המיתון אינו פוסח על קסטרו: ירידה בהכנסות של כ-4.3% ביחס לרבעון קודם
קבוצת קסטרו מסכמת רבעון ראשון לשנת 2009 ולראשונה מזו תקופה, קסטרו רושמת קיטון בהכנסות ובמכירות בחנויות.
בשורה העליונה הכנסות החברה ברבעון רשמו קיטון של 4.3% והסתכמו ב-137.9 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 144.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ומאידך, ישנה ירידה במכירות החנויות הזהות בישראל שהביאה לקיטון של כ-2% במכירות הקמעונאיות בישראל. שיעור הרווח הגולמי נשחק מ-57.3% ברבעון הראשון של 2008, ל-51.4% ברבעון הראשון השנה.
בשורה התחתונה, מסיימת קבוצת קסטרו את הרבעון עם של 28.9 מיליון שקל.
ההכנסות הקמעונאיות גדלו ברבעון בכ-5.9 מיליון שקל (גידול של כ-4.6%) ביחס לרבעון מקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהעובדה שהחל מרבעון זה המגזר הקמעונאי מתייחס הן לפעילות המקומית בישראל והן לפעילות בגרמניה ובשוויץ, כאמור לעיל. ומאידך, ישנה ירידה במכירות החנויות הזהות בישראל שהביאה לקיטון של כ-2% במכירות הקמעונאיות בישראל.אחוז הרווח הגולמי בתקופה, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, ירד ב-5.9% ממחזור המכירות.
ברווח התפעולי חל גידול מ-16.5 מיליון שקל ל-31.7 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. רווח ההפעלה ברבעון כולל הכנסות ממוניטין שלילי בסך כ-22 מיליון שקל שנבעו כתוצאה מעלייה בשיעור ההחזקה בפעילות בגרמניה ומעבר לניהול ובעלות בלעדיים ומלאים של הקבוצה בהתאם לתקן דיווח כספי בינלאומי (IFRS) מספר 3 - 'צירופי עסקים'.
ההכנסות המיוחסות לתחום הסיטונאות ירדו ברבעון האחורן בכ-12.1 מיליון שקל (קיטון של כ-75.2% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד). הירידה נובעת כתוצאה מהשינוי בסיווג ההכנסות המתייחסות לפעילות בגרמניה ובשוויץ, אשר עד כה יוחסה לתחום הסיטונאי ונרשמה במחירים סיטונאיים והחל מתקופת הדו"ח מיוחסת לתחום הקמעונאי ונרשמת במחירים קמעונאיים (מחיר סופי ללקוח).בקסרטו מסבירים זאת בכך שהחל מיום 1.1.09 מתבצעת הפעילות במדינות אלה באמצעות תאגידים המצויים בשליטת הקבוצה. בשנת 2008 כללו הכנסות תחום הסיטונאות, הכנסות ממשלוחים לגרמניה ושוויץ בסכום של כ- 3.6 מליון שקל.
כמו כן, נובעת הירידה מעצירת משלוחים לזכיינים של החברה במזרח אירופה (ובפרט לרוסיה) בעקבות הצורך להפסיק בפעילות מול הזכיין הנוכחי והעברת החנויות לידי מפעילים חדשים. עצירת המשלוחים נבעה לאור קשיי גבייה בעקבות המשבר הפיננסי בעולם. יצוין כי המשלוחים חודשו במהלך הרבעון לאחר העברת התשלומים לחברה.
גבריאל רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו מודל, מסר, " אנו מרוצים מאוד מהתוצאות שהשיגה קסטרו ברבען הראשון של שנת 2009. לחברה מספר הישגים משמעותיים ברבעון זה: ראשית, על אף המשבר הכלכלי ומבצע "עופרת יצוקה", הציגה החברה קיטון בשיעור נמוך בלבד במכירות בישראל. שנית, החברה העבירה את הפעילות בגרמניה לבעלותה המלאה, וחל שיפור משמעותי במכירות החנויות הזהות בגרמניה. שלישית, לחברה הכנסה חד פעמית עקב העברת הפעילות בגרמניה לבעלותה המלאה של החברה והפרידה מהשותף הגרמני".
נכון למועד פרסום הדו"ח מונה רשת חנויות המותג 164 חנויות בישראל ובחו"ל: בגרמניה, שוויץ, רוסיה, אוקראינה, קזחסטן, רומניה, הולנד ותאילנד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה