נטפליקס מעלה תחזיות; המניה מזנקת
מניית נטפליקס זינקה בעקבות תחזית חזקה לעלייה ברווחיות התפעולית והעלאת מחירים ברחבי העולם. החברה, שממשיכה להיות השחקנית המרכזית בשוק הסטרימינג העולמי, הציגה תוצאות רבעון שלישי טובות מהצפוי, מה שהוביל להתלהבות מצד המשקיעים. ההכנסות הגיעו ל-9.83 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים, והרווח למניה הסתכם ב-5.40 דולר לעומת תחזיות של 5.12 דולר. על רקע התוצאות ובעיקר התחזית קדימה המניה מזנקת במסחר שלאחר הסגירה ב-5%.
שולטת בשוק הסטרימינג
עלייה במספר המנויים
הדו"ח הכספי של נטפליקס הציג גם עלייה במספר המנויים, שהגיע ל-282.7 מיליון מנויים, מעט מעל התחזיות שעמדו על 281.7 מיליון. השיפור במספר המנויים וההכנסות נותן אינדיקציה לכך שהחברה מצליחה להתמודד היטב עם התחרות בשוק ולהגדיל את קהל הלקוחות שלה.
התחזיות להכנסות ברבעון הבא עומדות על 10.13 מיליארד דולר, כשהחברה צופה טווח הכנסות של 43 עד 44 מיליארד דולר בשנת 2025, תחזית שנמצאת בהתאם לציפיות השוק.
הצלחה בתוכן ואסטרטגיית עליית המחירים
הנהלת נטפליקס ציינה בהודעה לבעלי המניות כי ההצלחה של סדרות חדשות כמו "The Perfect Couple" ו-"Tokyo Swindlers", יחד עם הצלחות מתמשכות של סדרות כמו "Emily in Paris" ו-"Cobra Kai", תורמות להמשך הצלחתה. לפי נתוני החברה, כל מנוי בתשלום צופה בממוצע שעתיים ביום בתכני נטפליקס.חלק מאסטרטגיית הגדלת הרווחיות של החברה הוא העלאת מחירים באזורים שונים בעולם. החברה העלתה את המחירים במספר מדינות באירופה, במזרח התיכון, באפריקה וביפן, והיא מתכננת להעלות מחירים גם בספרד ואיטליה בקרוב. בארה"ב ובצרפת החברה ביטלה את חבילת ה-Basic הזולה, מהלך שתבצע גם בברזיל ברבעון הקרוב.
שולי הרווח והתחזיות לשנה הבאה
הנהלת נטפליקס ציינה שהיא מצפה לשולי רווח תפעוליים של 28% לשנת 2025, עלייה מ-27% השנה. החברה מאמינה שיש עוד פוטנציאל רב לשיפור שולי הרווח לאורך זמן, דבר שמעודד את המשקיעים להאמין בהמשך הצמיחה והרווחיות של החברה בשנים הקרובות.שווי השוק של נטפליקס ומכפיל הרווח
שווי השוק של נטפליקס עומד על כ-295 מיליארד דולר. מכפיל הרווח (P/E ratio) הצפוי לשנה הנוכחית הוא 33 ולשנה הבאה הוא 29 על רקע הציפיה לעליית הרווחים.האנליסטים ממשיכים להיות אופטימיים לגבי נטפליקס, עם צפי שהחברה תמשיך להציג גידול בהכנסות הודות לאסטרטגיית התוכן המצליחה שלה, התרחבות בשווקים חדשים והעלאת מחירים במספר מדינות בעולם כולל ביטול חבילת ה-"Basic" הזולה במספר שווקים, צעד שנועד להגדיל את הרווחיות תוך שימור בסיס המנויים.
המודל העסקי של נטפליקס מתבסס על הכנסות ממנויים חודשיים בתשלום, והיא מתמקדת בשווקים בינלאומיים ובייצור תכנים מקוריים איכותיים.
תחרות ושמירה על דומיננטיות
נטפליקס מתמודדת עם תחרות קשה מצד שחקנים גדולים כמו דיסני+, אמזון פריים, ו-HBO Max, אך היא ממשיכה להוביל את השוק בזכות התמקדות בתוכן מקורי, התאמה אישית של ההמלצות למשתמשים, וגיוון בתכנים הבינלאומיים שלה. התחרות המתגברת בשוק הסטרימינג דורשת מנטפליקס להמשיך לחדש ולהציע תוכן אטרקטיבי כדי לשמור על מעמדה המוביל.תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה