סערה על כוס וודקה: רשות השידור מצנזרת ומורידה פרסומת באופן חד צדדי
בימים אלו משודרת פרסומת בת שלוש מילים ברשתות "קול ישראל" ובערוצי הטלוויזיה המסחריים, המקדמת משקה וודקה, של ''וודקה סטולי'. הפרסומת עומדת בכל התנאים מבחינה חוקית ומשפטית אך בכל זאת הורתה הבוקר (ג')רשות השידור לשפ"ם להפסיק את שידור הפרסומת בערוצי הרדיו השונים.
מרשות השידור נמסר כי מוטי שקלאר מנכ"ל רשות השידור ואריה שקד מנהל "קול לישראל" החליטו להסיר את הפרסומת וזאת על מנת שלא לפגוע ברגשות הציבור ומחשש כי הפרסומת תעודד צריכת אלכוהול ובמיוחד את בני הנוער ששוהים בימים אלה בחופשה, עוד לטענתם, "בימים שבהם נלחמים בתאונות הדרכים ומנסים למגר את תופעת שתיית האלכוהול, לא ראוי להשמיע פרסומת זו בשידור הציבורי". זאת על אף הודאתם, כי מבחינה חוקית אין לכך כל בסיס.
מהחברה הסקוטית, יבואנית וודקה סטולי, נמסר, "אנו מופתעים לחלוטין מתגובה זאת, כאשר מצד אחד אין בפרסומת כל עידוד שהוא לשתיית משקאות חריפים, אלא פרסומת למותג "סטולי" בלבד, ומצד שני אין להשוות בין צריכת יינות ומשקאות חריפים לבין נזקי עישון".
החברה, 'הסקוטית' מדגישה כי, "בעוד העישון מזיק באופן ישיר לבריאות גם כשהוא עישון פסיבי, שתייה של יין ומשקאות חריפים הינה עולם של שמחת חיים ותרבות חברתית בינלאומית, כל עוד היא נעשית בשליטה ובאחריות".
מרשות השידור נמסר כי היא "מחויבת להקפיד על הכללים המשפטיים בשידור הפרסומות, אך עם זאת היא מחויבת להקפיד על ערכיות. על כן הוחלט להפסיק את שידור הפרסומת על אף הנזק הכלכלי הכרוך בכך.
הסקוטית שוקלת כעת את צעדיה, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט תדמית ענף היין והאלכוהול.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה