בין שינויים אסטרטגיים לבעיות בשוק: האם אינטל תממש את אחזקותיה במובילאיי?

אינטל בוחנת את האפשרות לפיה תממש את אחזקותיה (88%) בחברת מובילאיי. האם חברת הנהיגה האוטונומית עדיין אטרקטיבית?
 | 
telegram
(2)

כידוע אינטל INTEL CORPORATION -2.72% INTEL... 24.35 -2.72% INTEL CORPORATION סגירה:0 פתיחה:24.76 גבוה:24.82 נמוך:24.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רכשה את חברת מובילאיי מובילאיי -3.23% מובילאיי 14.99 -3.23% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:15.69 גבוה:15.7 נמוך:14.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בשנת 2017 בסכום של כ-15.3 מיליארד דולר, עסקה זו הייתה אחת מהרכישות הגדולות של אינטל והייתה חלק מהאסטרטגיה שלה להתרחב בתחום הטכנולוגיות לנהיגה אוטונומית. בימים אלו אינטל מחפשת הזדמנויות להפקת מזומנים ודה פקטו סביר בהחלט שהיא תלך על מימוש מניותיה של מובילאיי. מניית מובילאיי ממשיכה לצנוח ומאבדת עוד 7%,  אינטל יורדת ב-3.5%. 

נתחיל בכך שלפני הכל כדי שאינטל תמכור את מניותיה - צריך שיהיו קונים. אז קודם כל, האם מובילאיי עדיין אטרקטיבית?

ניתן לומר בבירור שתנאי השוק של היום הם לא תנאי השוק של מובילאיי מלפני 7 שנים (בעת הרכישה ע"י אינטל) ולא כמו לפני שנתיים (בהנפקת מובילאיי). וארצה לתת 2 נקודות מרכזיות: הראשונה מתמקדת בחברת טסלה שמהווה גורם עיקרי להאטה בפעילות של מובילאיי, כאשר הטכנולוגיה שלה בין היתר אמורה לשחק תפקיד מרכזי בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית ברכבים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפי ציוציו האחרונים של אילון מאסק הגרסה הבאה של טסלה לנהג אוטונומי צפויה להיות טובה בהרבה מהגרסאות הקודמות, מה שעלול לפגוע במתחרות וביניהן במובילאיי. בהמשך ניתן לומר גם כי אם וכאשר טראמפ יבחר לנשיאות בארה"ב הוא יתמוך באילון מאסק ובטסלה.

הנקודה השנייה אליה ארצה להתייחס היא הבעיה של מובילאיי בסין: המשבר בסין לא פוסח על מובילאיי ויש שיאמרו גם שהוא אחראי לכך שמנייתה של מובילאיי נחתכה בעקבותיו דרמטית (מעל 60% מתחילת השנה) ולכך שירדה מתחת לשווי שנרכשה עוד בשנת 2017 ע"י אינטל.
 

מובילאיי עדיין לא אמרה את המילה האחרונה

מהצד השני ניתן לומר שמובילאיי עדיין לא אמרה את המילה האחרונה שכן עדיין קיימות לה סיבות טובות לחייך:

קודם כל למובילאיי מערכת טכנולוגית חזקה מאוד שכוללת בתוכה מספר מרכיבים חשובים - מערכת ה-SuperVision אשר מוטמעת בכל רכבי הסטנדרט. בנוסף למובילאיי יש מספר לקוחות חזקים מאוד למשל פולקסווגן אשר חתמה על חוזה שיארך לפחות עד 2026 בסכום של מילארדי דולרים.

צריך לזכור גם שאינטל בעצמה נמצאת בתקופה מורכבת שכן ענקית השבבים האמריקאית עומדת בפני רה-ארגון וצפויה להציג בפני הדירקטוריון תכנית התייעלות באמצע ספטמבר. במקביל להצעות ההנהלה, אינטל שכרה את שירותיהן של פירמות הייעוץ הפיננסי מורגן סטנלי וגולדמן זאקס. תפקידן יהיה לייעץ לדירקטוריון אילו עסקים כדאי למכור ואילו לשמר.אינטל רשמה הפסד נקי של 1.61 מיליארד דולר ברבעון האחרון והאנליסטים צופים עוד המשכיות ועלייה בהפסדים כל שכן שם על מנכ"ל החברה פט גלסינגר עוד לחץ והתכנסות למען אסטרטגיה חדשה.

בשורה התחתונה אפשר להסיק שהמצב הן במובילאיי והן באינטל צפוי להתברר בתקופה הקרובה ויהיה מאוד מעניין לעקוב אחר ההתפתחויות.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החברה גמורה
    דוד 07/09/2024 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב הודעה שF28 יסגר
    סגור
  • 1.
    מי שאוחז במנית מובילאיי עשה השנה הרבה(-73%) כסף.. (ל"ת)
    פילי 07/09/2024 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות