יצרנית שבבים חדשה יוצאת להנפקה - איך זה ישפיע על אנבידיה ו-AMD?

חברת סרברס מתכננת להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול CBRS, אך טרם חשפה את היקף ההנפקה או את מועדה המדויק
 | 
telegram

סרברס מערכות, חברת הטכנולוגיה המתמחה בייצור שבבים לבינה מלאכותית, עומדת להפוך לחברת השבבים הראשונה שתונפק לציבור בעידן הפריחה הנוכחי של טכנולוגיית הבינה המלאכותית. החברה הגישה ביום שני מסמכים לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) לקראת הנפקה ראשונית לציבור (IPO).

​סרברס מתכננת להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול CBRS, אך טרם חשפה את היקף ההנפקה או את מועדה המדויק. החברה ידועה בייצור השבבים הגדולים ביותר בעולם מבחינת גודלם הפיזי, ומציגה אותם כמתחרים לשבבים של ענקיות התעשייה כמו אנבידיה ו-AMD.

למרות שסרברס זוכה לתמיכה מגורמים משמעותיים בתעשייה, כולל המנכ"ל של OpenAI, סם אלטמן, המהווה אחד המשקיעים בחברה, נראה כי היא עדיין לא מהווה איום משמעותי על מעמדה של אנבידיה כמובילה בשוק שבבי הבינה המלאכותית.

הנתונים הכספיים

הנתונים הכספיים של סרברס מראים צמיחה מרשימה בהכנסות. החברה דיווחה על הכנסות של 78.7 מיליון דולר ב-2023, עלייה משמעותית מ-24.6 מיליון דולר בשנה הקודמת. יתרה מכך, במחצית הראשונה של 2024, סרברס כבר רשמה הכנסות של 136.4 מיליון דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עם זאת, סרברס עדיין מפסידה כסף. ב-2023 החברה הפסידה 127.2 מיליון דולר, אם כי זהו שיפור לעומת ההפסד של 177.7 מיליון דולר ב-2022. במחצית הראשונה של 2024, ההפסד עמד על 66.6 מיליון דולר.

בניגוד לאנבידיה, שנהנית מלקוחות גדולים בתעשיית הטכנולוגיה האמריקאית, סרברס מתמקדת בעיקר בלקוחות אחרים. הלקוח הגדול ביותר של החברה הוא G42, חברת תוכנה ושירותי בינה מלאכותית מאבו דאבי, שהיוותה 87% מהכנסות החברה במחצית הראשונה של 2024.

ריכוז כזה של הכנסות מלקוח יחיד עשוי להדליק נורה אדומה בקרב משקיעים פוטנציאליים. השאלה המתבקשת היא: אם הטכנולוגיה של סרברס כה מתקדמת, מדוע אין לה לקוחות מובילים מתעשיית הטכנולוגיה האמריקאית?
 

עדיין לא עובדת עם ענקיות הטכנולוגיה

סרברס פועלת מאז 2016, אך עדיין לא הצליחה לייצר הכנסות משמעותיות מחברות טכנולוגיה גדולות כמו מיקרוסופט, אמזון, גוגל או מטא. כאשר נשאלה על כך, דוברת החברה ציינה כי סרברס מנהלת שיחות עם רבות מהחברות הגדולות, אך טרם הכריזה על עסקאות עמן.

האתגר העיקרי של סרברס נובע מהעובדה שהיא חסרה את הניסיון והיכולת לספק פתרון "full stack" מותאם, מנופה מבאגים ומבוסס, כפי שנבידיה מציעה. בעידן המודרני של בינה מלאכותית, מרכז הנתונים כולו הפך למחשב אחד גדול.

כפי שג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, הסביר בכנס המפתחים GTC של החברה: "מה שנבידיה עושה למחייתה זה לא רק לבנות שבב. אנחנו בונים מחשב-על שלם, מהשבב ועד למערכת, כולל החיבורים, הרשתות, וחשוב מאוד - התוכנה."

לסיכום, בעוד שההנפקה של סרברס מסמנת רגע משמעותי בתעשיית שבבי הבינה המלאכותית, נראה כי החברה עדיין ניצבת בפני אתגרים משמעותיים בדרכה להפוך למתחרה אמיתית לענקיות הקיימות בשוק. המשקיעים יצטרכו לשקול בקפידה את הפוטנציאל מול הסיכונים לפני שירוצו להשקיע ב"דבר הגדול הבא" בתחום שבבי הבינה המלאכותית.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות