מניית אנבידיה מתקרבת לשיא - מה יעזור לה לעבור אותו?
מניית אנבידיה נסחרת קרוב לרמות השיא אחרי שביצעה שני מהלכים אסטרטגיים שעשויים להקפיץ את המניה גם לשיא חדש: מודל בינה מלאכותית חדש ושת"פ אסטרטגי עם Accenture ACCENTURE PLC +0.32% ACCENTURE PLC 355.1 +0.32% סגירה:0 פתיחה:352.95 גבוה:355.69 נמוך:351.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . החברה חשפה מודל שפה גדול חדש בעל 72 מיליארד פרמטרים, שנקרא NVLM, ובנוסף הכריזה על שותפות אסטרטגית עם חברת הייעוץ הבינלאומית Accenture, כאשר המיקוד הוא ייעוץ ושירותי בינה מלאכותית.
מהלכים אלה הם גם התקפיים וגם הגנתיים עבור אנבידיה, במיוחד בשוק תחרותי שבו חברות רבות מחפשות לקזז את הדומיננטיות שלה בתחום מעבדי ה-AI. כיום, אנבידיה מחזיקה בכ-90% מהשוק בתחום המעבדים למרכזי נתונים ומערכות AI, אך היא עומדת בפני איומים מצד יצרני שבבים מתחרים ומחברות כמו OpenAI, Anthropic ומטא, אשר גם הם מתחילים להיכנס לשוק עם פתרונות בינה מלאכותית משלהם.
אחת השאלות המרכזיות שניצבות בפני אנבידיה היא כיצד לשמור על הצמיחה שלה ולהגן על החלק שלה בשוק, במיוחד כאשר יצרני ציוד מקוריים (OEMs) וספקי ענן שתלויים בטכנולוגיות שלה, מתחילים לשאול אם המודל הכלכלי הנוכחי שלהם המבוסס על שיתוף הפעולה עם אנבידיה בכלל יכול להיות רווחי.
החזית הבאה של אנבידיה: מודל שפה פתוח
המהלך של Nvidia להציב את NVLM כמודל AI פתוח מהווה צעד משמעותי בחיזוק מעמדה התחרותי מול שחקנים גדולים כמו OpenAI וגוגל. המודל מהווה שכבה נוספת באסטרטגיית ה-"full stack" של אנבידיה שמטרתה לבצר את מעמדה התחרותי בתחום ה-AI. כניסתה של אנבידיה לעולם המודלים הפתוחים מציבה אותה בתחרות ישירה מול מטא ו-OpenAI, עם יכולות שמיועדות להתחרות ברמות הגבוהות של מודלים כמו GPT-4 ו-Llama 405.
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג; קרדיט: טוויטר
יתרון נוסף שהמודל של אנבידיה מציע הוא שקיפות מוגברת. החברה מתחייבת לשתף את משקלי המודל וקוד האימון, בניגוד לגישת "הקופסה השחורה" שמאפיינת את חלק מהמודלים המובילים כיום בשוק. גישה זו יכולה להקנות לאנבידיה יתרון משמעותי בקרב לקוחות ארגוניים שחשובה להם סוגיית בטחון המידע, במיוחד לאור הדחיפות הגוברת להתמקד באתגרי הבטיחות של AI.
השת"פ בין אנבידיה ל-Accenture
השותפות בין אנבידיה ו-Accenture היא מהלך שנראה טבעי ונכון לשתי החברות. Accenture, שהיא אחת החברות המובילות בעולם בתחום הייעוץ הטכנולוגי, רואה במודל השותפות הזה הזדמנות להקדים את הסיכונים העתידיים ולבסס את מעמדה בעולם שבו הבינה המלאכותית תופסת מקום הולך וגדל.
במסגרת שיתוף הפעולה, כ-30,000 אנשי מקצוע ברחבי העולם יעברו הכשרה במטרה לעזור ללקוחות לשנות תהליכים ארגוניים ולאמץ פתרונות AI בהיקף רחב, תוך שימוש בסוכנים מבוססי בינה מלאכותית.
בדו"ח הרבעוני לרבעון הרביעי של 2024, Accenture הציגה נתונים מרשימים הממחישים את הביקוש הגובר לשירותי AI: הזמנות חדשות בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית בסך של 1 מיליארד דולר לרבעון ו-3 מיליארד דולר לשנה כולה. על מנת למצות את הפוטנציאל בתחום זה, הקימה Accenture בחודש יולי 2024 את חטיבת ה-Accenture AI Refinery, שנבנתה על בסיס טכנולוגיית NVIDIA AI Foundry, מה שהוביל לשותפות הרחבה שהוכרזה החודש.
לַאן גואן, קצינת הבינה המלאכותית הראשית של Accenture, ציינה כי "רק כ-10% מהחברות הצליחו לאמץ ולהטמיע את מלוא הפוטנציאל של הבינה המלאכותית הג'נרטיבית". לדבריה, האתגרים המרכזיים בתחום הם עלויות האימוץ, המורכבות הטכנית, נתונים זמינים והיערכות העובדים מבחינת מיומנות.
ב-2023, Accenture יצרה כ-100 מיליון דולר מהכנסות הקשורות לבינה מלאכותית, וב-2024 המספר צפוי לזנק לכ-900 מיליון דולר, עם הזמנות שמגיעות ליותר מ-3 מיליארד דולר. מחקר עדכני בתחום הבינה המלאכותית, שבוצע על ידי Futurum, זיהה כי האתגרים העיקריים של ארגונים הם יכולת ומיומנות, וההתקשרות עם יועצי AI נחשבת כיום לצעד הכרחי להצלחה ביישום מערכות מתקדמות.
השוק כולו רואה קפיצה משמעותית בביקוש לפרויקטים רחבי היקף בתחום הבינה המלאכותית, ואנבידיה ממוצבת אולי טוב מכולם לנצל את הגל הזה. ככל שצרכי השוק לביצועים מתקדמים עולים, גם ההשקעה בשותפויות עם חברות כמו Accenture הופכת לקריטית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה