עוד חברהה ש חתמה על חוזים לרכוש כל כך הרבה מוטסי 737 ***מקס***מטוס ש גם התרסק גם נמצאו בו פגמים כו רבים וגם מהנדס שהיה צריך לתת עדות ו.....נמצא מת יום לפני העדותסגור
-
הכל מחירלרון 05/09/2024 07:35הגב לתגובה זו0 0כנראה שווה לאל על לקחת סיכון תמורת הנחה במחיר,בכל אופן אני בחוץ באל על ונשאר באיירבוס,לא המלצהסגור