הודות לבלאק פריידיי - אמזון עולה עד 2%

המסחר המקוון בארה"ב צפוי לשבור שיא של 241 מיליארד דולר בעונת החגים; מניית אמזון עולה על רקע התחזיות האופטימיות לסייבר מאנדיי

 | 
telegram

הזינוק המרשים במכירות הבלאק פריידיי ממשיך להדהד בוול סטריט, כשהצרכנים האמריקאים צפויים להוציא סכומי עתק גם ביום הקניות המקוון - סייבר מאנדיי. לפי נתוני חברת אדובי, הצרכנים הוציאו 10.8 מיליארד דולר ביום שישי השחור, עלייה של 10.2% בהשוואה לשנה שעברה.

הנתונים מצביעים על עונת חגים חזקה במיוחד. בחודש נובמבר בלבד הסתכמו הקניות המקוונות ב-107.3 מיליארד דולר, ועל פי התחזיות, סך ההוצאות המקוונות בעונת החגים כולה צפוי להגיע לשיא של 241 מיליארד דולר.

מניית אמזון AMAZON +0.73% AMAZON 224.92 +0.73% AMAZON סגירה:0 פתיחה:219.92 גבוה:226.21 נמוך:218.73 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , ענקית המסחר המקוון, משקפת את האופטימיות בשוק ועולה עד 2% לאחר שעלתה ב-1.1% ביום שישי. לעומתה, מניית פלטפורמת המסחר המקוון אטסי יורדת עד 0.5%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

תופעה בולטת נוספת היא הזינוק בשימוש בשירותי "קנה עכשיו, שלם אחר כך" (BNPL). בחודש נובמבר הסתכם היקף העסקאות בשירותים אלה ב-7.6 מיליארד דולר, ולפי תחזיות אדובי, היקף השימוש צפוי להגיע לשיא יומי חדש של 993 מיליון דולר בסייבר מאנדיי.

צמיחה זו בהיקפי הקניות המקוונות מסמנת שינוי משמעותי בהרגלי הצריכה של האמריקאים, כשהם מעדיפים יותר ויותר את הנוחות של הקניות באינטרנט על פני הביקור הפיזי בחנויות, במיוחד בתקופת החגים העמוסה.
 

מה היה בישראל?

הציבור הישראלי הוציא 1.198 מיליארד שקל בבלאק פריידי, עלייה של 8.7% בהשוואה לשנה שעברה, כך עלה מנתוני חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים). היקף הרכישות בכרטיסי אשראי השנה בולט במיוחד בהשוואה לשנתיים האחרונות - 1.102 מיליארד שקל ב-2023 ו-1.132 מיליארד שקל ב-2022.

הקפיצה המשמעותית ביותר נרשמה בענף המלונאות, שם נרשם זינוק של פי 2.8 בהשוואה לשנה שעברה - מ-7.23 מיליון שקל ל-20.35 מיליון שקל. בענף החשמל והאלקטרוניקה נרשמה עלייה חדה של 34.8%, עם רכישות בהיקף של 109.81 מיליון שקל לעומת 81.48 מיליון שקל אשתקד.

גם בענף המסעדות והמזון המהיר נרשמה עלייה משמעותית של 26%, עם הוצאות של 114.31 מיליון שקל השנה בהשוואה ל-90.69 מיליון שקל ב-2023. ענף הריהוט רשם עלייה של 27.6% עם רכישות של 29.19 מיליון שקל, לעומת 22.88 מיליון שקל בשנה שעברה.

בענף ההלבשה וההנעלה נרשמה עלייה מתונה יותר של 11.9%, עם רכישות בהיקף של 103.046 מיליון שקל לעומת 92.05 מיליון שקל בשנה הקודמת. לפי מנכ"ל שבא, איתן לב טוב, בשעות הפעילות העסקית של יום שישי, בין 8:00 ל-14:00, נרשמה עלייה חדה עוד יותר בהיקפי הרכישות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות