גרמין ממריאה: מזנקת ב-25% בעקבות דו"חות שיא
מניית גרמין GARMIN LTD -1.51% GARMIN LTD 208.17 -1.51% סגירה:0 פתיחה:210.31 גבוה:211.75 נמוך:208.17 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רשמה היום זינוק לאחר שהחברה פרסמה דו"חות כספיים שהיו מעבר לציפיות, מה שהוביל להעלאת תחזיות ההכנסות לשנת 2024 בפעם השנייה השנה.
במהלך היום זינקה המניה ב-25% והגיעה לשיא של כל הזמנים. זהו היום עם העלייה היומית הגדולה ביותר מאז 2009, כאשר מתחילת השנה רשמה המניה עלייה מרשימה של 60% ובמהלך 12 החודשים האחרונים הכפילה את ערכה.
גרמין, הידועה בפיתוח מכשירים מבוססי GPS, העלתה את התחזיות לשנה כולה לפני תחילת המסחר, לאור ביצועים חזקים בשלושת הרבעונים הראשונים והמומנטום החיובי הצפוי בעונת החגים. כעת צופה החברה הכנסות שנתיות של 6.12 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 5.95 מיליארד דולר. גם תחזית הרווח השנתי עודכנה ל-6.85 דולר למניה, עלייה של 85 סנט לעומת התחזית הקודמת.
רווחיות גוברת: גרמין מרחיבה את מרווחי הרווח
הכנסות החברה ברבעון השלישי, שהסתיים ב-28 בספטמבר, עלו ב-24% והגיעו ל-1.59 מיליארד דולר, מעבר לציפיות האנליסטים של 1.44 מיליארד דולר.
בכל תחומי הפעילות של גרמין נרשמה צמיחה. מכירות מוצרי הכושר לבישים עלו ב-31%, ומוצרי השטח הציגו עלייה של 21%, לאור ביקוש גובר לשעונים "הרפתקניים" וטכנולוגיים המציעים עמידות גבוהה לעומת שעונים מסורתיים. בתחום הימי נרשמה עלייה של 22%, הודות לרכישת JL Audio, המספקת רכיבי אודיו לסירות ולמכוניות. בנוסף, תחום המכשירים לרכבים הציג עלייה משמעותית של 53%.
גרמין הצליחה להרחיב את מרווחי הרווח גם במהלך הרבעון, עם רווח של 399.1 מיליון דולר, או 2.07 דולר למניה, לעומת 257.2 מיליון דולר או 1.34 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.
גרמין מול אפל: המאבק על שוק השעונים החכמים
הצלחת גרמין אינה מקרית. החברה הצליחה ליצור לעצמה נישה ייחודית בשוק המכשירים הלבישים, המתמקדת בספורטאים וחובבי אקסטרים. השעונים החכמים של גרמין מציעים מגוון רחב של פיצ'רים מתקדמים, כגון ניטור קצב לב, ניתוח שינה ומעקב אחר פעילויות ספורט מגוונות. בנוסף, החברה השקיעה משאבים רבים בפיתוח מערכות ניווט מתקדמות לרכב, מה שהרחיב את בסיס הלקוחות שלה. ההצלחה של גרמין משקפת מגמה רחבה יותר של מעבר לחיים בריאים ופעילים, והחברה מצליחה לרכב על הגל הזה בצורה מרשימה.
התחרות בשוק השעונים החכמים והלבישים הולכת ומתחממת, כאשר גרמין מוצאת עצמה פנים מול פנים עם ענקיות הטכנולוגיה. אפל, עם בסיס משתמשים עצום ומערכת אקולוגית עשירה, השקיעה משאבים רבים בפיתוח Apple Watch, והצליחה להציע מכשיר יוקרתי עם מגוון רחב של אפליקציות ושירותים. למרות זאת, גרמין מצליחה לשמור על נתח שוק משמעותי בזכות ההתמקדות שלה בספורטאים ובפעילויות חוץ. הדגמים האחרונים של Apple Watch, עם תכונות כמו מדידת חמצן בדם ומעקב אחר פעילות גופנית מתקדמת, מציבים אתגר רציני לגרמין, אך האחרונה ממשיכה להציע פתרונות ייחודיים, כמו חיי סוללה ארוכים יותר ומגוון רחב של פרופילים ספורטיביים, המושכים אליה קהל יעד ספציפי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה