וורנר ברוס דיסקברי מציגה הצלחה בסטרימינג; ומזנקת ב-10%
חברת וורנר ברוס דיסקברי
WARNER BROS. DISCOVERY
-6.49%
WARNER BROS
9.22
-6.49%
סגירה:0
פתיחה:9.87
גבוה:9.88
נמוך:9.1
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
רשמה רווח של 5 סנט למניה ברבעון השלישי, תוך שהיא מצליחה להכות את תחזיות וול סטריט ולהפתיע לטובה את השוק. רווח זה נרשם למרות ירידה של 3.5% בהכנסות ל-9.62 מיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה. מדובר בשיפור משמעותי ביחס להפסד של 17 סנט למניה שנרשם באותה תקופה בשנה הקודמת. התחזיות של האנליסטים צפו הפסד של 11 סנט למניה, כך שהתוצאות הובילו לזינוק בערך המניה.
מקס ממשיך לצמוח: 7.2 מיליון מנויים חדשים ברבעון
בנוסף, וורנר ברוס דיווחה על שיא במנויים לשירות הסטרימינג שלה, מקס, עם עלייה מרשימה של 7.2 מיליון מנויים חדשים במהלך שלושת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר. בכך עלה מספר המנויים הכולל של השירות ל-110.5 מיליון. תכנים פופולריים כמו הסדרה בית הדרקון מבית משחקי הכס, סדרת הטלוויזיה 'פינגווין' המקושרת לדמות באטמן, ואירועי האולימפיאדה בפריז ב-2024, תרמו לעלייה במנויים והפכו את הרבעון למוצלח במיוחד עבור מקס.כששירות הסטרימינג מקס הושק, הוא לא היה רק מהלך טכנולוגי – הוא סימל שינוי תרבותי בוורנר ברוס דיסקברי. הכוונה הייתה למתג מחדש את 'HBO מקס' כדי להגיע לקהלים רחבים יותר, תוך שילוב של תכני דיסקברי כמו תכני הטבע והמדע הפופולריים שלה. בעקבות המיתוג החדש, היה גידול משמעותי במנויים, כשבין הקהל ניתן היה לראות לא רק חובבי סדרות דרמה כמו משחקי הכס אלא גם צופים שנהנו מתכני תעודה על חיות בר, מדע והיסטוריה, מה שהרחיב את טווח הקהל באופן משמעותי.
בראיונות עם מנהלי דיסקברי, סיפרו פעמים רבות על תגובות מרגשות שהחברה מקבלת על סדרות כמו Planet Earth ו-Blue Planet. היו מקרים בהם צופים סיפרו שהסדרות הללו שינו את חייהם – למשל, ילדים שהחליטו ללמוד ביולוגיה ימית, מבוגרים שהחלו לתרום לארגוני שימור טבע, ואף זוגות שהחליטו להתחתן באתרים טבעיים בהשראת נופי הסדרות.
האתגרים של התעשייה: המעבר מהטלוויזיה המסורתית לסטרימינג
נשיא ומנכ"ל החברה, דיוויד זאסלב, התייחס לעלייה המשמעותית במנויי שירות מקס וציין כי ההצלחה מעידה על הצעדים המשמעותיים שנקטה החברה כדי להתמודד עם "שיבושים יוצאי דופן" בתעשיית המדיה – בעיקר על רקע המעבר ההולך וגובר מצפייה בכבלים לשירותי סטרימינג. המעבר הזה מציב אתגר משמעותי עבור ערוצי הכבלים של וורנר ברוס, אך נראה שההשקעה בתחום הסטרימינג נושאת פרי.
למרות הנתונים המעודדים בתחום הסטרימינג, תוצאות מגזרי האולפנים והטלוויזיה של החברה היו חלשות יותר. הכנסות מגזר האולפנים ירדו ב-17% בהשוואה לשנה הקודמת והסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר. נראה כי סרטים כמו ביטלג'וס וטוויסטרס לא הצליחו לשחזר את ההצלחה האדירה של ברבי, שרוב ההקרנות שלה היו במהלך הרבעון השלישי של 2023.
במגזר הטלוויזיה, נרשמה עלייה של 3% בהכנסות, שהגיעו ל-5.01 מיליארד דולר, אך מכירות הפרסום בתחום זה ירדו ב-13% ל-1.5 מיליארד דולר, לאחר ירידות חזקות גם במחצית הראשונה של 2024. זהו תחום שמדאיג את בעלי המניות, במיוחד לאור התחרות הגוברת מצד שירותי סטרימינג, אשר מובילה לעלייה בשיעורי נטישת שירותי הכבלים. בנוסף, רשת הספורט TNT של וורנר ברוס עומדת לאבד את זכויות השידור של ליגת ה-NBA ביוני 2025, מה שצפוי להכביד עוד יותר על הכנסות הפרסום של החברה. באוגוסט, החברה אף נאלצה לרשום ירידת ערך של 9.1 מיליארד דולר בעקבות ירידה בשווי ערוצי הטלוויזיה שלה.
התחרות בשוק הסטרימינג: כל חברה ואסטרטגיה שלה
בעוד שמתחרות כמו נטפליקס ודיסני+ מתמקדות בעיקר בהפקות מקור כמו סדרות וסרטי אנימציה מבית היוצר שלהן, הן זוכות ליתרון גם מבחינת כמות התוכן והיכולת להוציא סדרות פופולריות בקצב מהיר, מה ששומר על עניין מתמיד בקרב המנויים. דיסני+ מחזיקה בספריית תוכן עשירה עם מותגים מוכרים ואהובים, כמו מארוול, מלחמת הכוכבים, ופיקסאר, שמאפשרים לה למשוך קהל מעריצים נאמן אך לרוב מוגבל לאלה שמתחברים לעולמות של דיסני. לעומת זאת, אפל טי.וי+ מתמקדת בהפקות מקור איכותיות, עם דגש מיוחד על איכות הפקה גבוהה, אך מספר התכנים שלה עדיין קטן יחסית למתחרים, מה שעשוי להרתיע חלק מהמשתמשים.
היתרון הבולט של מקס טמון בגיוון הרחב של התכנים, שמאפשר לו לפנות לכלל הגילאים ותחומי העניין, החל ממשפחות עם ילדים ועד לחובבי קולנוע איכותי – וזהו יתרון שיכול להחזיק לאורך זמן, במיוחד בעידן בו מנויים רבים מעדיפים שירות המציע שילוב בין תוכן איכותי למגוון רחב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה