אמאזון ברחבי העולם: שיחת הוועידה עם המשקיעים

לאחר הדוחות האחרונים, אמאזון קיימה שיחה עם המשקיעים בה דנו המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בחברה במגמות רווחיות והאתגרים בשווקים הבינלאומיים
 | 
telegram

לאחר פרסום הדוחות הכספיים, אמאזון ערכה שיחת ועידה עם המשקיעים, במהלכה שיתפה את המגמות המאתגרות וההזדמנויות בשווקים הבינלאומיים. המנכ"ל אנדי ג'סי וסמנכ"ל הכספים בריאן אולסאבסקי התעמקו בפרטי התוצאות, תוך שהם מדגישים את השפעתם של שינויים בהתנהגות הצרכנים והשקעות בטכנולוגיות מתקדמות על עתיד החברה.

רווחי הקמעונאות הבינלאומיים:


במהלך השיחה,  אולסאבסקי התייחס לרווחיות הקמעונאית הבינלאומית ואמר: "התחלנו לראות מגמות חיוביות ברווחיות בתחום זה." הוא ציין כי החברה רושמת שיפורים ברווחיות במשך שבעה רבעונים רצופים. ההסבר לכך הוא שהעלויות לשירות לקוחות מצטמצמות, והצמיחה בהכנסות מפרסום תורמת גם היא. למרות זאת, הוא הזהיר כי יש עוד דרך ארוכה עד להשגת רווחיות קבועה בכל המדינות בהן פועלת אמאזון.

הוא המשיך והדגיש את החשיבות של פיתוח מותאם לכל שוק, ואמר: "כל מדינה מציגה אתגרים והזדמנויות ייחודיות." הוא ציין כי אמזון מתמקדת במדינות שבהן יש לה היסטוריה ארוכה של פעילות, כמו אנגליה, גרמניה ויפן, לצד מדינות מתפתחות נוספות שבהן פתחה לאחרונה סניפים. ההסבר כאן הוא שהמיקוד בהבנה של השוק המקומי מאפשר לאמזון לייעל את אסטרטגיות השיווק והמכירה שלה, ולבסס רווחיות בדרך הנכונה. במילים אחרות, אמזון לא רק מתכננת להתרחב, אלא שואפת לעשות זאת בצורה מושכלת שמביאה לתוצאות חיוביות בטווח הארוך.
 

השקעות ברובוטיקה ואוטומציה:


המנכ"ל ג'סי דיבר על ההשקעות של אמזון ברובוטיקה ואוטומציה, ואמר: "אנו מאמינים שיש לנו יכולות אוטומציה מתקדמות יותר מהרבה מתחרים." הוא ציין כי החברה החלה ליישם טכנולוגיות חדשות במרכזי הלוגיסטיקה שלה, מה שמסייע לשפר את מהירות המשלוחים ובטיחות העובדים. ההסבר כאן הוא שהאוטומציה לא רק חוסכת זמן וכסף, אלא גם מאפשרת לצוותים לעבוד בתנאים בטוחים יותר.

ג'סי המשיך והדגיש את השפעת האוטומציה על חווית הלקוח, ואמר: "על ידי שיפור התהליכים הלוגיסטיים, אנו יכולים לספק ללקוחותינו שירות מהיר ויעיל יותר." הוא ציין את ההצלחות הראשוניות שהושגו במתקן החדש בלואיזיאנה, שבו הושקו טכנולוגיות רובוטיות חדשות. ההסבר כאן הוא שהאוטומציה לא רק מביאה לחסכון בהוצאות, אלא גם משפרת את הקשרים עם הלקוחות על ידי אספקת חוויות קנייה מהירות יותר. על ידי השקעה בטכנולוגיות מתקדמות.
 

התנהגות הצרכנים:


אנדי ג'סי הוסיף וציין כי "הלקוחות מחפשים מבצעים והם רגישים למחיר" , והדגיש את החשיבות של ההצעות המיוחדות שמספקת אמאזון. הוא הסביר כי עלייה במספר המנויים בתוכנית פריים מראה על הכדאיות של המודל העסקי. המגמה הזו עשויה להצביע על כך שאמזון מצליחה לשמור על נאמנות לקוחות, אפילו כששוק הקמעונאות נעשה תחרותי יותר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הוא הדגיש גם את ההשפעה החיובית של אירועי פריים על הצמיחה במספר המנויים בתוכנית, ואמר: "האירועים שלנו מציעים חיסכון משמעותי, וזה מה שהלקוחות מחפשים." הוא ציין כי ההצלחה באירועים כמו יום הבלק פריידי ויום סייבר מאנדיי תרמה להאצת הגידול במספר המנויים. ההסבר כאן הוא שההצעות המיוחדות הללו לא רק מושכות לקוחות חדשים, אלא גם מחזקות את הקשר עם הלקוחות הקיימים, מה שמוביל לעלייה במכירות ובסופו של דבר לרווחיות גבוהה יותר.

יתרון בתשתיות מול המתחרים:


עוד טען המנכ"ל ג'סי כי "לנו יש יתרון ברור במערך הלוגיסטי שלנו", והדגיש את ההבדל בין אמאזון לקמעונאים מסורתיים. הוא הסביר שהמרכזים הלוגיסטיים של אמזון מאפשרים לה לספק שירות מהיר יותר במחירים תחרותיים. המגמה הזו מצביעה על כך שאמזון לא רק מתמודדת עם התחרות, אלא היא גם מצליחה לנצל את יתרונותיה כדי להגדיל את נתח השוק שלה.

עוד המשיך והוסיף כי "מהירות המשלוח היא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה שלנו," והדגיש את ההשפעה של ההשקעות במערך הלוגיסטי. הוא ציין כי אמזון משקיעה בטכנולוגיות מתקדמות ובאוטומציה כדי לשפר את תהליכי ההפצה, מה שמאפשר לה לספק חווית קנייה חלקה ויעילה יותר. ההסבר לכך הוא שאמזון לא רק עונה על צרכי הלקוחות במהירות, אלא גם בונה נאמנות לקוחות על ידי הבטחת זמני משלוח קצרים במיוחד. יתרון זה במערך הלוגיסטי משדרג את יכולת החברה להתמודד עם המתחרים, ובסופו של דבר תורם להגדלת נתח השוק שלה בשוק הקמעונאי הגלובלי.

ומה הכיוון הכללי?


במהלך השיחה עם המשקיעים, החברה הציגה תמונה מעודדת של ההתפתחות העסקית שלה, עם דגש על שיפור ברווחיות הקמעונאית הבינלאומית, השקעות באוטומציה ורובוטיקה, והגדלת נאמנות הלקוחות. אנדי ג'סי ובריאן אולסאבסקי הדגישו את החשיבות של התייעלות תהליכים, שמירה על תמחור תחרותי, והצעות מיוחדות שמושכות את הלקוחות. הרעיון המרכזי היה שאמזון לא רק מתמודדת עם אתגרי השוק התחרותי, אלא גם מצליחה לנצל את יתרונותיה הטכנולוגיים והלוגיסטיים כדי לשמר את מעמדה בשוק, ולהגדיל את הכנסותיה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות