ספיריט ארו-סיסטמס על סף קריסה: בואינג תצטרך להציל את הרכישה?

שביתת העובדים בבואינג הותירה צלקות עמוקות: ספקית המטוסים המרכזית, ספיריט ארו-סיסטמס, מתמודדת עם קשיים קיומיים, ואף הזהירה מפני סגירה אפשרית. העסקה הקרובה בין שתי החברות עומדת כעת בסכנה
 | 
telegram

חברת בואינג BOEING +1.47% BOEING 140.18 +1.47% BOEING סגירה:0 פתיחה:138.3 גבוה:140.32 נמוך:137.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: והספקים בתעשיית התעופה הצליחו לעבור שביתת עובדים יקרה בצורה מפתיעה וללא בעיות רציניות, אך לא כל הספקים שרדו זאת בקלות. אחד הספקים המרכזיים שלה, ספיריט ארו-סיסטמס SPIRIT AEROSYSTEMS HOLDG +1.59% SPIRIT... 30.7 +1.59% SPIRIT AEROSYSTEMS HOLDG סגירה:0 פתיחה:30.2 גבוה:30.72 נמוך:29.87 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , כאשר היא מתמודדת עם בעיות משמעותיות.

ספיריט ארו-סיסטמס, שמספקת את גופי המטוסים לבואינג, פרסמה השבוע את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, המראים שהחברה הפסידה 1.5 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2024, ונאלצה להשתמש ב-1.2 מיליארד דולר מעבר לתזרימי המזומנים שנכנסו לה לתמיכה בהפעלת החברה. הנתונים החלשים הללו אינם מפתיעים, שכן רוב ההכנסות שלה מגיעות מבואינג, וייצור המטוסים של בואינג ב-2024 היה נמוך מהציפיות – עוד לפני ששביתת העובדים החלה ב-13 בספטמבר.

אולם פרט מדאיג במיוחד מופיע בדוחות: ספיריט ארו-סיסטמס ציינה אזהרה על "המשכיות פעילות" (going concern), המצביעה על ספקות לגבי יכולתה להמשיך לפעול כרגיל ללא ארגון מחדש משמעותי. לדברי מומחים חשבונאיים, אזהרות כאלה ניתנות כאשר יש ספקות מהותיים לגבי המשך פעילותה התקינה של החברה.

אזהרת קריסה: סכנה ממשית להמשך פעילות החברה


העניין המוזר הוא שבואינג מתכננת לרכוש את ספיריט ארו-סיסטמס בעסקה שאמורה להיסגר ב-2025. העסקה הזו, הזוכה לתמיכה רגולטורית, היא חלק מתוכנית של בואינג לשיפור איכות הייצור, בעקבות בעיות שהתגלו, כמו המקרה שבו כיסוי דלת חירום השתחרר ממטוס 737 MAX 9 בינואר האחרון בזמן טיסה. גופי המטוסים של המטוס סופקו על ידי ספיריט, ולפי החשד, איכות הייצור מילאה תפקיד באירוע זה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מקרים כמו זה שבהם חברה שנרכשת מציינת אזהרה כזו לאחר שהעסקה כבר נחתמה אומנם נדירים, אך בהתחשב במדדים הכספיים הנוכחיים של ספיריט ארו-סיסטמס, האזהרה מוצדקת. בודקי חשבונות לא מביאים בחשבון עסקאות עתידיות כשבודקים את הצורך באזהרה כזו.
 

ההחלטה הקשה של בואינג: האם להמשיך עם הרכישה למרות הקשיים?


למרות שבואינג מתמודדת גם היא עם אתגרים פיננסיים, מצב המזומנים שלה טוב בהרבה עם יתרות נזילות של עשרות מיליארדי דולרים וצבר הזמנות בשווי כחצי טריליון דולר. שווי השוק של ספיריט קטן בהרבה בהשוואה לזה של בואינג. לפי מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, אין כל שינוי במחויבות החברה לרכישת ספיריט, שכן היא רואה בה גורם חשוב בשרשרת האספקה שלה ומרכיב קריטי בתהליך ייצוב הפעילות העסקית.

לאחר האזהרה, ירדו מניות ספיריט ארו-סיסטמס בכ-5%. האנליסטים מעריכים כי ייתכן שבואינג תידרש להזרים הון נוסף לספיריט. מוקדם יותר השנה, עוד לפני העסקה, בואינג סיפקה לספיריט כ-425 מיליון דולר לתמיכה בפעילות החברה, ולא יפתיע לראות סידור דומה נוסף בעתיד.

בסופו של דבר, הבעיות של ספיריט ארו-סיסטמס ושל בואינג עצמה נובעות מאותה סיבה: בואינג זקוקה לייצור מוגבר של מטוסים. לפי תחזיות וול סטריט, בואינג צפויה לייצר כ-540 מטוסים ב-2025 ו-700 מטוסים ב-2026, לאחר שב-2024 צפוייה ייצור של 360 מטוסים. גידול בקצב הייצור יכול לפתור את רוב הבעיות הפיננסיות של החברה ושרשרת האספקה שלה.

בינתיים, ירדה מניית בואינג בכ-8% מאז תחילת השביתה, והצטמצמה בכ-42% מתחילת השנה וב-40% מאז האירוע עם כיסוי הדלת. לעומת זאת, ספקים אחרים כמו  ג'נרל אלקטריק ראו דווקא עלייה בשווי המניות שלהם – עלייה של כ-76% מתחילת השנה וכ-6% מאז תחילת השביתה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות