
זינקה כבר ב-230% השנה: רדיט מקבלת שדרוג המלצה
אסטרטגיית הצמיחה של רדיט, המבוססת על הגברת מעורבות משתמשים ופיתוח כלי פרסום חדשניים, צפויה להוביל לצמיחה מואצת בהכנסות - אך התחרות מול ענקיות הטכנולוגיה נותרת אתגר משמעותי
רדיט REDDIT , חברת המדיה החברתית שהונפקה לאחרונה, מקבלת שדרוג המלצה ממורגן סטנלי ובעוד מניית החברה זינקה תחילה עד 10%, היא נסחרת כעת בירידות שערים קלות.
האנליסטים של מורגן סטנלי, שדרגו את המלצתם ל"משקל יתר" והציבו מחיר יעד חדש של 200 דולר למניה. לדעת האנליסטים, האסטרטגיה של רדיט להגדלת המעורבות והפרסום תוביל לצמיחה מובילה בתעשייה במספר המשתמשים, בזמן השהייה באתר ובהכנסות מפרסום.
"במבט קדימה, אנו צופים גידול במספר המשתמשים ובזמן השהייה של כל משתמש, עלייה במחירי הפרסום ופוטנציאל לעלייה בכמות המודעות", כתבו האנליסטים, תוך שהם מציינים את ההשקעות של החברה ביוזמות להגברת המעורבות.
ההמלצה החיובית מגיעה על רקע תוצאות מפתיעות לטובה שהציגה רדיט ברבעון השלישי. החברה דיווחה על הכנסות של 348 מיליון דולר, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 314 מיליון דולר. יתרה מכך, לראשונה החברה הציגה רווח למניה חיובי.
מתוך סך ההכנסות ברבעון, הפרסום היווה את החלק הארי עם 315 מיליון דולר. האנליסטים של מורגן סטנלי זיהו שישה תחומי השקעה מרכזיים לשיפור צמיחת המשתמשים, ביניהם המלצות תוכן מותאמות אישית, חיפוש בפלטפורמה, והדגשת סוגי מדיה מסוימים כמו וידאו.
גורמי צמיחה נוספים שזיהו האנליסטים כוללים התקדמות בלמידת מכונה ואוטומציה של פרסום. רדיט אימצה בינה מלאכותית לשיפור הרלוונטיות ומשיכת תנועה מגוגל. מוקדם יותר השנה, החברה חתמה על עסקאות מתוקשרות עם גוגל ו-OpenAI לאימון מודלים של בינה מלאכותית.
האנליסטים צופים צמיחה של 35% בהכנסות מפרסום בין 2024 ל-2027, קצב מהיר פי 2-6 מהמתחרים של רדיט.
החברה גם מציגה שורה של יוזמות חדשות באופק, כמו Reddit Pro - ערכת כלים לצמיחה עסקית שנמצאת כרגע בשלב הבטא. אנליסטים של מורגן סטנלי השוו את הכלי ל-Performance Max של גוגל ול-Advantage Plus של מטא, שרשמו עלייה משמעותית בתשואה על נכסים ונתח פרסום.
- נינטנדו דוחה הזמנות ל-Switch 2 בארה"ב: הסיבה – המכסים החדשים של טראמפ
- שוק העבודה האמריקאי צומח למרות החששות מהמכסים של טראמפ
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
עם זאת, האנליסטים מציינים גם גורמי סיכון. התחרות נותרת גבוהה כאשר שחקנים גדולים כמו מטא META PLATFORMS וגוגל GOOGLE מתחרים על תשומת הלב של המשתמשים. המתחרים ממשיכים לשפר את התמריצים למפרסמים, כולל כלי בינה מלאכותית "שמקלים על ההוצאה, משפרים את התשואה על הוצאות הפרסום ומשפרים את יכולת ההרחבה של הרכישות, מה שמעלה את הרף התחרותי שרדיט צריכה לעבור", כתבו האנליסטים.
- 1.אבי1 10/12/2024 06:43הגב לתגובה זוזה הזמן לברוח .