וורנר ברוסוורנר ברוס

לאחר הסכם חדש עם NBA - וורנר ברוס עולה ב-3%

מנכ"ל וורנר, דייוויד זסלב, הביע שביעות רצון מההסכם המשולש עם ה-NBA ודיסני/ESPN, שמבטיח לחברה זכויות והכנסות לטווח הארוך
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה NBA וורנר מדיה

וורנר ברוס דיסקברי WARNER BROS. DISCOVERY הודיעה על הארכת שותפות המדיה עם ליגת הכדורסל האמריקאית (NBA) ל-11 שנים נוספות. בעקבות ההודעה, מניית החברה עלתה ב-3.1% ל-9.50 דולר. במסגרת ההסכם, TNT Sports של וורנר תקבל זכויות להפקה והפצת תכני NBA חדשים וקיימים בפלטפורמות שלה. עם זאת, תוכנית האולפן הפופולרית Inside the NBA, בה משתתפים צ'ארלס בארקלי ושאקיל אוניל, תעבור ל-ABC ו-ESPN של דיסני.

מנכ"ל וורנר, דייוויד זסלב, הביע שביעות רצון מההסכם המשולש עם ה-NBA ודיסני/ESPN, שמבטיח לחברה זכויות והכנסות לטווח הארוך. ההסכם מגיע לאחר תקופת אי-ודאות שהחלה ביולי, כאשר ה-NBA חתמה על הסכם מדיה עם דיסני, NBCUniversal של קומקאסט ואמזון פריים וידאו. בעקבות זאת, וורנר אף תבעה את ה-NBA על הפרת חוזה.

האנליסט ריק פרנטיס מריימונד ג'יימס, שמחזיק בהמלצת "משקל יתר" ומחיר יעד של 12 דולר למניה, ציין כי פתרון הסכסוך מאפשר לוורנר לשמר חלק מהערך הכלכלי לאחר שלא הצליחה לשמור על זכויות המדיה המלאות. מניית וורנר איבדה 16% מערכה השנה, בעוד מדד S&P 500 עלה ב-23%. פרנטיס מעריך כי אי-הוודאות סביב אובדן זכויות ה-NBA היוותה את הגורם המרכזי שהעיב על המניה.

חברות בידור פועלות להגדלת בסיס המנויים בפלטפורמות הסטרימינג שלהן ולשימור הצופים בטלוויזיה המסורתית. כחלק ממגמה זו, ישנה דחיפה משמעותית לתחום הספורט. כך למשל, אמזון מארחת את משחקי יום חמישי של ה-NFL בפריים, בעוד מנויי פיקוק של קומקאסט יכולים לצפות במשחקי יום ראשון בערב.

נטפליקס, שחוותה תקלות טכניות בשידור קרב האגרוף בין ג'ייק פול למייק טייסון בסוף השבוע, צפויה לשדר את משחקי חג המולד של ה-NFL.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה