מפרסמים חוזרים ל-X: הסיבה ברורה
מפרסמים חוזרים ל-X: הכסף הגדול, דונלד טראמפ ואילון מאסק. לאחר תקופה של נטישת מפרסמים, פלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) עומדת לקראת חזרתם של מותגים גדולים. הסיבה: שילוב של רצון להתחבב על בעלי הפלטפורמה, אלון מאסק, ועל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שחזר לזירה הפוליטית.החיבור בין מאסק לטראמפ הוא חזק. מאסק תמך מאוד בחצי השנה האחרונה; טראמפ גומל לו על כך בתפקיד מרשים בממשל ובשבחים בלתי פוסקים. המפרסמים הבינו בחצי שנה האחרונה לאן נושבת הרוח והגדילו בהדרגה את הפרסום ברשת. בהמשך לזכייתו של טראמפ בבחירות לפני כשבוע וחצי, החזרה ל-X מתעצמת.
למה המפרסמים עזבו?
מאז שאלון מאסק רכש את טוויטר ב-2022 ושינה את שמה ל-X, הפלטפורמה עברה שינויים משמעותיים, כולל שינויי תוכן ומדיניות. המהלך עורר סערה כאשר מאסק הודיע על מדיניות "חופש ביטוי קיצוני", מה שהוביל לפרסומים שנויים במחלוקת ולזעם של מפרסמים גדולים. התוצאה: מותגים בולטים, כולל יצרניות רכב, מותגי אופנה וחברות טכנולוגיה, הקפיאו את שיתופי הפעולה עם הפלטפורמה.
הקש ששבר את גב הגמל היה החזרת חשבונותיהם של דמויות קיצוניות ושנויות במחלוקת, כולל דונלד טראמפ עצמו, שחשבונו הושעה לאחר המהומות בקפיטול בינואר 2021. המהלך הוביל ללחץ מצד ארגוני זכויות אזרח ופרסום שלילי למותגים שהמשיכו לפרסם ב-X.
החזרה של טראמפ וההשפעה
עם הבחירות בארצות הברית ב-2024, טראמפ חזר לזירה הפוליטית במלוא עוצמתו, והוא זוכה לתמיכה חזקה בקרב ציבור המצביעים השמרני. עבור מפרסמים, חזרתו לזירה יחד עם נוכחותו ב-X יוצרת הזדמנות לפנות לקהל רחב ואקטיבי. מעבר לכך, יש את השיקולים מאחורי הקלעים במיוחד הרצון להתחבב על מאסק וטראמפ.
טראמפ חידש את השימוש בפלטפורמה לאחר שנים שבהן עבר לשירות המתחרה שלו, Truth Social שבשליטתו. החזרה שלו ל-X הובילה לעלייה משמעותית בכמות המשתמשים הפעילים בפלטפורמה, מה שהחזיר את תשומת הלב של המפרסמים.
מאסק כמשפיע מרכזי
אילון מאסק ממשיך להוות כוח משיכה בפני עצמו. מעבר להיותו אחד המיליארדרים המפורסמים בעולם ולמעשה האיש העשיר בעולם, הוא ידוע בקשריו הפוליטיים והעסקיים, דבר שמושך מותגים המבקשים לחזק את קשריהם עמו.
מאסק הדגיש בפומבי את מטרתו להפוך את X ל"עיר הבירה של האינטרנט", מה שכולל הרחבת השירותים העסקיים והמסחריים בפלטפורמה. מפרסמים מעריכים כי קשרים עם מאסק עשויים לספק להם גישה למיזמים רחבים יותר, כולל בתחום הרכב החשמלי והבינה המלאכותית.
במקביל, X הודיעה על השקה של כלי פרסום מתקדמים שיכולים להבטיח תפוצה מדויקת יותר למפרסמים ולשפר את התוצאות העסקיות שלהם.
החזרה של מפרסמים ל-X עשויה לחזק את מצבה הכלכלי של הפלטפורמה, שסבלה מירידה חדה בהכנסות מאז הרכישה של מאסק. עם זאת, היא תלויה ביכולתו לשמור על איזון בין חופש הביטוי לבין יצירת סביבה ידידותית למותגים.
נזכיר כי התהליך הזה התחיל בקטן כבר לפני כשנה, אך התקציבים עלו במקביל לחיבור בין טראמפ ומאסק. ההסבר של המפרסמים הוא השינויים בניהול החברה והמדיניות החדשה שהנהיג אילון מאסק שבולמת ציוצים קיצוניים ואלימים.
בין המפרסמים שחזרו ניתן למנות את אפל, אמזון, דיסני, וולמארט, קוקה-קולה, יוניליוור, פרוקטר אנד גמבל, וולס פארגו, קומקאסט, ויונדאי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מאסק צחק על כולםיניב 15/11/2024 10:13הגב לתגובה זו0 0אמרו שקנו את טוויטר ביוקר, שווה כל סנטסגור
-
1.כל השמאלנים מתקפלים ומקפלים את הזנב בין הרגליים וחוזריםזד 15/11/2024 10:01הגב לתגובה זו2 0רואים שהכסף שלהם חשוב להם יותר מהדיעות והעאלק עקרונות פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחסגור