וורנר ברוסוורנר ברוס

וורנר ברוס מפצלת את פעילות הסטרימינג - המניה קופצת

חברות המדיה סובלות מהמעבר של הלקוחות לשירותי הסטרימינג, ווורנר ברוס, במהלך דומה לזה של קומקאסט לפני כחודש, מפצלת את פעילות הסטרימינג מפעילות הכבלים המסורתית
רוי שיינמן |

חברת וורנר ברדרס דיסקברי  WARNER BROS. DISCOVERY דיווחה על כוונתה לפצל את פעילות הסטרימינג הצומחת שלה מפעילות הכבלים הדועכת. בהודעת החברה נאמר כי המבנה הארגוני החדש "יגדיל את האפשרויות ליצירת ערך נוסף עבור שתי החטיבות". המשקיעים אהבו את המהלך והם מעלים את המניה במסחר.

עסקי הסטרימינג של וורנר, הכוללים את HBO Max הציגו ברבעון השלישי עלייה מרשימה של 7.2 מיליון מנויים חדשים. בכך עלה מספר המנויים הכולל של השירות ל-110.5 מיליון. וורנר ברוס; קרדיט: טוויטר וורנר ברוס; קרדיט: טוויטר

הצעד, שצפוי להיות מושלם עד אמצע 2025, עשוי לסלול את הדרך למכירה אפשרית או פיצול של עסקי הטלוויזיה המסורתית של החברה, שמושפעים באופן משמעותי מתופעת ה-"קורד-קאטינג" - מעבר הצופים לשירותי סטרימינג.

הלקוחות עוברים בהמוניהם לסטרימינג

המעבר המסיבי של הצרכנים לשירותי סטרימינג פוגע בצמיחה של הטלוויזיה המסורתית, שהייתה במשך שנים מקור הכנסה מרכזי של החברות הגדולות. בעקבות זאת, חברות רבות בוחנות את האפשרות להפריד בין הפעילויות המסורתיות שלהן לבין אלו הצומחות.

חברת קומקאסט COMCAST CORP  לדוגמה הודיעה בחודש שעבר על כוונתה לפצל את רוב רשתות הטלוויזיה בכבלים של NBCUniversal לחברה ציבורית חדשה. הצעד הזה נועד לאפשר לחברה להתמקד בעסקי האולפנים והפארקים, שצומחים בקצב מהיר, ולהפחית את התלות בטלוויזיה המסורתית.

גם קומקאסט נפגעת מתופעת ה-"קורד-קאטינג": במהלך הרבעון השלישי, איבדה קומקאסט 365,000 מנויים בתחום הטלוויזיה, וזאת לצד אובדן של כ-4 מיליון לקוחות בתחום הטלוויזיה בתשלום במחצית הראשונה של השנה.

גם פרמאונט גלובל PARAMOUNT GLOBAL , הבעלים של ערוצים פופולריים כמו קומדי סנטרל וניקולודיאון, ביצעה צעדים דומים. מוקדם יותר השנה, החברה הסכימה למזג את פעילותה עם חברת סקיידנס מדיה, הפועלת בתחום הסטרימינג ומביאה עמה גישה חדשנית לעולם הבידור.  

כל הכותרות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה