וולמארט מזון
צילום: Istock

הלשכה להגנת הצרכן בארה"ב תובעת את וולמארט

עמלות שערורייתיות, חשבונות בנק ללא הסכמה ופגיעה בנהגים: כך הסתבכו וולמארט ושותפתה הטכנולוגית בתביעת ענק של הרשות להגנת הצרכן בארה"ב

אדיר בן עמי |

מניית וולמארט WALMART מאבדת גובה, לאחר שהלשכה הפיננסית להגנת הצרכן (CFPB)  בארה"ב הודיעה על הגשת תביעה נגד ענקית הקמעונאות ושותפתה הטכנולוגית, Branch Messenger. התביעה מאשימה את החברות בפתיחת חשבונות בנק ללא הסכמה ליותר ממיליון נהגי משלוחים.

במוקד התביעה עומדת תוכנית Spark Driver של וולמארט, במסגרתה קבלנים עצמאיים מבצעים משלוחים באמצעות אפליקציה ייעודית. הלשכה טוענת כי החברה כפתה על הנהגים להשתמש בחשבונות יקרים כדי לקבל את שכרם, תוך הטעייה לגבי אופן הגישה לכספם.

התביעה חושפת כי וולמארט ו-Branch פתחו חשבונות ללא הסכמת הנהגים, תוך שימוש במידע אישי רגיש כמו מספרי ביטוח לאומי. הנהגים נאלצו להסכים לתנאי השימוש של Branch כדי לגשת לכספם, ועמדו בפני פיטורין אם סירבו להשתמש בשירות. על פי הטענות, נהגי המשלוחים נאלצו לשלם למעלה מ-10 מיליון דולר בעמלות מיותרות ל-Branch עבור העברה מיידית של הכנסותיהם לחשבון לפי בחירתם. 

הלשכה להגנת הצרכן הפיננסי מבקשת בתביעתה להפסיק את ההתנהלות הבלתי חוקית, לספק פיצוי לצרכנים שנפגעו, ולהטיל קנס כספי אזרחי שיועבר לקרן סיוע לנפגעים. בתגובה לתביעה, Branch הכחישה את הטענות בתוקף, וטענה כי התביעה מציגה באופן מוטעה את העובדות והחוק. החברה הדגישה כי סיפקה שירותים חיוניים לוולמארט ולנהגיה, המאפשרים גישה מהירה וקלה לכספים באמצעות חשבונות עסקיים.

וולמארט טרם הגיבה באופן רשמי לבקשות לתגובה ושתיקתה של ענקית הקמעונאות כבר מעוררת ספקולציות לגבי אסטרטגיית ההתמודדות שלה עם המשבר.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה