סקר TIM לחודש יולי: למרות פעילות תקשורתית ענפה רק 5% מנויים בטוויטר
סקר TIM חצי שנתי - מעודכן ליולי 2009 של חברת TNS טלסקר. הסקר מקיף את נתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל כפי שעלו בסקר TIM .
החודש בדקו שוב את נתוני 'טוויטר'. מהסקר עולה כי 54% מהגולשים מדווחים כי הם שמעו על טוויטר (Twitter) בהשוואה ל-18% מהגולשים בחודש אפריל. עם זאת רק כ-5% מהגולשים נרשמו כמנויים בטוויטר, כאשר כ-40% מהמנויים הם מנויים חדשים שהתחברו לטוויטר בחודש האחרון.
כשבוחנים את המודעות לטוויטר בקרב גולשים על פי מין, רמת דתיות, השכלה וגיל, ניתן לציין כי קיימת מודעות גבוהה יותר לטוויטר בקרב גברים בהשוואה לנשים, חילוניים מודעים יותר לטוויטר בהשוואה לדתיים ובעלי השכלה גבוהה מודעים יותר לטוויטר בהשוואה לגולשים משכילים פחות. אין הבדל בין קבוצות גיל שונות במודעות לטוויטר.
בקרב האתרים המובילים לא חל שינוי משמעותי, כאשר שלושת האתרים גוגל, וואלה ו-ynet ממשיכים להוביל. אתר החיפוש גוגל עם עלייה גם החודש של 0.8% זאת לאחר שבסקר הקודם חלה עלייה של 3.1% ביחס לדצמבר האחרון ועומד בחודש יולי על 92% חשיפה, בדומה לו אתר וואלה ששומר על כוחו בחודשי הקיץ ובדומה ליוני האחרון עומד על 67.7% שיעורי חשיפה. אתר ynet לאחר שבחודש מאי זכה לעלייה חדה של 5.9% ועמד על 61.7% ביולי ממשיך האתר לרדת באחוזי הרייטינג וסופג ירידה של כ-1% (זאת בצירוף לירידה זהה בחודש קודם) ומתייצב בחודש יולי על 59.9% שיעורי חשיפה.
בקרב החשיפה השבועית לאתרים ממקומות עבודה חל שינוי משמעותי, גוגל חוזר לשיעורי חשיפה לה הוא מורגל וזוכה ל83.1% שיעורי חשיפה. אתר ynet ממשיך לרדת בקרב שיעורי החשיפה ועומד על 56.3% שיעורי חשיפה בלבד בירידנזכיר כי בחודש מאי עמד על 61% חשיפה. אתר וואלה שומר על יציבות החודש עם 47.9% חשיפה.
האתרים החברתיים ממשיכים לצמוח
אתר YOU TUBE ממשיך להתחזק ומדורג במקום ה-4 בטבלה עם עלייה של כ-2% ועומד על 52% חשיפה (זאת לאחר עלייה של 2.7% בחודש יוני). בדומה לו האתר החברתי פייסבוק, המדורג במקום ה-5 ועולה החודש בשיעורי החשיפה בעוד כ-5% (בנוסף ל-3.4% בחודש קודם) ועומד על 50.5% חשיפה.
החשיפה של ערוץ 10 עושה טוב לאתר של הערוץ, והרייטינג של נענע 10 עולה ומדורג במקום ה-6. האתר זוכה החודש לעלייה משמעותית של כ-4% ועומד על 32.4% שיעורי חשיפה. אתר MAKO חוזר לרייטינג גבוהה (יכול להיות בזכות התוכנית 'כוכב נולד') ומזנק מהמקום ה-10 היישר למקום ה-6. אתר הזכיינית 'רשת' גם הוא מתחזק ועובר מהמקום ה-19 למקום ה-16 עם 15.2% שיעורי צפייה, עלייה של 2% צפייה. עם 13.2% יכול להיות שהשיתוף פעולה עם אתר ynet עושה לו טוב.
במקום ה-8 מדורג לוח יד 2 שומר על כוחו ועומד על 25.9% שיעורי חשיפה. יש לציין כי האתר יצא לפני יותר מחודש בשיתוף פעולה חדש עם אתר וואלה, כאשר במסגרת ההסכם, לוח יד 2 יקודם מעמוד הבית של וואלה וממשקי החיפוש של יד2 ישולבו במגוון ערוצי תוכן מרכזיים בהם רכב, עסקים ו- TECH. ממשקים נוספים יאפשרו גישה ללוחות יד2 בתחום יד שנייה. סביר להניח כי מהלך זה יחזק את יד 2 ויעלה את שיעורי החשיפה.
במקום ה-9 מדורג אתר ההשוואות 'זאפ' אשר עומד על 24.7% שיעורי חשיפה שבועיים. אתר תפוז שומר על המקום ה-11 וזוכה ל-21.9% שיעורי חשיפה. אתר מעריב, NRG, לאחר עלייה של 1.6% בחודש יוני, ביולי חלה ירידה והוא עומד על 22.1% שיעורי חשיפה וירד מהמקום ה-8 למקום ה-10 בטבלה.
בקרב האתרים הכלכליים הפער הצטמצם, 'דה מרקר' שומר על מקומו בדירוג, במקום ה-15 עם עלייה של 1.1% ועומד על 15.9% חשיפה. אתר 'גלובס' עובר מהמקום ה-16 למקום ה-18 לאחר ירידה של כ-15 מחודש קודם, ועומד על 14.8% שיעורי חשיפה שבועיים. יש לציין כי בדירוג לחשיפה שבועית ממקומות העבודה 'גלובס' עובר למקום ה-11 עם 13.7% שיעורי חשיפה (ביוני היה מדורג במקום ה-7 עם 18%), ואילו 'דה מרקר' במקום ה-14 עם 13.1% (יוני- במקום ה-8 עם 17.2%).
**סקר האינטרנט של TNS טלסקר, הוא סקר תקופתי הנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומיצג, של פרטים משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה. הסקר הנוכחי שנערך במהלך חודש דצמבר הקיף מדגם של 1,205 משתמשי אינטרנט (גילאי +13) מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה