לקראת פשיטת רגל? מניית ספיריט צונחת ב-30%
חברת התעופה האמריקאית ספיריט SPIRIT AIRLINES -18.18% SPIRIT AIRL 1.08 -18.18% סגירה:0 פתיחה:1.32 גבוה:1.34 נמוך:1.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הידועה במודל הלואו-קוסט שלה, חווה שנה קשה במיוחד, שהפכה לדרמטית עוד יותר בסוף השבוע האחרון. מניית החברה צונחת ב-30% בעקבות דיווחים כי החברה מנהלת מגעים עם בעלי האג"ח שלה לגבי אפשרות של פשיטת רגל.
הדיווח, שפורסם ב-"וול סטריט ג'ורנל", ציין כי ספיריט בוחנת דרכים נוספות לשיקום המאזן שלה, אך השיחות האחרונות מתמקדות באפשרות להגיש בקשה לפשיטת רגל תחת סעיף 11 של חוק פשיטות הרגל בארצות הברית. סעיף זה מאפשר לחברות להמשיך בפעילותן העסקית תוך כדי תהליך השיקום. על פי הדיווח, במידה וספיריט תכריז על פשיטת רגל, מדובר בתהליך שייקח זמן ולא יקרה באופן מיידי.
מטוס של ספיריט; קרדיט: טוויטר
בתגובה לדיווחים, דוברת מטעם ספיריט הפנתה לדברים שאמר מנכ"ל החברה, טד כריסטי, בשיחת המשקיעים של החברה באוגוסט האחרון. כריסטי ציין אז כי החברה מנהלת "שיחות פרודוקטיביות" עם יועציהם של בעלי האג"ח שלה, במטרה להתמודד עם תשלומי החוב הקרבים.
נכון להיום, מניית ספיריט נסחרה במחיר של 1.6 דולר למניה, רמת שפל היסטורית לחברה. עוד לפני הצניחה ביום שישי, מניית ספיריט כבר איבדה 86% מערכה במהלך 2024, כשמשקיעים הביעו חשש גובר מהפסדים מצטברים, ירידה במכירות וחוב כבד שמוערך ב-3.3 מיליארד דולר.
אחת המכות הקשות ביותר לחברה התרחשה בתחילת השנה, כאשר שופט פדרלי חסם את מיזוגה עם חברת התעופה "ג'טבלו" (JetBlue Airways), מיזוג שהיה אמור לסייע לספיריט להתאושש מבחינה כלכלית. השופט קבע כי המיזוג יפגע בלקוחותיה של ספיריט ולכן לא אישר את העסקה.
איך ספיריט הגיעה למצב הזה?
ספיריט איירליינס התמודדה לאורך השנים עם אתגרים רבים, אך המשבר הנוכחי נובע ממספר גורמים מרכזיים. אחד מהם הוא מודל הלואו-קוסט שבו החברה פועלת. מצד אחד, המודל מאפשר לחברה להציע טיסות במחירים נמוכים יותר מהמתחרים, אך מצד שני, הוא משאיר לה מעט מרווח נשימה כלכלי להתמודדות עם משברים כמו עלייה במחירי הדלק או ירידה בביקושים לטיסות.
בנוסף לכך, התחרות בשוק התעופה העולמי החריפה בשנים האחרונות, במיוחד עם החזרה של חברות תעופה אחרות לפעילות מלאה לאחר מגפת הקורונה. בעוד שחברות תעופה גדולות יותר הצליחו להגדיל את הכנסותיהן בעזרת טיסות בינלאומיות יקרות יותר, ספיריט מצאה את עצמה נאבקת להישאר רלוונטית בשוק הלואו-קוסט הצפוף.
החוב הכבד של החברה, המוערך כאמור ב-3.3 מיליארד דולר, מעמיד את ספיריט בפני דילמות קשות. מצד אחד, החברה צריכה למצוא דרך לשלם את חובותיה, אך מצד שני, היא נאלצת להתמודד עם הפסדים תפעוליים משמעותיים שמקשים על כל ניסיון לשיקום פיננסי.
מה האפשרויות העומדות בפני החברה?
בעוד שהמגעים עם בעלי האג"ח נמשכים, לא ברור מה תהיה ההחלטה הסופית של הנהלת החברה. אם החברה אכן תפנה להליך פשיטת רגל, היא תנסה, ככל הנראה, להמשיך בפעילותה תוך כדי ניסיון להגיע להסדר עם נושיה, כפי שקורה פעמים רבות בתהליכי פשיטת רגל תחת סעיף 11.
במקביל, ייתכן כי החברה תנסה למצוא פתרונות יצירתיים יותר, כמו מכירת נכסים או מיזוג עם חברת תעופה אחרת, במטרה לשרוד את המשבר הכלכלי שאליו נקלעה. כך או כך, נראה כי הדרך של ספיריט איירליינס להבראה עוד ארוכה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.גאונים הרגולטורים עכשיו פגעו בתחרות יותר (ל"ת)רן א 05/10/2024 07:29הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.המיזוג היה מציל אותה, אבל "שופט" גמר עליה (ל"ת)רפורמה משפטית 04/10/2024 21:04הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.כמו שזה נראה המיתון יכה בעוד חברות רבות כי אנחנו בהתחלה (ל"ת)דש 04/10/2024 20:08הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.LOW COSTלרון 04/10/2024 18:35הגב לתגובה זו4 0עולה לחברה הרבה,זו לא החברה היחידה בצרותסגור