ג'נרל מוטורס מצמצמת את פעילות הרובוטקסי: טסלה וויימו במרוץ לשליטה בשוק הרובוטקסי
בינתיים ויימו מובילה את השוק, טסלה אמורה להיכנס בסוף 2025
רוי שיינמן span > a > | 
ג'נרל מוטורס (GM) הודיעה כי היא משנה את אסטרטגיית פעילות Cruise, חברת הרובוטקסי שלה, ומתרכזת בשיפור טכנולוגיות נהיגה אוטומטיות עבור נהגים פרטיים. החלטה זו ממצבת את ויימו (Waymo), בבעלות אלפבית, וטסלה כשחקניות המרכזיות בשוק הרובוטקסי האמריקאי.
ג'נרל מוטורס נסוגה מהרובוטקסי
בהודעה שפרסמה GM, נמסר כי פעילות Cruise תתמזג עם הצוותים הטכניים של החברה ותתמקד בטכנולוגיות נהיגה עצמאיות בסיסיות, ולא בפיתוח רובוטקסי. המהלך נובע, בין היתר, מתחרות גוברת בשוק ומעלויות פיתוח גבוהות. מנכ"לית GM, מארי בארה, הדגישה כי החברה שואפת לשפר את חוויית הנהיגה בצורה יעילה וחסכונית, תוך התמקדות במותגיה החזקים וביכולות הייצור של החברה.
המבנה החדש מגיע לאחר שנה קשה ל-Cruise, שכללה השעיית רישיונה בקליפורניה בעקבות תאונה בה נפצע הולך רגל. השינוי מלווה גם בהפחתה משמעותית בהשקעה בפיתוח רובוטקסי.
ויימו וטסלה לוקחות את ההובלה
עם צמצום פעילות Cruise, ויימו וטסלה הופכות לשחקניות הדומיננטיות בשוק. טסלה דולקת בעקבותיה. ויימו מבצעת למעלה מ-150 אלף נסיעות בשבוע ברובוטקסי וממשיכה לגייס מיליארדי דולרים להשקעותיה. טסלה מתכננת להשיק שירות רובוטקסי עצמאי בסוף 2025. טסלה משקיעה מיליארדים בבניית מחשבי AI, תוך שימוש בטכנולוגיות של Nvidia, לאימון הרכבים האוטונומיים שלה.ל פי בנג'מין רוז, אנליסט מבית Battleroad Research, "ויימו וטסלה נמצאות כמה צעדים לפני כולם בתחום הנהיגה האוטונומית".המשקיעים ב-GM דווקא מרוצים מהמהלך של החברה. המניה הוסיפה מאז ההודעה כ-2%.
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה