מנכ"ל צים: "הרווחיות שלנו גבוהה מהחברות המתחרות, אנחנו יעילים, רווחיים מאוד וגמישים"

אלי גליקמן, מנכ"ל חברת הספנות עם דוח שיא, בראיון על התוצאות בהמשך, על המתחרות, על ההזדמנויות ומה צים צפויה לעשות במזומנים בקופה?

ענקית הספנות צים צים +0.86% צים 27.01 +0.86% צים סגירה:0 פתיחה:29.63 גבוה:30.15 נמוך:26.92 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  סיימה רבעון חלומי במהלכו רשמה הכנסות שיא של 2.77 מיליארד דולר לצד רווח משמעותי לא פחות של 1.13 מיליארד דולר. התוצאות הללו מגיעו אחרי שני רבעונים חזקים בהם נהנתה החברה מעלייה במחירי הספנות, אבל לא פחות חשוב מכך החלה לקצור את הפירות מההשקעות האסטרטגיות שביצעה בחידוש צי האוניות שלה בשלוש השנים האחרונות.

"פרסמנו תוצאות יוצאת מגדר הרגיל, עם הרווח הגדול ביותר בהיסטוריה, בנטרול תקופת הקורונה שהייתה חריגה ביותר. זה גם הרווח הגדול ביותר של חברה ישראלית אי פעם, הכי קרוב זה טבע של 2010. מעבר לכך ברבעון הזה, השווינו את עצמנו לחברות ענק בתעשייה, בעיקר המערביות, ואף הצגנו שולי רווח גבוהים, מה שמצביע על עוצמה. לאור ההצלחה הדירקטוריון אישר דיבידנד מיוחד של 100 מיליון דולר מעבר למדיניות החלוקה הרגילה.

התוצאות החזקות נבעו ממספר גורמים. ראשית, שיא בכמות המכולות הנישאת בצים. שנית מחירי מכולות גבוהים, שתמכו בכל החברות בשוק. שלישית, ההחלטה שלנו לעבור לאוניות LNG, מה שהביא לאחוזי יעילות גבוהים מאד בשל עלות מצריכת הדלקים הנמוכה והזיהום הנמוך יותר. מעבר לכך, אנחנו נהנים מרכישת מכולות בזמן שחברות אחרות סובלות ממחסור בגלל המשבר הח'ותי. בנוסף קיבלנו החלטות עסקיות טובות כמו פתיחת קווים מאזור אסיה וסין לחוף המערבי של דרום אמריקה, שהביאו רווחיות. בנוסף החלטנו לחדש את הקווים מדרום סין ואסיה ללוס אנג'לס וקו נוסף משנגחאי ללוס אנג'לס. אך ההחלטה המשמעותית ביותר היא לסרב לחתום על חוזים ארוכי טווח מה שהביא לכך שנהינו מתוצאות חזקות", מסביר אלי גליקמן מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות


אלי גליקמן, מנכ"ל צים;  צילום: שלומי יוסף

באיזה שלב אתם נמצאים במהלך להחלפת הצי באוניות חדשות?
מתוך 46 אוניות חדשות 42 כבר סופקו וחסרים 4. האוניות האלו יהוו בין 40%-50 מהצי של החברה. בנוגע לרכישה נוספת, אנחנו פועלים בזהירות מכיוון שהתעשייה עברה למצב שבו כל ענקיות הספנות בונות אוניות חדשות והאנליסטים מעריכים שהושק עשוי להגיע למצב של הצפה. בנוסף מחירי האוניות עלו בצורה משמעותית מהמחרים בהם רכשנו את האוניות החדשות. בנוסף, גם זמן האספקה גדל באופן משמעותי. לכן, אנחנו מעדיפים לחפש הזדמנויות בשוק מחברות שקנו יותר מדי או כאלו שיוכלו לספק בזמן קצר יותר.
   
בתמהיל הזה, האם מבנה ההוצאות שלכם טוב יותר ביחס למתחרות?
"המבנה שלנו טוב משמעותית בשני היבטים. יש לנו אוניות חדשות ותחרותיות ובנוסף בשנתיים הקרובות יש לנו אוניות ישנות שיכולות לצאת משירות. לכן יש לנו את החופש לבחור, אם השוק יוצף נוכל לשחרר אותם, אבל אם השוק יהיה טוב נוכל להאריך את החוזים ולהשאיר אותם".

המחירים ברבעון הנוכחי המשיכו לעלות?
מאוגוסט המחירים ירדו בצורה הדרגתית, בעיקר בקווים העיקרים בסדר גודל של 700 דולר בשבוע. לפני כחודש חלה התייצבות והמחירים חזרו לעלות עוד פעם, מה שנותן לנו את הביטחון שהשוק עדיין בעודף ביקוש, וישנה תחרות על מקום באוניות. מצב שמאפשר לנו להאריך את התקופה שבה אנחנו נהנים מתוצאות חזקות. אולי הם לא יהיו חזקות כמו הרבעון הנוכחי אבל עדיין יהיו טובות.

אתם נמצאים בשוק שחווה עליות וירידות האם לא כדאי לקחת חלק מהמזומנים ולהשקיע באפיקים יציבים יותר?
"צים היא חברת ספנות שמפעילה צי של אוניות שנוסעות מכולות ורכבים. אני מכיר הרבה חברות שיצאו מהפוקוס והתבלבלו. אנחנו לא פוסלים השקעה בתחומים קרובים שקשורים בשרשרת האספקה. לדוגמה, מרסק, שהייתה החברה הגדולה בעולם, הכריזה בעבר שבכוונתה להגיע לכך ש-50% מהכנסות יגיעו מאפיקים שאינם קשורים לספנות. מה שקרה הוא שבשנים האלו הם איבדו את המעמד של החברה המובילה בעולם, כי איבדו את הפוקוס".

אילו תחומים עשויים להיות יעד להשקעה?
"יש לנו פעילות בתחומי האוויר, שגדלה משנה לשנה, עם מספר טיסות מטען מסין לשיקגו ולוס אנג'לס. אנחנו בודקים את הפעילות אבל מאד זהירים מכיוון שגם התחום הזה תנודתי. בנוסף, אחנו משקיעים בסטארט-אפים, אנחנו מתחילים לראות ניצנים, אבל זה עדיין בסדר גודל קטן."

האם יש הזדמנויות בהקשרים של עסקאות רכישה של מתחרות?
"אנחנו בוחנים את הנושא הזה כל הזמן. זה לא חוכמה לקנות חברה במחיר פרימיום, אחנו מחפשים הזדמנות".

איך אתה יכול להבטיח למשקיעים שהכספים אתם מרוויחים היום ישמשו לתשואה עתידית?
"השקענו באוניות חדשות, ואין חברה שגדלה באחוזים בכמות האוניות שלה כמו צים. בנוסף השקענו בשנים האחרונות מעל 1 מיליארד דולר בצי המכולות, ולכן הגיל הממוצע של המכולות שלנו נמוך ביחס לתעשייה. אנחנו נערכים עם כריות ביטחון גם לתרחישים גרועים, כמו למקרה שבו פורצת מלחמת סחר בין ארצות הברית בסין שמצריכה לשנות את הפעילות".

השנה החלומית של צים
התוצאות החזקות של צים לא אמורות להפתיע את מי שקרא והתעניין בפעילות של החברה. בראיון לביזפורטל לאחר פרסום הדוחות הקודמים (Q2) העריך גליקמן שהעתיד של החברה בטווח הקרוב צפוי להיות טוב. "אנחנו יכולים לומר שהתוצאות במחצית השנייה יהיו חזקות מהמחצית הראשונה. יחד עם הזהירות, מה שאנחנו רואים היום הוא שהתוצאות לטווח הקצר יהיו חזקות יותר מהתוצאות שראינו מתחילת השנה", סיפר גליקמן.

מי שהקשיב לדברים של גליקמן, היה רושם רווח נאה, שכן מאז פרסום הדוחות עלתה מניית החברה בכ-31%, תוך שהיא משלימה זינוק של כ-196% מתחילת השנה. בעקבות הזינוק נסחרת מניית החברה במחיר של 29.3 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-3.5 מיליארד דולר.


מניית צים מתחילת השנה

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות,כמ אל על היא חיה מצרות של אחרים
    שי.ע 20/11/2024 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמעט ופשטה רגל לא מזן עם הפסדים של מאות מיליונים ברבעון.
    סגור
  • היום זאת חברה אחרת - יישר כוח לאלי גליקמן. (ל"ת)
    אגם בליים. 21/11/2024 07:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות