אמזון משקיעה בגדול ב-AWS וזוכה לאמון המשקיעים
מניית אמזון רשמה עלייה לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי שהציגו ביצועים טובים מהצפוי. אף על פי שהחברה דיווחה על הוצאות הון של 22.6 מיליארד דולר, עליה משמעותית לעומת 12.5 מיליארד דולר באותה תקופה אשתקד. אמזון העריכה שהוצאות ההון השנתיות יעמדו על כ-75 מיליארד דולר, לצורך הרחבת תשתיות טכנולוגיות, ובמיוחד עבור שירותי AWS שלה.
הרוב המוחלט של ההשקעות מופנה לתמיכה בדרישות הגוברות לשירותי בינה מלאכותית. המנכ"ל אנדי ג'סי וצוות ההנהלה הבהירו כי החברה ממשיכה לפתח את תשתיות הענן, גם עם ההוצאות הגבוהות, מתוך אמונה שתזרים המזומנים והכנסות התפעול יפצו על כך בטווח הארוך.
המשקיעים מאמינים בשירותי הענן של החברה; קרדיט: טוויטר
בידול מול מתחרות: אמזון חוסכת בעלויות
אמזון מצליחה לשמור על רווחיות גבוהה יחסית, בין היתר בזכות פיתוח עצמי של שבבים, שמשמשים את מרכזי הנתונים של החברה – מה שמסייע לה להקטין עלויות בהשוואה לרכישת רכיבים יקרים מחברות כמו אנבידיה. המהלך הזה הופך את הרחבת תשתיות הבינה המלאכותית שלה לחסכונית יותר ומאפשר לה להשקיע בצורה מאסיבית תוך שמירה על יציבות פיננסית יחסית.בניגוד למיקרוסופט ומטה, שהשקעות הענק שלהן בבינה מלאכותית גררו ירידות במניות, אמזון זכתה להערכת שווי חיובית ולטווח יעד גבוה. כך למשל, האנליסט מארק מאהני מ-Evercore ISI העניק לאמזון דירוג "Outperform" עם מחיר יעד של 260 דולר, בזכות רווחיות גבוהה ב-AWS ושיפור במרווחים בשווקי קמעונאות בינלאומיים ובצפון אמריקה.
אמזון, בדומה לענקיות טכנולוגיה נוספות, ממשיכה להשקיע סכומי עתק בפרויקטים של בינה מלאכותית. בשיחת המשקיעים הדגישו ג'סי ואנשי ההנהלה כי ההשקעות צפויות להניב תשואה בטווח הארוך, עם צמיחה במגזרי הקמעונאות והענן ובמוצרים מבוססי בינה מלאכותית, שחוו עלייה בביקוש. בניגוד למיקרוסופט ומטה, שנפגעו כתוצאה מהוצאות על הרחבת תשתיות AI, אמזון מצליחה לשמור על אמון המשקיעים הודות לרווחיות גבוהה באזורים האסטרטגיים שלה.
ניהול חכם של השקעות בקמעונאות
אמזון שמה דגש על ניהול הוצאות במגזר הקמעונאות, מה שמפנה תקציב להשקעות חדשות בבינה מלאכותית. בהשוואה למתחרותיה, החברה נתפסת כמי שנוקטת בגישה מדויקת להשקעות בתשתיות ומצליחה לשמור על שולי רווח יציבים.
השוק עדיין מאמין כי תחום הבינה המלאכותית ימשיך לגדול, ואמזון נערכת להוביל את התחום בעתיד הקרוב והרחוק. בעוד מיקרוסופט מתמקדת בהרחבת תשתיות הענן שלה, ומטה מתמודדת עם חששות לגבי ניהול הוצאות ה-AI שלה, אמזון שומרת על מעמדה בשוק. החברה מצליחה להרחיב את פעילותה בבינה מלאכותית תוך שמירה על יציבות כלכלית יחסית, מה שמעניק לה יתרון תחרותי ומפחית את הסיכון הפיננסי על פני מתחרותיה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה