איך הרכב שלכם יכול לייצר לכם הכנסה? החזון החדש של אילון מאסק
דמיינו עולם שבו אין לכם רכב פרטי ואתם נוסעים במונית אוטונומית בעלות נמוכה. דמיינו שלקרוב משפחה שלכם יש רכב אוטונומי שמשמש אותו וכשהוא לא צריך את הרכב, אז בבמקום להיות בחניה, הרכב מייצר כסף - הוא הופך למונית אוטונומית. העולם נחלק לכאלו עם רכב וכאלו בלי. הרכבים עובדים סביב השעון - גם בשביל הבעלים שלהם וגם בשביל אנשים שצריכים הסעות. מצב כזה, יפחית מאוד את כמות הרכבים, יצמצם את העומס והפקקים. זה החזון של אילון מאסק.
רובוטקסי ורובוואן (טסלה)
מאסק יודע לחלום בגדול והאמת שגם להגשים. החלום הבא שלו הוא הרובוטקסי. זה גם העתיד של טסלה. להרחבה - ההתחלה של מאסק, ההווה והאם הרובוטקסי ישנה את העולם או יפיל את טסלה מהפסגה?
להרוויח כסף מהרכב בזמן שישנים או עובדים
"אנחנו בטסלה רואים את הרובוטקסי ככלי שמשנה את כל התפיסה של בעלות על רכב", אמר מאסק באירוע החשיפה של הרובוטקסי אמש, "במקום לקנות מכונית ולחנות אותה רוב הזמן, הרכב יכול לעבוד עבורכם, להרוויח כסף בזמן שאתם ישנים או בעבודה. זה לא רק מהפכה מבחינת הטכנולוגיה, זה משנה את כל הכלכלה של תחבורה. אנשים יכולים להחליט אם הם רוצים להשתמש ברכב הפרטי שלהם, להשכיר אותו דרך האפליקציה, או להיות חלק ממערכת תחבורה רחבה יותר".
הרובוטקסי החדש של טסלה, "Cybercab", הוא רכב אוטונומי מתקדם ללא הגה וללא דוושות. הרכב מבטא את החזון של מאסק לתחבורה חכמה. הולם החדש לפי מאסק יהיה עולם שבו יהיו פחות רכבים, פחות פקקים בזכות רכבים שיסיעו אותנו באופן אוטונומי ממקום למקום - שירות מוניות עתידני. בעלי המוניות יהיו אנשים פרטיים, חברות שיקנו את המונית וייצרו דרכה הכנסה פאסיבית.
אמש הציג מאסק את המחיר הצפוי - מתחת ל-30,000 דולר כשהעלות למייל נסיעה תהיה כ-20 סנט. בעלי הרכב יוכלו לשלב אותו באפליקציה של טסלה ויהפכו אותו לרובוטקסי, כשנוסעים יזמינו נסיעות באמצעות האפליקציה. כך, הוא מתפקד הן כרכב תחבורה ציבורית והן כרכב משפחתי.
"הרובוטקסי יכול לשמש פי 5 עד 10 יותר מרכב רגיל. רוב הזמן מכוניות לא עושות כלום, אבל אם הן אוטונומיות, הן יכולות להיות בשימוש מלא כל הזמן" אמר מאסק במהלך האירוע, "העלות להפעיל את הרובוטקסי נמוכה, מה שהופך אותו לפתרון תחבורה זול יותר מרוב האפשרויות כיום. המכונית יכולה להניע את תחום התחבורה בצורה שלא נראתה קודם. אנחנו מדברים על פתרון תחבורה שיכול להיות בשימוש כמעט מסביב לשעון – זה משנה את כללי המשחק".
הרובוטקסי - מהפכה ברכב האוטונומי
הרובוטקסי צפוי להתחיל בייצור ב-2026, כשהמטרה היא להנגיש אותו כאמור במחיר נוח. המאפיין הבולט הוא השימוש בטכנולוגיה אוטונומית מוחלטת, כולל מצלמות ובינה מלאכותית, ללא שימוש בחיישנים יקרים כמו ליידאר, מה שמאפשר שמירה על עלות נמוכה. כל נסיעה תעלה כאמור כ-20 סנט למייל, מה שמציג פוטנציאל כלכלי גדול לא רק לצרכנים, אלא גם לבעלי הרכבים.רובוטקסי (טסלה)
רכבים גדולים יותר – השאטלים של העתיד
מאסק הציג גם רכב שיכול להסיע כ-20 נוסעים - רובוואן, מה שפותח אפשרויות לא רק לשירותי הסעה פרטיים, אלא גם לשירותים ציבוריים גדולים יותר כמו שאטלים או הסעות בקבוצות גדולות. הרכבים יכולים לשמש בקמפוסים, ערים, או כשאטלים מהירים בנמלי תעופה. כך טסלה מתכננת להשתלב בשוק התחבורה הציבורית ולספק שירותים מגוונים יותר ממה שראינו עד כה.פוטנציאל כלכלי משמעותי
מבחינת הפוטנציאל הכלכלי, מאסק לא הסתיר את שאיפותיו. הוא מאמין כאמור כי רכב אוטונומי יכול לשמש 5 עד 10 פעמים יותר מרכב רגיל, מה שמוביל לניצול טוב יותר של המשאבים ולהורדת עלויות למשתמשים. הכוונה היא שהרובוטקסי יהפוך את המכוניות למקור רווחים פעיל ולא מוצר שמחנה רוב הזמן, ובכך לא רק שיפחית עלויות תחזוקה אלא גם יניב הכנסות פסיביות לבעלים.
"הפוטנציאל כאן הוא עצום. מדובר בשוק טריליון-דולרים", הוסיף מאסק, "אנחנו רואים את ההשפעה של הרובוטקסי לא רק בארה"ב, אלא בכל העולם. ערים גדולות, במיוחד במדינות מתפתחות, יוכלו להשתמש ברכב הזה כדי לשפר את מערכות התחבורה שלהן, להוזיל את העלויות ולהפחית את זיהום האוויר. כל מכונית על הכביש יכולה להפוך למכונית שנוסעת כל היום, לא רק לבעלים שלה אלא גם ללקוחות אחרים. אפשר להרוויח הרבה מאוד כסף מהרעיון הזה".
האתגר הגדול
הטכנולוגיה הזו מביאה איתה לא מעט אתגרים, כולל עניינים רגולטוריים והצורך להבטיח את בטיחות הנוסעים, במיוחד לאור בעיות קודמות שהיו במערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה. הטכנולוגיה של Full Self-Driving, על אף השיפור המשמעותי, עדיין זקוקה להוכחה בשטח. עם זאת, מאסק הוכיח בעשור האחרון שהוא לא רק מדבר אלא עושה. ההצלחה של טסלה היא פנומנלית והחזון של אסק לרכבים חשמליים כבר בשטח מספר שנים טובות.
מעבר לעניין הבטיחות - יש תחרות. חברות כמו Waymo, כבר מציעות שירותי מוניות אוטונומיות. טסלה עם פריסה רחבה מאוד, יש לה יתרון תחרותי, ועדיין, זה שוק שיכנסו אליו מתחרות שונות ובטכנולוגיות אחרות.
טסלה צפויה לחתום רבעון מוצלח
במהלך הרבעון השלישי של 2024, טסלה המשיכה לשבור שיאים עם ייצור של כ-470,000 רכבים ומסירת כ-463,000 מהם, עלייה משמעותית לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הנתונים הללו מעידים על המשך הצמיחה המהירה של החברה בתחום הרכב החשמלי, למרות האתגרים הרבים איתם היא מתמודדת בשוק התחרותי.בנוסף לכך, טסלה הרחיבה את פעילותה גם בתחום האחסון האנרגטי, עם פריסת מוצרים בהיקף של 6.9 גיגהוואט-לשעה. תחום זה, שהופך לאסטרטגי במיוחד על רקע המעבר העולמי לאנרגיות מתחדשות, מסמן את אחת מנקודות הצמיחה המשמעותיות של החברה מעבר לרכב החשמלי.
מבחינת ההכנסות, למרות שהדוחות הפיננסיים המלאים לרבעון השלישי של 2024 טרם פורסמו, נתוני הייצור והמסירות רומזים על גידול משמעותי בהכנסות בהשוואה לשנה הקודמת. המגמות בשוק מצביעות על כך שטסלה נמצאת בעמדה טובה להמשך צמיחה ברווחים, במיוחד לאור הגידול בביקוש לרכבים חשמליים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.מעניין מאד, תודה (ל"ת)מתעניינת 11/10/2024 18:02הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.יש אזעקה , רעידת אדמה בלתמים אחרים, מה יעשה?מוקדם להוריד הגה 11/10/2024 16:10הגב לתגובה זו4 3דילג עשר שלבים, קודם שיהיה FSD עם הגה ונהג. בלתמים , העתיד רחוק עד שיורידו הגהסגור
-
מה אתה תעשה?מני 13/10/2024 08:04הגב לתגובה זו1 0אנשים מקשקשים כל הזמןסגור
-
בנוסף, מי ייקח אחריות על תאונה (ל"ת)ארנון 12/10/2024 19:54הגב לתגובה זו1 1סגור
-
7.מדובר בנפנופי ידיים כדי לתחזק מניה יקרהdw 11/10/2024 12:41הגב לתגובה זו2 3נראה שהשוק פחות מתרשם ובפרה מרקט הנייר יורד חמישיה. דרך עדיפה לשנע המונים היא תח"צ ולא ברכב הפרטי (זה מה שיקרה בגוש דן למשל, כי אין שום דרך לשנע המונים בשיטה המיושנת של הרכב הפרטי בגוש דן ההולך ומצטופף), ואם בכ"ז מתעקשים על הרכב הפרטי אז כבר יש מיזמי רכב שיתופי (בארץ רק בת"א, בינתיים עם הצלחה מוגבלת).סגור
- טען עוד
-
בסוף ירד 8-9%dw 12/10/2024 14:17הגב לתגובה זו1 2השוק פשוט לא קונה את נפנופי הידיים של אילון מאסק, ואפשר לקרוא ברשת שלל כתבות ביקורתיות. המניה פשוט יקרה מדי.סגור
-
6.נראה את זה נוסע בטמבל-אביב88 11/10/2024 12:35הגב לתגובה זו1 5טמבל-אביב זה ג'ונגל של אופניים, אופנועים, קורקינטים, נתצים, עבודות בכביש בכל כביש 365נימים בשנה, ופקקים אינסופיים.סגור
-
5.רובוטקסיחיים 11/10/2024 12:17הגב לתגובה זו3 1אם הרובוט טקסי יעבוד טוב ללא פקקים,אז גם המכירות של טסלה ברכבים הרגילים יצנחו...אז העתיד של יצרני הרכב,אם זה יצליח לא יהייה טוב.סגור
-
4.רק חידוד- זה לא החזון של מאסק, הוא עוד שחקן בשוק הזהמאסק הרעשן 11/10/2024 12:10הגב לתגובה זו2 2מאסק פשוט הכי פומפוזי ורועש, אבל הוא לא המציא כאן כלום הוא עוד שחקן בתעשייה לצד נוספיםסגור
-
חזון שלי אידיוט (ל"ת)מאסק 12/10/2024 20:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מעטים יעשו כסף על רביםסווינגר 11/10/2024 11:06הגב לתגובה זו3 1חברות ענק ירכשו ויעשו שת"פ עם טסלה, ויספקו שרותי הסעות לשאר העכברים. בעתיד רק נגדיל את הפער בין האליטות לאנשים הפשוטים. בהצלחה לכל הצדדים.סגור
-
2.רעיון יפה, המימוש לא בדיוק כמו החזוןפנסי 11/10/2024 10:35הגב לתגובה זו3 0נכון לחשוב שמספר המכוניות יירד בגלל שימוש "שיתופי". יחד עם זאת צריך לזכור - הרבה מאוד מהנסיעות הן בשעות של פתיחת וסגירת מקומות עבודה ומוסדות חינוך ואז צריך הרבה מאוד כלי רכב. כנ"ל ביציאות לחופשות של חגים וסופי שבוע. לעומת זאת יש שעות "מתות" במשך היום. אז נאיבי לחשוב שכלי הרכב יהיו בתפוסה מלאה כל היום ושמספרם יפחת ב - 70/80%.סגור
-
1.וכשאין ג'י.פי.אס? (ל"ת)עפר 11/10/2024 10:22הגב לתגובה זו0 1סגור