אמזון מכה את התחזיות ומטפסת ב-5% במסחר המאוחר
עונת הדוחות נמצאת בשיאה ולאחר שאתמול דיווחו שתיים מ"שבעת המופלאות" (מיקרוסופט ומטא), ושתיהן ירדו לאחר המסחר למרות שהיכו את התוצאות, ואחת נוספת דיווחה לפני יומיים (אלפאבית) שעלתה לאחר מכן, אך היום כבר ירדה בנפילות בשווקים, היום הצטרפו שתיים נוספות - אפל הכתה את התחזיות וירדה במסחר המאוחר, ואילו אמזון מכה את התחזיות ודווקא רושמת עליה נאה.
אמזון מדווחת על רווח של 1.43 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים לרווח של 1.14 דולר למניה, עליה של 54% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות הגיעו ל-158.9 מיליארד דולר לרבעון, גם נתון זה מעל הצפי ל-157.3 מיליארד דולר ועליה של 11% לעומת הרבעון המקביל. למרות שרוב ההכנסות של החברה מגיע מעסקי הקמעונאות אונליין שלה, את מרבית הרווח מייצרת חטיבת הענן הרווחית להפליא, שגם לא מפסיקה לצמוח. ברבעון הנוכחי גדול ההכנסות ב-19% ל-27.5 מיליארד דולר, גם זה מעל הצפי, עם שולי רווח תפעולי של 38%. הרווח התפעולי מחטיבת הענן מהווה כ-60% מהרווח התפעולי הכולל של החברה.
גם עסקי הפרסומות של החברה צומחים יפה, עם עליה של 22% ל-14.25 מיליארד דולר. העסק המסורתי של החברה, החנות המקוונת ייצרה הכנסות של 61.4 מיליארד דולר לעומת 57.3 מיליארד דולר לפני שנה. החברה מסרה שלמרות העלייה בהכנסות הכוללות מהסגמנט הזה, היא מזהה ירידה בסכומי הקניה של הלקוחות, שמחפשים מוצרים זולים יותר מבעבר.
מצד שני, בדומה לחברות אחרות מתחום הענן, גם הוצאות ההון של החברה מזנקות, וברבעון האחרון הן הסתכמו ב-22.6 מיליארד דולר לעומת 17.6 מיליארד דולר ברבעון הקודם, ו-12.5 מיליארד בלבד ברבעון המקביל.
בנוגע לרבעון הבא החברה מצפה להכנסות שינועו בין 181.5 מיליארד דולר ל-188.5 מיליארד דולר, כשנקודת האמצע נמצאת מעט מתחת לממוצע ציפיות האנליסטים שעומד על 186.3 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה אנדי ג'סי אמר שביצועי החברה סביב עונת החגים הייתה טובה מאד עם ימי "פריים דיי" (ימים בהם החברה מציעה מוצרים רבים בהנחה) היו הגדולים אי פעם. לדבריו גם מכירות הקינדל היו מעל ציפיות החברה עצמה.
כמו כן, החברה מתמקדת בהרחבת מגוון שירותיה ומוצריה, מה שיכול לתרום להגדלת בסיס הלקוחות ולהגברת נאמנותם. אמאזון ממשיכה להשקיע בטכנולוגיות חדשות, כגון שירותי בינה מלאכותית ולמידת מכונה, אשר עשויים לשפר את חווית הלקוח ולמקסם את הרווחים. השילוב של תשתיות מתקדמות, פיתוח מוצרים חדשניים והצעת מבצעים אטרקטיביים, מעיד על אסטרטגיה ממוקדת צמיחה שמספקת לחברה יתרון תחרותי בשוק הקמעונאי. אם הצלחות אלו יימשכו, יש סיכוי שהחברה תוכל לא רק לעמוד בתחזיות אלא גם להכות אותן שוב בדוחות הבאים.
עם זאת, קיימים מספר סיכונים שעלולים להכביד על ביצועי החברה בעתיד. האתגרים בשוק הקמעונאות האונליין, כולל ירידה פוטנציאלית בביקוש עקב עליית האינפלציה והצמצום בהוצאות הצרכנים, עשויים להשפיע על הכנסות החברה. בנוסף, התחרות הגוברת מצד חברות אחרות בתחום הקניות המקוונות והענן, כמו גם שינויים רגולטוריים שעלולים להגביל את הפעילות שלה, מהווים סיכונים משמעותיים. העלייה בהוצאות ההון, במיוחד בנוגע להשקעות בתחום הבינה המלאכותית ותשתיות הענן, עשויה להעמיס על הרווחיות בטווח הקצר, ובמקרה של חוסר הצלחה בהשגת תשואות מהשקעות אלו, החברה עלולה למצוא את עצמה במצב פיננסי פחות זוהר.
בעקבות תוצאות הרבעון מניות החברה מטפסות ברוב ל-5% במסחר המאוחר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה