ספייס אקס שוברת שיאים: שווי החברה מזנק ל-350 מיליארד דולר
זינוק של 100 מיליארד דולר בשווי החברה; הצלחת Starlink והטילים הרב-פעמיים מרחיקה את ספייס אקס מהמתחרות בתעשיית החלל והתעופה
ספייס אקס מציבה רף חדש בתעשיית החלל העולמית: על פי דיווח של בלומברג, החברה שוקלת הצעת רכש המעריכה אותה בשווי של 350 מיליארד דולר ובכך היא תבסס עוד יותר את מעמדה כחברת החלל והתעופה היקרה ביותר בעולם. המהלך, שטרם אושר רשמית על ידי החברה, נועד בעיקר לאפשר נזילות לעובדים ולמשקיעים פנימיים, ולא לגיוס הון חדש.
העלייה בשווי החברה מרשימה במיוחד בהתחשב בהערכות השווי האחרונות, שעמדו על כ-250 מיליארד דולר. המשמעות היא קפיצה של כ-100 מיליארד דולר, המהווה עלייה של 40% בשווי החברה.
הפער בין ספייס אקס למתחרות הולך וגדל
חברת GE Aerospace, למשל, מוערכת בכ-210 מיליארד דולר, כולל מזומנים וחוב, בעוד לוקהיד מרטין מוערכת בכ-140 מיליארד דולר בלבד. מה הופך את ספייס אקס לכה יקרה? התשובה טמונה במספר גורמים. ראשית, החברה היא ספקית שירותי השיגור המובילה בעולם, הודות לפיתוח טכנולוגיית הטילים הרב-פעמיים שהפחיתה משמעותית את עלויות השיגור לחלל.
הוזלת עלויות השיגור אפשרה לחברה להקים את רשת הלוויינים Starlink, המספקת שירותי אינטרנט מהחלל. שירות זה הפך לעסק רווחי במהירות מפתיעה, עם בסיס מנויים שגדל ביותר מ-100% מדי שנה בשנים האחרונות. על פי הצהרה של גווין שוטוול, מנכ"לית התפעול של SpaceX, Starlink כבר צברה כחמישה מיליון מנויים.
פרויקט הדגל העתידי של החברה, Starship, מוסיף נדבך נוסף לערכה. מדובר במערכת הטילים הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם, כאשר גודלה והיכולת לשימוש חוזר מבטיחים הפחתה נוספת בעלויות השיגור העתידיות.
מבנה הבעלות של החברה מעניין במיוחד: אילון מאסק מחזיק בכ-40% מהמניות, מה שהופך את העלייה בשווי החברה לתוספת משמעותית של כ-40 מיליארד דולר להונו האישי. ספייס אקס מתבלטת גם בהשוואה לשוק ההון הכללי. בעוד חברות טכנולוגיה רבות חוו תנודתיות משמעותית בשנים האחרונות, ספייס אקס המשיכה להציג צמיחה עקבית בשווייה.
אנליסטים רבים מעריכים כי הצמיחה של ספייס אקס עשויה להימשך, עם תחזיות אופטימיות הרואות את החברה מתקרבת בעתיד לשווי השוק של טסלה, העומד כיום על כ-1.1 טריליון דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה