סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "2025 תהיה השנה הקריטית ביותר שלנו"

גוגל מאבדת גובה במנוע החיפוש, ג'ימיני עדיין רחוק מהצ'אט של OpenAI - זו הולכת להות שנה מאוד חשובה, מה התכנון של גוגל?
רוי שיינמן |
נושאים בכתבה גוגל ג'ימיני

גוגל מפוזרת על מספר רב של תחומים כשהחיפוש הוא עדיין התחום העיקרי שלה ופרת המזומנים הגדולה. הבעיה והסיכון הגדול של גוגל מגיעים מחיפוש דרך צ'אטים. גוגל מאבדת נתח בשוק החיפושים והחשש שזה יחלחל במהרה לדוחות הכספיים. כשזה יקרה, הדומיננטיות והמונופול של גוגל בתחום יחלשו, וזה מאוד מדאיג את הנהלת גוגל.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, אמר לעובדי החברה שבשנה הקרובה החברה תצטרך להתמקד בתחומים החשובים ולהאיץ בהם את הצמיחה כדי להישאר מובילה בעולם הטכנולוגיה. בפגישה אסטרטגית שערכה גוגל, פיצ'אי הזהיר כי "התחרות, הרגולציה, וההתקדמות הטכנולוגית הופכים את התקופה הזו לקריטית", והצביע על הצורך להדק את אחיזת החברה בשוק הבינה המלאכותית, במיוחד דרך אפליקציית ג'מיני – התשובה של גוגל ל-AI הגנרטיבי.  

המטרות לשנה הקרובה: לצמצם פערים ולבנות עתיד

הפגישה, שהתקיימה ב-18 בדצמבר, שמה דגש על הצורך לשדרג את תחום ה-AI. פיצ'אי הסביר שעל החברה "לנוע מהר יותר" כדי לעמוד בקצב של מתחרים כמו OpenAI, המובילה את שוק ה-AI עם ChatGPT. לדבריו, בעוד ג'מיני זוכה להצלחה עם מאות מיליוני משתמשים, הפער מול המתחרים עדיין גדול.

ג'מיני, מודל ה-AI החדש של גוגל, מספק כלים כמו צ'אטבוט מתקדם ושירותי חיפוש משודרגים. החברה מעריכה כי עד סוף 2025 האפליקציה תגיע ל-500 מיליון משתמשים, מה שיהפוך אותה לאחת מהאפליקציות המובילות של גוגל – לצד יוטיוב, ג'ימייל, וגוגל מפות.  

המתח מול המתחרים: איך גוגל תוביל?

פיצ'אי הדגיש שבניית עסקים חדשים היא קריטית. "בהיסטוריה של הטכנולוגיה, לא תמיד צריך להיות הראשון, אבל אתה חייב להיות הטוב ביותר," אמר. הוא הדגיש את החשיבות של "לסגור פערים במהירות ולבצע דברים נכון".

בשנה האחרונה גוגל נתקלה בתחרות קשה במיוחד בתחום החיפוש, כשה-AI הגנרטיבי משנה את הדרך שבה משתמשים מחפשים מידע. גם הרגולציה לא מקלה על החברה: בתי משפט בארה"ב ובבריטניה האשימו את גוגל במונופוליזציה, עם דרישות לפרק פעילויות כמו דפדפן הכרום.

פיצ'אי התייחס לביקורת הרגולטורית ואמר: "אין זה סוד שאנו עומדים תחת ביקורת רבה ברחבי העולם. עלינו להתרכז בפיתוח הטכנולוגיה ובפתרונות ללקוחותינו, ולא לתת לרעש החיצוני להסיח את דעתנו".

 

כמה יעלה ה-AI של גוגל?

אחת השאלות המרכזיות שעלתה בפגישה נגעה למחיר השימוש במוצרי ה-AI של גוגל. עובדים תהו אם החברה תציע שירותים במחירים סבירים, בניגוד לחברות כמו OpenAI שמציעות מנויים חודשיים יקרים.

דמיס האסאביס, מייסד DeepMind (שנרכשה על ידי גוגל), הבהיר שאין תוכניות להעלות את מחירי ג'מיני באופן קיצוני. לדבריו, "תשלום של 20 דולר בחודש מספק ערך מעולה למשתמשים. אין תוכניות להעלות את המחירים מעבר לכך כרגע, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד".

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה