אמזון נכנסת לשוק הטלרפואה - מי החברות שצפויות להיפגע?

השירות החדש מבוסס על Amazon One Medical, רשת הרפואה הראשונית שנרכשה ב-3.9 מיליארד דולר ב-2023. המרשמים יסופקו דרך Amazon Pharmacy, שירות משלוחי התרופות שהושק ב-2020
 | 
telegram

אמזון AMAZON -4.19% AMAZON 202.61 -4.19% AMAZON סגירה:0 פתיחה:206.77 גבוה:207.3 נמוך:199.62 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הכריזה היום על כניסה משמעותית לתחום הטלרפואה, במהלך שמאיים במיוחד על חברות המספקות תרופות גנריות לטיפול בנשירת שיער ובעיות זקפה. מניות חברת Hims & Hers Health HIMS & HERS HEALTH INC -7.34% HIMS & HERS 19.32 -7.34% HIMS & HERS HEALTH INC סגירה:0 פתיחה:21.34 גבוה:21.38 נמוך:19.15 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  צונחות ב-24% בעקבות ההודעה, כאשר מחירי אמזון נמוכים משמעותית מאלו של המתחרים בתחום. החברה תציע את שירותיה לכל מנויי שירות Prime.

אמזון תגבה 16 דולר לחודש עבור פינסטריד הגנרי לטיפול בנשירת שיער, לעומת 22 דולר ב-Hims ו-20 דולר ב-Ro. כמו כן, החברה תציע גלולות לבעיות זקפה ב-19 דולר לחודש וקרם אנטי-אייג'ינג ב-10 דולר לחודש. ביקור טלרפואה אצל ספק שירותי הבריאות Amazon One Medical יעלה 29 דולר בלבד לקבלת המרשמים הנדרשים, מחיר תחרותי במיוחד.
 

אמזון מאיימת על המתחרים

האנליסט מייקל צ'רני מ-Leerink Partners ציין כי למרות שעדיין לא ברור עד כמה המהלך יצליח, מדובר באיום תחרותי רציני בשוק. השוק התרחב משמעותית השנה בעקבות "בהלת הזהב" סביב תרופות להרזיה, כאשר חברות כמו Hims גילו שביכולתן למכור גרסאות גנריות של תרופת ה-GLP-1 של נובו נורדיסק, Wegovy. אמזון בחרה שלא להיכנס לשוק תרופות ה-GLP-1 המורכבות, שוק שנוי במחלוקת שעלול להצטמצם אם ה-FDA יקבע שאין יותר מחסור בתרופה המקורית של נובו.

השירות החדש מבוסס על Amazon One Medical, רשת הרפואה הראשונית שנרכשה ב-3.9 מיליארד דולר ב-2023. המרשמים יסופקו דרך Amazon Pharmacy, שירות משלוחי התרופות שהושק ב-2020. זו אינה הכניסה הראשונה של אמזון לתחום הבריאות. ב-2018, מניות חברות התרופות צנחו כשאמזון רכשה את PillPack. תוכנית Haven Healthcare, שהופעלה בשיתוף עם ברקשייר האת'וויי וג'יי פי מורגן, עוררה חששות בענף הביטוח הרפואי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ב-2022, שמועות על רכישת Signify Health יצרו לחץ על מניות חברות ביטוח הבריאות הגדולות, אך בסופו של דבר CVS Health רכשה את החברה ב-8 מיליארד דולר. בניגוד לניסיונות קודמים של אמזון בתחום הבריאות, הפעם החברה בחרה יריב חלש יותר. חברות הטלרפואה הקטנות עלולות להתקשות לשרוד את התחרות החדשה.
 

האסטרטגיה של ענקית הקמעונאות

המהלך מדגים את האסטרטגיה של אמזון להיכנס לשווקים עם יתרון תחרותי משמעותי במחיר ובנגישות, תוך ניצול תשתית הלקוחות הרחבה של שירות Prime. המודל העסקי החדש משלב את יכולות הטלרפואה של One Medical עם מערך ההפצה היעיל של Amazon Pharmacy, מה שמאפשר לחברה להציע מחירים נמוכים משמעותית מהמתחרים.

ההשפעה על השוק כבר מורגשת בירידות החדות במניות המתחרים, והאנליסטים צופים שינוי משמעותי במפת התחרות בתחום הטלרפואה והתרופות הגנריות.

התזמון של המהלך מעניין במיוחד, כאשר שוק הטלרפואה חווה צמיחה משמעותית בעקבות משבר הקורונה והשינויים בהרגלי הצריכה של שירותי בריאות. המהלך עשוי להוביל לקונסולידציה בשוק, כאשר שחקנים קטנים יותר ייאלצו להתמזג או למצוא נישות ייחודיות כדי לשרוד את התחרות מול הענקית.
 

שוק הרחפנים

אמזון קיבלה לאחרונה את אישור ה-FAA (רשות התעופה הפדרלית האמריקאית) להטיס את הרחפנים מעבר לטווח הראייה הישיר של המפעיל. זו הייתה הפעם הראשונה שניתן אישור כזה למערכת רחפנים חדשה, לאחר בדיקה מקיפה של מערכות הבטיחות ותהליכי ההפעלה של החברה.

אמזון הכריזה כי תתחיל את פעילות המשלוחים באזור העמק המערבי של מטרופולין פיניקס, אריזונה. לקוחות באזור זה יוכלו לקבל משלוחים של פריטים במשקל של עד חמישה פאונד (כ-2.3 ק"ג) בתוך פחות משעה מרגע ההזמנה. הרחפן החדש, שהוצג לראשונה בנובמבר 2022, מציג שיפורים משמעותיים לעומת הדגמים הקודמים. ה-Mk30 מסוגל לטוס למרחק כפול, רמת הרעש שלו נמוכה ב-50% מקודמיו, והוא תוכנן לפעול גם בתנאי גשם.

הפיתוח החדש מסמן שלב נוסף במהפכת המשלוחים המהירים ותחום נוסף בו החברה נכנסת בכל הכל. אמזון מקווה שהרחפנים יאפשרו לה להתחרות ביעילות רבה יותר בשוק המשלוחים המהירים, תוך הורדת עלויות תפעוליות. השירות החדש צפוי להתרחב בהדרגה לאזורים נוספים, כאשר החברה תבחן את ביצועי המערכת ותאסוף נתונים על יעילות המשלוחים והשפעתם על חווית הלקוח.

האישור מה-FAA מהווה תקדים חשוב שעשוי לפתוח את הדרך לחברות נוספות להפעיל שירותי משלוחים באמצעות רחפנים, מה שעשוי להוביל למהפכה של ממש בתחום המסחר המקוון והלוגיסטיקה. ההצלחה של הפרויקט תיבחן לא רק ביעילות התפעולית, אלא גם בתגובת הציבור ובהשפעה על הסביבה העירונית. אמזון מדגישה את השקט היחסי של הרחפנים החדשים כמענה לחששות אפשריים מרעש.

עבור אמזון, הצלחת פרויקט המשלוחים באמצעות רחפנים עשויה להוות יתרון תחרותי משמעותי בשוק המסחר המקוון, שהופך תחרותי יותר משנה לשנה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות