מייסי'ז דוחה את הגשת הדוחות ל-SEC - בגלל הסתרת הוצאות של מיליונים
חברת Macy's MACY'S INC -0.84% MACY'S INC 16.58 -0.84% סגירה:0 פתיחה:14.9 גבוה:16.71 נמוך:14.63 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , רשת הכלבו הגדולה ביותר בארה"ב, הודיעה כי תדחה את פרסום תוצאותיה הרבעוניות לרבעון השלישי והגשת המסמך הרגולטורי לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), בעקבות חקירה פנימית שמצאה כי עובד החברה הסתיר הוצאות בסכומים של מאות מיליוני דולרים.
לדברי החברה, עובד שהיה אחראי על הנהלת החשבונות בתחום משלוחי החבילות הזעירות ביצע רישומים חשבונאיים שגויים שהובילו להסתרת הוצאות בהיקף של בין כ-132 מיליון עד 154 מיליון דולר, זאת בין הרבעון הרביעי של 2021 ועד לרבעון שהסתיים ב-2 בנובמבר 2024.
מייסי'ז; קרדיט: טוויטר
יו"ר ומנכ"ל Macy's, טוני ספרינג, מסר: "בעוד אנו עובדים במרץ לסיים את החקירה ולהבטיח טיפול הולם במקרה, אנו נשארים ממוקדים בשירות לקוחותינו ובהוצאה לפועל של האסטרטגיה שלנו לקראת עונת החגים". לפי החברה, אין עדות לכך שהטעות החשבונאית השפיעה על ניהול המזומנים או על תשלומים לספקים, והעובד האחראי על המחדל כבר אינו מועסק בחברה.
תוצאות מקדמיות מעורבות
Macy's הייתה אמורה לפרסם את דוחותיה, אך לאור הממצאים הדיווח נדחה. עם זאת, החברה פרסמה תוצאות מקדמיות המעידות על ירידה של 1.3% במכירות בחנויות זהות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נתון מעט טוב מהציפיות שעמדו על ירידה של 1.49%.
ההכנסות הסתכמו ב-4.74 מיליארד דולר, מעט מתחת לתחזיות שעמדו על 4.75 מיליארד דולר. הרווח למניה לא פורסם, אך ההערכות הן שהחברה תדווח על הפסד של סנט אחד למניה.
בינתיים, המשקיעים מגיבים בשליליות ומורידים את המניה ב-5% במסחר, ובכל משלימה ירידה של 22% מתחילת השנה. במקביל, החברה הודיעה כי בכוונתה לפרסם תחזיות לרבעון הרביעי ולשנה כולה עד ה-11 בדצמבר 2024, מה שמעלה את מפלס אי הודאות עוד יותר.
בצל המשבר, Macy's ממשיכה לקדם את התכנית האסטרטגית שלה הכוללת השקעות בשיפור החנויות, גיוון המוצרים ושיפור חוויית הלקוח. ברבעון השלישי, החנויות שעברו שדרוגים הציגו עלייה של 1.9% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לעומת עלייה של 0.8% ברבעון השני. במסגרת האסטרטגיה, מתכננת החברה לסגור 55 חנויות בשנת 2024 ועוד 150 חנויות עד 2026, תוך השקעה בחנויות הנותרות.
דנה טלסי, אנליסטית מ-Telsey Advisory Group, ציינה כי צמצום מספר החנויות הוא צעד נכון, בהתחשב בשינויים המבניים בשוק הקמעונאות. אנליסט נוסף, דיוויד סוורץ מ-Morningstar, הוסיף כי ככל שהחברה תסגור את החנויות הפחות רווחיות ותיישם שדרוגים בחנויות הקיימות, המכירות צפויות להשתפר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה