ההכנסות והרווחים של מובילאיי בירידה, אך פחות מהצפוי - והמניה מתקנת

המניה של חברת הטכנולוגיה לרכב קרסה ב-70% (הפסד מוניטין של 2.7 מיליארד דולר) מהשיא בתחילת השנה. מובילאיי הציגה תוצאות רבעוניות שהיו גבוהות מהתחזיות, ואישרה את התחזית השנתית. השאלה הגדולה היא אם הצמיחה תחזור בשנה הבאה. זה יהיה מאתגר
 | 
telegram

מובילאיי  מובילאיי -3.23% מובילאיי 14.99 -3.23% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:15.69 גבוה:15.7 נמוך:14.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שאכזבה בתוצאות שהציגה פעמיים במהלך השנה ומנייתה קרסה מתחילת 2024 ביותר מ-70% - הפסד מוניטין של 2.7 מיליארד דולר, מדווחת על ירידה של 8% בהכנסות הרבעון השלישי ל-486 מיליון דולר. ביחס לרבעון השני מדובר בעלייה של 11%. תחזית ההכנסות המעודכנת ל-2024, בנקודת האמצע, נותרת ללא שינוי לעומת התחזית הקודמת.

הרווח המדולל המתואם למניה (Non-GAAP) הגיע ל-10 סנט. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים שהסתיימו ב-28 בספטמבר 2024 הוא 196 מיליון דולר, כולל 126 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024. התוצאות האלה הן מעל התחזיות של האנליסטים להכנסות של 475 מיליון דולר ורווח של כ-9 סנטים למניה. על רקע זה עולה מניית החברה לקראת פתיחת המסחר ב-6% (אחרי שאתמול ירדה בשיעור דומה). בתחילת החודש הורידו UBS וגולדמן סאקס את הדירוג שלהם לחברה.

על פי התחזית השנתית, כולל הפסד בגין הפחתת מוניטין על סגירת מחלקת הלידאר, אך בניכוי המחיקה - התוצאות הצפויות דומות לתחזית קודמת. מדובר בתוצאות מאכזבות ביחס לציפיות ממובילאיי בתחילת השנה. השאלה היא מה יהיה בהמשך. מובילאיי נשענת על לא מעט לקוחות סיניים, שההזמנות מהם תנודתיות ותלויות בשוק הרכב החשמלי הסיני ובתנאי הסחר מול ארה"ב ואירופה. הסיכון עדיין גדול.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אנו ממשיכים להתמקד ביעדים האסטרטגיים המרכזיים שלנו לשנתיים הקרובות, הכוללים שמירה והגדלה של מעמדנו בתחום ה-ADAS מחוץ לסין, העמקת קשרינו עם עשרת הלקוחות המרכזיים שלנו דרך זכיות בפרויקטים למוצרים מתקדמים, והוצאה לפועל של מערך המוצרים המתקדמים שלנו המבוסס על EyeQ6, אשר ממנף את היתרונות התחרותיים ההיסטוריים של מובילאיי המוגברים על ידי גישות AI חדשניות", אמר נשיא ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע. "בעוד שסביבת הצמיחה בטווח הקרוב נותרה מאתגרת, היעדים שלנו מתמקדים בהזדמנויות לטווח הבינוני והארוך, ואנו צופים שאלו יבואו לידי ביטוי בצורה ברורה יותר בחודשים הקרובים".

דגשים עסקיים בולטים לרבעון השלישי של 2024

לדברי שעשוע, "בהיבט הפיתוח העסקי, עשרת הלקוחות המרכזיים שלנו מייצגים יותר מ-80% מהכמות הנמכרת שלנו וכ-50% מנפח התעשייה. אנו סבורים כי אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו בתחום ה-ADAS באמצעות הזכיות האחרונות בפרויקטים של לקוחות אלו, שרבים מהם נמשכים עד השנים הראשונות של העשור הבא (2030).

"בהיבט המוצרים המתקדמים (כלומר, Surround ADAS, SuperVision, Chauffeur), אנו ממשיכים להתקדם לקראת התקשרויות עם 9 מתוך ה-10 (בנוסף ליצרניות רכב אחרות). בעוד שתזמון ההתקשרות נמצא, בסופו של יום, בשליטת יצרניות הרכב, להתקשרויות הללו ישנן נקודות החלטה המתוזמנות לחודשים הקרובים".

מובילאיי עדכנה כי היישום של תוכניות הייצור של קבוצת פולקסווגן למוצרי SuperVision, Chauffeur, ו-Drive מתקדם בהתאם לתוכניות, כולל ביצוע באחרונה של התקנה משולבת של חומרה ותוכנה מבוססי EyeQ6 ברכבי ניסוי.

עוד מסרה הנהלת החברה כי מוצר ה-Mobileye Drive, שמיועד ל-mobility-as-a-service (robotaxi), מתקדם אף הוא. לדברי ההנהלה, החברה מתקרבת לבדיקות על ידי קבוצות משתמשים סגורות במגוון פרויקטים, בכללם VW Commercial Vehicles / MOIA, דויטשה באן, Holo / Ruter,  ו-Verne.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות