מניית בואינג עולה בעקבות הסכם לסיום שביתת העובדים

בואינג ואיגוד העובדים הראשי שלה, איגוד המכונאים הבינלאומי הגיעו להסכם הכולל העלאות שכר והטבות, מה שמסמן את סיום השביתה הארוכה
 | 
telegram
(3)

לאחר שבועות של חוסר ודאות,  מניית בואינג רשמה עלייה של כמעט 4% במסחר לאחר הודעת החברה על הסכם ראשוני עם איגוד העובדים (IAM) לסיום השביתה. ההסכם החדש, שנחתם לאחר מו"מ ארוך, כולל שיפור משמעותי בתנאי השכר וההטבות של העובדים ויוצר תקווה לסיום מהיר של הסכסוך.

קלי אורטברג מנכ"ל בואינג; קרדיט: טוויטר
קלי אורטברג מנכ"ל בואינג; קרדיט: טוויטר​


שיפור בתנאי השכר וההטבות


במסגרת ההסכם, התחייבה בואינג להעלות את השכר של העובדים בכ-38% במהלך החוזה לארבע השנים הקרובות, עלייה לעומת הצעתה הקודמת שכללה תוספת של 30% בלבד. בנוסף, החברה שילבה את הבונוס לאישור ההסכם, בסך 7,000 דולר, יחד עם תשלום חד-פעמי של 5,000 דולר. סכום כולל של 12,000 דולר ישולם לעובדים, לבחירתם – כהכנסה לפנסיה או כתשלום במזומן. גם אחוז ההפרשה לפנסיה שופר, ודמי הבריאות הוזלו לעובדים.

איגוד העובדים, המייצג כ-30,000 חברים, הודיע בהודעתו כי ההסכם הזה מספק לעובדים הישגים רבים, וכי מדובר בניצחון גדול עבורם. "הגיע הזמן לקבע את ההישגים ולסיים את השביתה," נמסר בהודעת האיגוד, כשיו"ר האיגוד קורא לחברים להצביע בעד הסיום.

השפעה כלכלית כבדה על בואינג וסביבתה


השלכות השביתה היו מרחיקות לכת עבור בואינג, אשר סבלה מהפסדים משמעותיים. בשבוע שעבר דיווחה החברה על הפסד רבעוני כבד של 6.17 מיליארד דולר, עם תזרים מזומנים שלילי של 1.34 מיליארד דולר. מאז תחילת השנה, הפסדיה הכספיים מצטברים לכמעט 8 מיליארד דולר. ההשפעה נבעה גם מירידה במשלוחי מטוסים מסחריים, כשעיכובי הייצור היו קשורים לשביתת העובדים ולאירועים נוספים כמו תאונת הדלת של מטוסי אלאסקה איירליינס, מה שהגביל את מספר המטוסים שמסוגלת החברה לייצר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המצב הכלכלי של בואינג הגיע למצב שמאיים על דירוג האשראי שלה, ובתגובה לכך הודיעה החברה מוקדם יותר השבוע על כוונתה לגייס 19 מיליארד דולר במכירת מניות כדי לחזק את עתודות המזומנים שלה ולהתמודד עם המשבר.

כחלק מההסכם עם האיגוד, התחייבה בואינג לבנות את המטוס הבא שלה באזור סיאטל שם ממוקם האיגוד, ובכך מראה את מחויבותה לעובדים המקומיים. צעד זה עשוי לחזק את אמון העובדים והקהילה המקומית בחברה ולהפחית את התלות באתר הייצור בדרום קרוליינה, שם מייצרת בואינג חלק ממטוסי הדרימליינר 787 במפעל ללא איגוד מקצועי.

לפי ההערכות, השביתה עלתה לעובדי האיגוד כ-808.3 מיליון דולר בשכר אבוד, בעוד ספקי בואינג הפסידו מעל ל-2.3 מיליארד דולר. עבור בואינג עצמה, הנזק הוערך בכ-5.6 מיליארד דולר, כאשר העלויות הכוללות לכל הצדדים, מתקרבות ל-10 מיליארד דולר.

בסך הכל, הסכם זה מהווה צעד חשוב לשיקום החברה ולהפחתת העלויות הגדולות שנגרמו במהלך השביתה. המשקיעים מגיבים בחיוב, אך הדרך להתאוששות מלאה עדיין ארוכה עבור בואינג, הנדרשת כעת להוכיח את יכולתה לחזור ליציבות פיננסית ולהתמודד עם האתגרים הגדולים בתחום הבטיחות.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חברה גרועה עם מוצרים גרועים ותרבות ניהולית גרועה,מזכירה
    שי.ע 02/11/2024 23:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את אינטל,ויש לה גם חובות מטורפים .
    סגור
  • 2.
    בואינג יכולה להתדרדר
    לרון 02/11/2024 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ל 120 אך יש לה תחתית ,לא המלצה
    סגור
  • 1.
    כפי שהממשל
    לרון 02/11/2024 10:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היציל את פורד ובנק אוף אמריקה ב 2008 כך בואינג לא תישאר לבדה,זו לא חברה שהממשל האמריקאי יכול לוותר עליה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות