מניית בואינג עולה בעקבות הסכם לסיום שביתת העובדים
לאחר שבועות של חוסר ודאות, מניית בואינג רשמה עלייה של כמעט 4% במסחר לאחר הודעת החברה על הסכם ראשוני עם איגוד העובדים (IAM) לסיום השביתה. ההסכם החדש, שנחתם לאחר מו"מ ארוך, כולל שיפור משמעותי בתנאי השכר וההטבות של העובדים ויוצר תקווה לסיום מהיר של הסכסוך.
קלי אורטברג מנכ"ל בואינג; קרדיט: טוויטר
שיפור בתנאי השכר וההטבות
במסגרת ההסכם, התחייבה בואינג להעלות את השכר של העובדים בכ-38% במהלך החוזה לארבע השנים הקרובות, עלייה לעומת הצעתה הקודמת שכללה תוספת של 30% בלבד. בנוסף, החברה שילבה את הבונוס לאישור ההסכם, בסך 7,000 דולר, יחד עם תשלום חד-פעמי של 5,000 דולר. סכום כולל של 12,000 דולר ישולם לעובדים, לבחירתם – כהכנסה לפנסיה או כתשלום במזומן. גם אחוז ההפרשה לפנסיה שופר, ודמי הבריאות הוזלו לעובדים.
איגוד העובדים, המייצג כ-30,000 חברים, הודיע בהודעתו כי ההסכם הזה מספק לעובדים הישגים רבים, וכי מדובר בניצחון גדול עבורם. "הגיע הזמן לקבע את ההישגים ולסיים את השביתה," נמסר בהודעת האיגוד, כשיו"ר האיגוד קורא לחברים להצביע בעד הסיום.
השפעה כלכלית כבדה על בואינג וסביבתה
השלכות השביתה היו מרחיקות לכת עבור בואינג, אשר סבלה מהפסדים משמעותיים. בשבוע שעבר דיווחה החברה על הפסד רבעוני כבד של 6.17 מיליארד דולר, עם תזרים מזומנים שלילי של 1.34 מיליארד דולר. מאז תחילת השנה, הפסדיה הכספיים מצטברים לכמעט 8 מיליארד דולר. ההשפעה נבעה גם מירידה במשלוחי מטוסים מסחריים, כשעיכובי הייצור היו קשורים לשביתת העובדים ולאירועים נוספים כמו תאונת הדלת של מטוסי אלאסקה איירליינס, מה שהגביל את מספר המטוסים שמסוגלת החברה לייצר.
המצב הכלכלי של בואינג הגיע למצב שמאיים על דירוג האשראי שלה, ובתגובה לכך הודיעה החברה מוקדם יותר השבוע על כוונתה לגייס 19 מיליארד דולר במכירת מניות כדי לחזק את עתודות המזומנים שלה ולהתמודד עם המשבר.
כחלק מההסכם עם האיגוד, התחייבה בואינג לבנות את המטוס הבא שלה באזור סיאטל שם ממוקם האיגוד, ובכך מראה את מחויבותה לעובדים המקומיים. צעד זה עשוי לחזק את אמון העובדים והקהילה המקומית בחברה ולהפחית את התלות באתר הייצור בדרום קרוליינה, שם מייצרת בואינג חלק ממטוסי הדרימליינר 787 במפעל ללא איגוד מקצועי.
לפי ההערכות, השביתה עלתה לעובדי האיגוד כ-808.3 מיליון דולר בשכר אבוד, בעוד ספקי בואינג הפסידו מעל ל-2.3 מיליארד דולר. עבור בואינג עצמה, הנזק הוערך בכ-5.6 מיליארד דולר, כאשר העלויות הכוללות לכל הצדדים, מתקרבות ל-10 מיליארד דולר.
בסך הכל, הסכם זה מהווה צעד חשוב לשיקום החברה ולהפחתת העלויות הגדולות שנגרמו במהלך השביתה. המשקיעים מגיבים בחיוב, אך הדרך להתאוששות מלאה עדיין ארוכה עבור בואינג, הנדרשת כעת להוכיח את יכולתה לחזור ליציבות פיננסית ולהתמודד עם האתגרים הגדולים בתחום הבטיחות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.חברה גרועה עם מוצרים גרועים ותרבות ניהולית גרועה,מזכירהשי.ע 02/11/2024 23:08הגב לתגובה זו0 0את אינטל,ויש לה גם חובות מטורפים .סגור
-
2.בואינג יכולה להתדרדרלרון 02/11/2024 10:51הגב לתגובה זו1 0ל 120 אך יש לה תחתית ,לא המלצהסגור
-
1.כפי שהממשללרון 02/11/2024 10:48הגב לתגובה זו1 0היציל את פורד ובנק אוף אמריקה ב 2008 כך בואינג לא תישאר לבדה,זו לא חברה שהממשל האמריקאי יכול לוותר עליהסגור