אסף וונד היפו
צילום: היפו
דוחות

היפו מזנקת ב-14% אחרי הדוחות; עלתה כבר פי 3 מתחילת השנה

חברת הביטוח הדיגיטלי שוב מכה את צפי האנליסטים בדוחות ומציגה שיפור משמעותי ביחס ההפסד (Loss Ratio); ריק מקת'רון, מנכ"ל החברה: "אנחנו מתקדמים בצורה משמעותית אל עבר רווחיות"
רוי שיינמן |
נושאים בכתבה ביטוח היפו

חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית היפו  היפו שמתמחה בביטוחי בתים הציגה ברבעון השלישי תוצאות חיוביות, כשהכנסותיה הסתכמו ב-95.5 מיליון דולר, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על הכנסות של 94 מיליון דולר. החברה דיווחה על הפסד של 34 סנט למניה, אשר היה נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים להפסד של 91 סנט למניה. נשיא ומנכ"ל היפו, ריק מקת'רון, הצהיר כי "המומנטום החיובי שבנינו במהלך השנה האחרונה נמשך גם ברבעון השלישי, ואנחנו מתקדמים בצורה משמעותית לעבר רווחיות".

לדבריו, היפו ממשיכה לפתח את תוכנית Hippo New Homes ולחזק את בסיס הצמיחה העתידית שלה. כמו כן, החברה הציגה שיפור משמעותי ביחס ההפסד שאינו קשור לאקלים מ-67% ברבעון המקביל ל-52%.

בפן האסטרטגי, הודיעה היפו על מכירת רוב החזקותיה בחברת First Connect Insurance Services לקרן ההשקעות Centana Growth Partners, שתזרים הון חדש לפיתוח החברה. מקקת'רון ציין כי "מאז שרכשנו את First Connect בשנת 2020, הפלטפורמה הפכה למובילה בחיבור סוכנים עצמאיים עם חברות ביטוח חיצוניות. עם הפוקוס הגובר שלנו על העסקים המרכזיים שלנו, חשבנו שזה הזמן המתאים ביותר לתת ל-First Connect את החופש לצמוח עצמאית. אנחנו נשארים לקוח, שותף ובעל מניות מיעוט נלהב בדרכה".

נתוני הרבעון השלישי מצביעים על צמיחה בשורת ההכנסות, עם עלייה של 65% ל-95 מיליון דולר, תוך מעבר לתמהיל הכנסות מתאים יותר לשמירה על סיכונים. סך הפעילות הכוללת (TGP) עלתה ב-21% בהשוואה שנתית, כאשר פעילות השירותים וביטוח-כשירות (IaaS) היוו 81% מהפעילות הכוללת של החברה.

היפו גם צמצמה משמעותית את יחס ההפסד הכולל שלה עם 70% ברבעון לעומת 92% ברבעון המקביל. יחס ההפסד שלא קשור לתאונות מזג אוויר ירד מ-77% ל-52%.

החברה ציינה כי הורידה את הוצאותיה הקבועות ב-17 מיליון דולר במקביל לגידול של 37 מיליון דולר בהכנסות בהשוואה שנתית. הוצאות שיווק, טכנולוגיה ותפעול ירדו משמעותית מ-89% ל-36% מההכנסות. החברה גם הציגה שיפור ביעילות התפעולית שלה, כאשר הפסדיה נטו הצטמצמו ב-84% ל-8.5 מיליון דולר, והפסד ה-EBITDA המתואם ירד ב-81% ל-7.5 מיליון דולר.

היפו נוסדה על ידי אסף וונד ומוזגה ל-SPAC בוול סטריט בשנת השיא של הטכנולוגיה, 2021, לפי שווי של 5 מיליארד דולר. עד לשנת 2022 כיהן וונד כמנכ"ל וכיום הוא מכהן כיו"ר הדירקטוריון. מניית החברה נסחרת כיום לפי שווי של 670 מיליון דולר אחרי עלייה של פי 3 מתחילת השנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה