הנוסחה המנצחת של פרארי: פחות מכוניות, יותר רווחים

במקום להתמקד בהגדלת כמות המכוניות הנמכרות, פרארי מגדילה את רווחיה באמצעות שיפור שולי הרווח. דגמים חדשים נמכרים במחירים הגבוהים ב-20% עד 30% מהדגמים הקודמים
 | 
telegram

פרארי, יצרנית מכוניות היוקרה האיטלקית, מוכיחה שוב כי לעתים דווקא הגבלת הייצור היא המפתח להצלחה עסקית. בעוד שיצרניות רכב יוקרה אחרות נאבקות בירידה בביקושים, במיוחד בשוק הסיני, מניית פרארי זינקה השנה בכ-43% והגיעה ל-484 דולר, עם תחזיות אופטימיות להמשך עלייה.

האסטרטגיה של פרארי מבוססת על עיקרון פשוט שטבע מייסד החברה, אנצו פרארי: "פרארי תמיד תספק מכונית אחת פחות מהביקוש בשוק". גישה זו, שעשויה להיראות מנוגדת להיגיון העסקי המקובל, מוכיחה את עצמה שוב ושוב. החברה מייצרת רק כ-14,000 מכוניות בשנה, הרבה פחות מהביקוש בשוק.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בניגוד למתחרותיה כמו מרצדס, ב.מ.וו ופורשה, שסובלות מהאטה בביקושים בסין, פרארי מוכרת פחות מ-10% ממכוניותיה בשוק הסיני. זוהי החלטה אסטרטגית מכוונת לשמירה על בלעדיות המותג, גם במחיר של ויתור על צמיחה פוטנציאלית בשוק הענק הזה.

במקום להתמקד בהגדלת כמות המכוניות הנמכרות, פרארי מגדילה את רווחיה באמצעות שיפור שולי הרווח. דגמים חדשים נמכרים במחירים הגבוהים ב-20% עד 30% מהדגמים הקודמים. הלקוחות, מסתבר, מוכנים לשלם את המחיר הגבוה, והביקוש העודף מאפשר לחברה גמישות בהפניית המכירות לשווקים שונים לפי הצורך.
 

נסחרת במכפיל קרוב לשל טסלה 

עם זאת, מניית פרארי נסחרת במכפיל רווח גבוה של 58, קרוב למכפיל של טסלה העומד על 62, ובפער עצום ממרצדס שנסחרת במכפיל של 5 בלבד. החברה מנסה להצדיק את ההערכה הגבוהה באמצעות חדשנות מוגברת - בשלוש השנים האחרונות היא רשמה יותר פטנטים מאשר ב-74 שנותיה הראשונות.

האתגר המרכזי של פרארי טמון בשינוי העדפות הדור הצעיר. השאלה היא האם הדור הבא של חובבי המכוניות יתעניין יותר בכוח מחשוב מאשר במנועים גדולים ורועמים. זהו סיכון משמעותי למודל העסקי של החברה, שעדיין מבוסס במידה רבה על המורשת המפוארת של מכוניות הספורט המסורתיות.

בינתיים, בג'יי פי מורגן צופים כי מניית פרארי תגיע ל-525 דולר עד דצמבר הבא. האנליסטים מדגישים את היתרון של החברה בהתמודדות עם תנודות השוק, הודות למדיניות המכירות השמרנית שלה והיכולת לשמור על מחירים גבוהים גם בתקופות של האטה כלכלית.

התוצאות העסקיות של פרארי מדגימות כי לעתים "פחות הוא יותר" בעולם העסקי. בעוד שחברות אחרות מתמקדות בהגדלת נתח השוק ובצמיחה מהירה, פרארי מוכיחה שאסטרטגיה של בלעדיות ומיעוט היצע יכולה להניב תוצאות פיננסיות מרשימות לאורך זמן.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות