גוגל
צילום: טוויטר

גוגל נאבקת על הפירוק ומציעה שינויים בשוק מנועי החיפוש

החברה מציעה גישה גמישה יותר לשיתופי פעולה ומגבשת צעדים חדשים להתמודדות עם לחצי הרגולציה
אביחי טדסה |

גוגל  GOOGLE מציעה פתרונות חדשים במסגרת מאמציה להתמודד עם היוזמות של משרד המשפטים האמריקאי לפירוק החברה. החברה מתכוונת לערער על החלטת בית המשפט המחוזי, שקבע באוגוסט כי גוגל מחזיקה במונופול בתחום החיפוש והפרסום הטקסטואלי. עם זאת, גוגל נדרשה להגיש הצעות לפתרונות בזמן הערעור.

במסגרת ההצעות שהוגשו, גוגל מציעה לאפשר למספר מנועי חיפוש להיות ברירת מחדל במכשירים שונים. לדוגמה, אפל תוכל להגדיר מנועי חיפוש שונים כברירת מחדל עבור מכשירי האייפון והאייפד שלה. בנוסף, גוגל מציעה לאפשר לשותפים לשנות את מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל אחת ל-12 חודשים לפחות.

כמו כן, גוגל מציעה מגבלה לשלוש שנים, שבמהלכה תימנע מדרישת הפצה של טכנולוגיית ה-AI שלה, Gemini, למשתמשים בארה"ב דרך שותפים כמו יצרני מכשירים ודפדפנים.

מאבק משפטי מתמשך

בעקבות הגשת ההצעות, כתבה לי-אן מלהולנד, סגנית נשיאת רגולציה בגוגל: "נגיש ערעור על החלטת בית המשפט, אך תהליך זה מחייב אותנו להגיש תחילה הצעות לפתרונות. חוקי ההגבלים העסקיים ברורים - הפתרונות צריכים להתמקד בחוזים הרלוונטיים, ולא בהצעות הרחבות יתר על המידה של משרד המשפטים".

שופט בית המשפט המחוזי האחראי על המקרה, ציין כי החלטתו על הפתרונות הסופיים תתקבל עד תחילת אוגוסט בשנה הבאה, לאחר פתיחת המשפט באפריל.

התחרות לצד איומי הרגולטור

ההגמוניה של גוגל בשוק החיפוש באינטרנט ניצבת בפני אתגר משמעותי, כאשר OpenAI, מפתחת ChatGPT, הכריזה לאחרונה על פתיחת שירות החיפוש שלה לכלל המשתמשים. המהלך החדש חושף את הטכנולוגיה המתקדמת ליותר מ-300 מיליון משתמשים שבועיים. זהו צעד אסטרטגי שמאיים ישירות על הדומיננטיות של גוגל בתחום החיפוש.

סקר שערכו אנליסטים מחברת Evercore בקרב יותר מ-1,300 משתמשים בארה"ב חשף נתון מטריד עבור גוגל: כ-8% מהמשיבים כבר בחרו ב-ChatGPT כמנוע החיפוש העיקרי שלהם. זוהי נגיסה משמעותית בנתח השוק של גוגל, שעד כה נהנתה משליטה כמעט מוחלטת בתחום.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה