ניסאן תפטר 9,000 עובדים מסביב לעולם ותקצץ 20% מהייצור
המאבק של ניסאן מוטורס NISSAN MOTORS ADR +3% NISSAN MOTO 5.5 +3% סגירה:0 פתיחה:5.45 גבוה:5.7 נמוך:5.35 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם התנאים הקשים יותר ויותר בתעשיית הרכב תוך טיפול בקשיים העסקיים שלה עצמה הסלימו, ולא נותר ליצרנית הרכב ברירה אלא לקצץ בשכר, בהיקף היצור ולהוריד את התחזית שלה לשנת הכספים הנוכחית.
עוד חוזר הניגון: פיטורים, קיצוצים והורדות צפי בשוק הרכב (צילום: ניסאן)
החברה היפנית תפטר 9,000 עובדים ברחבי העולם ותפחית את היקף הייצור ב–20%. בין שאר צעדי הקיצוץ מתוכנן קיצוץ בעלויות, לאחר שהרווח הנקי צנח ב-94% במחצית הראשונה. ניסאן גם תמכור חלק מהמניות שלה במיצובישי מוטורס לאחר שזו שרפה 448.3 מיליארד יין יפני (2.9 מיליארד דולר) במזומן במהלך ששת החודשים האחרונים.
התוצאות הקשות התבררו כיקרות עבור המנכ"ל מאקוטו אוצ'ידה, שמוותר על מחצית משכרו החל מהחודש. אוצ'ידה אמר למשקיעים שניסאן הושפעה – ״לא רק מהאתגרים החיצוניים, אלא גם מסוגיות נקודתיות בתוך החברה״, תוך שהוא מרמז הן על העלייה המסחררת בכמות יצרניות הרכב הסיניות והן על כך שניסאן מציבה יעדי מכירות שאפתניים מדי, בהן היא לא יכולה לעמוד.
״עמידה ביעדי המכירות שלנו תהיה אתגר״, אמר אוצ'ידה. ״אנו צריכים לכוון מחדש את מאמצי החברה לכיוון בריא יותר״.
ניסאן רואה כעת את הרווח התפעולי שלה צונח ל-150 מיליארד יין בלבד בשנת הכספים שהסתיימה במרץ, ירידה של 70% מהתחזית הקודמת שלה. ההנהלה גם הורידה את תחזית ההכנסות שלה ביותר מ-9%, כלומר כעת היא צופה כמעט אפס צמיחה השנה.
אוצ'ידה משמש כמנכ״ל בחברה החל מ–2019, כאשר ניסן עמדה בפני משבר קיומי בעקבות עזיבתו של היו"ר לשעבר קרלוס גוסן. הוא התקשה להחזיר את חברה לפסים של שגשוג, בעודו מתמודד עם תחרות קשה מצד טסלה ו-BYD הסינית, מה שהשאיר את החברה מאחור בקרב יצרניות הרכב היפניות הגדולות.
״ניסאן היא החלשה ביותר״, אמר ג'יימס הונג, אנליסט ב-Macquarie Securities Korea. ״הדרך היחידה של החברה לשפר את המכירות היא באמצעות הורדת מחירים״.
ניסאן תמכור כשליש מהחזקתה במיצובישי מוטורס, שכיום עומד על כ–34%. ה–10% אותם מתכוונת ניסאן למכור בבוסת טוקיו, שווים כ–69 מיליארד יין (450 מיליון דולר) נכון לסגירה אתמול (רביעי).
ניסאן נמצאת בחודש השמיני מתוך תוכנית תלת שנתית של החברה להחזרת העסק למסלול צמיחה. החברה נמצאת קצת מאחור לפי התוכנית, ואינה עומדת ביעדיה במדוייק. ביולי הורידה החברה את צפי המכירות שלה ל–500 מיליארד יין מצפי של 600 מיליארד יין, זאת לאור ביקושים חלשים בסין, יפן ואמריקה הצפונית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה