לוול סטריט זה לא מספיק: לי אוטו פרסמה דוחות כספיים – אבל המניה יורדת
מניות יצרנית הרכב החשמלי הסינית ׳לי אוטו׳ LI AUTO INC +2.2% LI AUTO INC 22.72 +2.2% סגירה:0 פתיחה:22.59 גבוה:22.74 נמוך:22.36 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הרשומה בבורסה בהונג-קונג צנחו היום (חמישי) בכ–13% אחרי שפרסמה דוחות טובים מהמצופה לרבעון השלישי. אז מה הסיפור?
מטה החברה בשנגחאי (מקור: אתר החברה)
שוק הרכב החשמלי הסיני עדיין גודל, זאת לא הבעיה. אלא שוול־סטריט מענישה לא רק חברות שלא עומדות בציפיות, אלא גם חברות שלא קובעות יעדים מספיק גבוהים.
הדוחות כספיים של לי
החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 6.1 מיליארד שקל, הרווח הנקי למניה הסתכם ב–26 סנט. ציפיות האנליסטים בוול סטריט עמדו על 19 סנט רווח נקי למניה ומכירות של 5.9 מיליארד דולר. ברבעון המקביל בשנה שעברה, 2023, דיווחה החברה על רווח נקי למניה בסך 23 סנט ממכירות של 4.8 מיליארד דולר.
לי אוטו יצרה תזרים מזומנים חופשי בסך 1.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, שהסתיים ב–30 לספטמבר. נכון למועד זה, מאזן החברה עמד על 15 מיליארד דולר.
המכירות ברבעון השלישי צמחו בשיעור של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעוד מסירות הרכב צמחו בהשוואה בין התקופות בשיעור של 45%. ממסירות של כ–105 אלף רכבים בשנה שעברה למסירה של 153 אלף רכבים ברבעון השלישי של השנה הנוכחית. הגידול בשיעור המסירות תוך גידול לא פרופורציונאלי לסך המכירות הוא סימן לתחרותיות בשוק הרכב החשמלי בסין; התחרותיות המתבטאת בירידת מחירים הציפה את השוק הסיני לאורך כל השנה.
תמחור הרכבים השפיע גם על שולי הרווח של כל השחקניות בשוק הרכב החשמלי הסיני. שולי הרווח של לי עמדו על כ–20.9% ברבעון השלישי של השנה, ירידה של 0.3 נקודות האחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך עליה של 2.2 נקודות האחוז בהשוואה לרבעון הקודם, השני, של השנה הנוכחית.
במבט קדימה, לי צופה מסירות בהיקף של 160 עד 170 אלף רכבים ברבעון הרביעי של השנה. הממוצע בין ההשערות, 165 אלף, הוא עליה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2023. סכום המכירות צפוי לעמוד על 6.2 עד 6.5 מיליארד דולר (בהתאמה למסירות) כשהממוצע – 6.35 מיליארד דולר – מהווה עליה של 9% לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2023.
הציפיות של וול־סטריט גבוהות יותר
לאור התוצאות החזקות של הרבעון השלישי, הציפיות לרבעון הרביעי נראות קצת חלשות. בוול־סטריט צופים שסך הכנסות לרבעון הרביעי יעמוד על 6.7 מיליארד דולר, קרי, 2 מיליארד דולר מעל תקרת צפי ההכנסות שהחברה פרסמה.
הבטוחות הסחירות של לי, הנסחרות בוול סטריט, ירדו בכ–5.5% במסחר המוקדם היום, כשהן נסחרות במחיר של 27.36 דולר, בעוד החוזים העתידיים על מדד הייחוס S&P 500 ירדו והחוזים על הדאו ג׳ונס ירדו 0.8% ו־0.5% בהתאמה.
׳בטוחות סחירות אמריקאיות׳ (ADR) הוא השם המלא של חוזים שמנפיק בנק בארה״ב, ומייצג מנייה הנסחרת מחוץ לארה״ב.
בפתחו של יום המסחר היום, הבטוחות הסחירות של ׳לי׳ נסחרות בירידה של 23% מתחילת השנה. הירידה במחירי הרכב החשמלי הנמיכו את ציפיות המשקיעים, ואת מחירי המניות יחד איתם. מחיר הבטוחות ירד ירדו ב–16% אחרי פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון השני באוגוסט.
מתחרותיה של לי יורדות גם הן: ניאו יורדת בכ–4.46%; XPeng ירדה 2.16%; טסלה ירדה 0.76%. טסלה מכרה בסין כ–181 אלף רכבים ברבעון השלישי, נתון מרשים במיוחד המשקף עליה של 30% לעומת נתוני המסירות של החברה ברבעון המקביל בשנה שעברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה