שיטה לאתר אפסייד ענק של מאות אחוזים - 3 מניות בת"א

ינון אריאלי מתייחס לשיטת בחירת המניות של בנג’מין גראהם, אבי השקעות הערך. מספק דוגמאות כיום בת"א ובוול סטריט
 | 

לפני כשנה וחצי (בסוף אוגוסט 2010 אם להיות מדויק), הפעלתי את מסננת המניות הישראליות שלי על פי אחת מאסטרטגיות הסינון הקשיחות ביותר שאני מכיר, שמטרתה לאתר מניות הנסחרות מתחת לשווי הנכסים הנזילים שלהם. המסננת הניבה שתי מניות בלבד - פרימיום פי.אי.אייץ אחזקות (שאז נקראה שמיר השקעות) ופז חן. בשתיהן הייתה נמוכה למדי, וכבר בבדיקה הראשונית הבנתי כי מדובר בשלדים בורסאיים ללא כל פעילות מסחרית או עסקית של ממש.

לא הספקתי להתלבט הרבה בשאלה אם להתחיל לאסוף יחידות שלהן בשוק או ליצור קשר אם אחד מבעלי העניין בשביל לקנות ממנו חלק ממניותיו, היות ומספר ימים לאחר מכן הודיעה קבוצת יולי עופר, על רכישת השלד הבורסאי שמיר השקעות והפיכתו לזרוע חיפושי הגז והנפט של הקבוצה. מיותר לציין שבימים הספורים שלאחר ההודעה צמחו מחזורי המסחר במניה והיא זינקה ביותר מ-300%.

במקרה של פז חן עברה שני וחצי, ורק אז התבשרנו כי איש העסקים אלון ליברמן, ביחד עם קמור של דני ברנר, רכשו את השליטה בחברה, תוך שהם מתעתדים ליצוק לתוכה חלק מפעילות הנדל"ן שלהם. גם במקרה הזה, מי שהיה רוכש את המניה במחיר בו היא נסחרה אז, כ-40 אגורות, היה משיג מדהימה של מאות אחוזים בשנה וחצי. צירוף מקרים? לא ממש. מסתבר, שתשואות גבוהות שכאלו אינן כה נדירות במניות מסוג זה.

את הקרדיט למניות האלו צריך לתת לבנג’מין גראהם, אבי השקעות הערך. ברב המכר שלו, המשקיע האינטליגנטי (שתורגם גם לעברית), הוא הציג את המניות האלו, שהניבו לו תשואות מדהימות לאורך השנים. המדובר במניות של חברות הנסחרות בהנחה משמעותית לשווי הנכסים הנקי שלהן, או בקיצור שווי נט-נט (Net-net value). שווי הנט-נט, כפי שהגדיר אותו גראהם, מחושב על ידי חיבור המזומנים ושווי המזומנים ביחד עם 75% מחשבונות הלקוחות וחצי מהמלאי, והחסרת כל התחייבויות החברה.

גראהם חיפש חברות ששווי השוק שלהם נמוך משני שלישים משווי הנט-נט שלהן. במילים אחרות, לא רק שהן זולות, המשמעות היא גם שכל הרכוש הקבוע, המוניטין, ושאר ההשקעות לטווח ארוך של החברות הללו, ניתנים למעשה בחינם. גראהם לא היה בטוח כי החברה אכן תצליח לגבות את כל חשבונות הלקוחות או למכור את המלאי על פי השווי הנוכחי שלו לפני שתשלם את התחייבויותיה לספקים ולנושים אחרים, ולכן הוא התחשב רק בחלק מהנכסים השוטפים ולא בכולם. הוא גם התחשב בעובדה, שאם השוק מתמחר את החברה במחיר כה נמוך, בהחלט ייתכן כי משהו אינו עובד טוב בפעילותה, ולכן הוא דרש מרווח ביטחון גדול מספיק, במקרה שמשהו אכן ישתבש.

גראהם סבר, בצדק, כי נבון להחזיק במספר גדול יותר של חברות שכאלו, משום שלחלק מהן לא נראית תחזית אופטימית מידי לעתיד הקרוב. עם זאת, 90% מהחברות שהחזיק גראהם לאורך 35 שנות השקעה רצופות, הניבו תשואה חיובית. גם מחקרים אחרים שנערכו לאורך השנים, הוכיחו כי החזקה של מגוון מניות נט-נט שכאלו, צפויה להניב תשואות מרשימות.

העניין הוא, שבתקופתו של גראהם היו מאות חברות כאלו, אולם כיום הן צצות רק בעיתות משבר. בימים שבשגרה, מניות נט-נט שיופיעו יהיו בעיקר של חברות קטנטנות עם סחירות נמוכה. ובכל זאת, כמי שאוהב לחפש מציאות, אני סוקר את השווקים אחת למספר חודשים בחיפוש אחר מניות כאלו. בסריקה האחרונה מלפני מספר ימים, מצאתי בשוק הישראלי את המניות אקסל -0.79% אקסל 138.5 -0.79% אקסל בסיס:139.6 פתיחה:138.1 גבוה:140.9 נמוך:137.1 תמורה:322,933 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , {צמיחה}ו להב +0.3% להב 434 +0.3% להב בסיס:432.7 פתיחה:432.7 גבוה:437.8 נמוך:432.2 תמורה:230,992 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (לשעבר אס.אר.אוברסיז), שנסחרות מתחת לשווי הנט-נט שלהן (אם כי לא ב- 2/3 כמו שגראהם אהב). כצפוי, לשלושתן סחירות נמוכה למדי, אבל יכול להיות שכדאי להציץ עליהן.

בבורסות בארה"ב יש מבחר קצת יותר רחב של מניות נט-נט, שהגדולות ביותר מביניהן במונחי הן FormFactor (סימול: FORM) או Exceed Company (סימול: EDS) או ADVANCED BATTERY TEC (סימול: ABAT) או Gencor Industries (סימול: GENC). עדיין לא בחנתי אותן לעומק, אבל על פניו הן נראות כרעיונות השקעה מעניינים מאוד. מה דעתכם?

*: אין לראות באמור לעיל המלצה לפעולה בניירות הערך המוזכרים או בני"ע אחרים. הכותב אינו מחזיק אף אחת מהמניות שהוזכרו ומנהל בלוג השקעות בכתובת www.bursa4u.com.

תגובות לכתבה(71):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    הנה זה קורה. גרינסטון.
    שוקי44 26/12/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תודה על ההמלצה הטובה.
    סגור
  • 40.
    להב
    רוזינסקי 02/02/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלצה מצויינת לאפסייד בלהב ירדה מאז ההמלצה ב 20 אחוז ניתוח מצויין
    סגור
  • להב
    משה 02/02/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן כן ,יש איסוף רואים מידי פעם בטור הקונים סכומים גבוהים יחסית ,אפסייד אדיר ,תעשה בעזרת השם שנה יפהפיה.
    סגור
  • 39.
    לינון-תודה על תשובתך בנושא אספן גרופ (ל"ת)
    יובל 30/01/2012 09:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מגיק
    שלמה 01/02/2012 19:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמנו ינון הצביע על מנית מגיק כעל מנית ערך ,ההמלצה היתה באזור 500 ,המניה טיפסה מאז מאות אחוזים והגיע לאזור 3500 והוא צדק בגדול אני האמנתי בה ועשיתי בה לא מעט אחוזים.כך שאפשר לפרגן לבחור מה גם שבזמנו המחזורים היו אפסים מה שלא פעם היה לי החשק למכור למרות זאת..... ינון מה דעתך על תעוזה ?לגבי ההמלצות גרינסטון נראית מענינת מאוד ונראה שתבוא שם בעתיד הצעת רכש דעתי ...להב אני לא רואה רווחיות תפעולית מה מדליק לי קצת נורה אין ספק שאלי להב הוא אדם צבעוני ....
    סגור
  • טען עוד
  • 38.
    ינון- מה אתה אומר על אורביט (ל"ת)
    אלון 30/01/2012 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    סחה
    אשר 30/01/2012 07:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם השיטה אבל זה רק משחק ולא דרך לעשות כסף גדול. בזמנו אני רכשתי את גבעות ב0,1 ש" ח כשהיא הייתה בשימור ונסחרה רק בפתיחה ובנעילה.
    סגור
  • 36.
    קרדן טכנולוגיות
    לירן 29/01/2012 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על קרדן טכנולוגיות? אחרי הדיווח היום שווי מניות סאפיינס ב80 מיליון שקלים. שווי שוק 24 מיליון. תודה.
    סגור
  • 35.
    להב
    לינון אריאלי 29/01/2012 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים לחלוטין עם הניתוח שלך, להב נסחרת במחיר מגוחך ,עסקות בגרמניה מדינה יחסית יציבה ןחזקה ,שוכרים חזקים לטווח ארוך מאוד, פוטנציאל אדיר שאפו,אלי להב איש עסקים מגוון ומרתק.אהבתי
    סגור
  • 34.
    לקחת שני שלדים בורסאיים ועשית מהם מתודולוגיה.
    אני 29/01/2012 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמד אללה עלא סחאם ווצ' ק. זה מה שהיה אומר לך בנג' מין גראהם. ופעם הבאה אל תעלה את שמו לשווא.
    סגור
  • 33.
    שלום ינון באיזה תוכנת סריקה אתה משתמש באיתור
    אבי 29/01/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברות על סמך הנתונים שהצגת? תודה
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 30/01/2012 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי אבי, אני משתמש במסננת מניות פרטית שבניתי ולפעמים גם בסקרינר של בלומברג.
    סגור
  • 32.
    אספן גרופ
    יובל 29/01/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום ינון מה דעתך על אספן גרופ גם שם הסחירות נמוכה ויחס הון שווי נמוך. תודה
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 30/01/2012 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי יובל, אני לא מכיר את החברה. ממבט ראשון נראית מעניינת (פעילות חיובית, מכפילים נמוכים בהשוואה לממוצע במגזר וכד' ). מצריך כמובן בדיקה מעמיקה יותר.
    סגור
  • 31.
    הצעה לינון - פורמולה ויז' ן
    פורמולה ויז' ן 29/01/2012 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי ינון !! לפי המודל שלך מניית פורמולה ויז' ן נסחרת בדיסקאונט רציני , תבדוק אותי ותראה שצדקתי !!
    סגור
  • בדקתי
    ינון אריאלי 29/01/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא אולי מעניינת, אבל לא מנית נט-נט.
    סגור
  • טעות בידך !!
    פורמולה ויז' ן 29/01/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הוספת את כמות המזומנים מהמכירה שדווחה היום !! עוד 6.5 מיליון ש" ח רווח נקי אחרי מס
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 29/01/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום, אתה מוזמן לדוח של החברה לרבעון השלישי (http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=694098 ) שם תראה שיש לחברה התחייבויות של כ- 91 מיליון שקלים. יותר מכל הנכסים השוטפים שלה, ולכן היא לא מנית נט-נט (גם אם תוסיף 6.5 מיליון שקל לקופה, אפילו שמדובר ברווח ולא בתזרים מזומנים).
    סגור
  • החזירו חלק מההלוואות
    פורמולה ויז' ן 29/01/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקרא עד הסוף , יש עוד ביאורים לדו" ח - החזירו כ-25 מיליון ש" ח מההלוואה.
    סגור
  • 30.
    כל זה נכון רק כאשר אין אין מינוף!!
    משה 29/01/2012 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וברוב החברות היום מסוג זה יש מינוף מטורף, מה שלא משאיר הרבה מקום לרווחים אמיתיים.
    סגור
  • בחברות המוצגות אין בכלל מינוף
    ינון אריאלי 29/01/2012 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי משה, לחברות האלו נכסים נזילים יותר גדולים מכל התחייבויותיהן, ולכן המינוף שלהן אפסי.
    סגור
  • זה לא נקרא שאין מינוף
    משה 29/01/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום קשר האם יש להם נכסים יותר מההתחייבויות, זה ממש לא משנה. נניח שנכסי החברה שווים 100 ויש לה התחייבויות 90 ההון העצמי הוא 10. במידה וערך כלל הנכסים יורד ב 10%, שווי החברה יורד לאפס, כי את ה90% היא חייבת לאחרים, וה 10 שלה נמחקו.
    סגור
  • 29.
    ינון, מה דעתך להוסיףריכוז דוח שנתי (ביזפורטל)
    נעה 29/01/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולהסביר שווי נקי , שווי נט-נט וכל השאר תודה נעה
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 29/01/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי נעה, כמו שכתוב בטקסט, שווי נט-נט הוא סכום המזומנים 0.75 מחשבונות הלקוחות חצי מהמלאי בניכוי כל ההתחייבויות של החברה. את יכולה לראות הסברים נוספים בבלוג שלי: http://bursa4u.com/
    סגור
  • 28.
    שאלה ל" אחד" (בקשה)
    פיקסרפיקסר 29/01/2012 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה יכול לתת לינק לאותו עידו..הייתי רוצה לקרוא את דבריו בתודה
    סגור
  • " לחיות אבל אחרת
    אחד 29/01/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.lichyot.com/
    סגור
  • תודה איש (ל"ת)
    פיקסרפיקסר 29/01/2012 17:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    למעט ABAT
    פיקסרפיקסר 29/01/2012 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ..שבפינק כרגע אגב אין לאמריקאיות שהצבעת סיכוי ל,מאות" אחוזים.. לבסי שמיר מעולם היא לא הייתה חברת ערך אלא שלד מפושט מנכסיו..הצליח לה בגלל ,בהלת" הנפטיות בזמנו
    סגור
  • 26.
    לפרימיום פוטנצייל עצום, היא במחיר ריצפה. (ל"ת)
    מנשה 28/01/2012 21:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פרולור השנה
    פנחס 29/01/2012 01:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה המלצות של אנליסטים בחודש אחרון הודעות חיוביות של החברה לבורסה כידי לבדוק לפני שהיה מאוחר -אז היה תשלום קנס
    סגור
  • 25.
    לינון-מה דעתך על אספן גרופ-תודה
    יובל 28/01/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נם שם הסחירות נמוכה
    סגור
  • 24.
    בלי לבדוק - זב זבל (ל"ת)
    ש.א 28/01/2012 17:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    טכנופלסט וונצרס
    רונן 28/01/2012 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת מציאה אמיתית שווי שוק 12 מיחיון שח בקופה 35 מיליון שח בנוסף ראו הודעה במאייה ביום חמישי עיסקת מאזני שקל אקזיט של 9.4 מיליון שח יזרים לקופת החברה שתבינו המנייה ניזחרת ב26 אחוז מהון העצמי לא יכח הרבה ימים עד שיוינו את העיוות במחיר המנייה היק תעלה למחיר ראלי שזה 350 אחוז יותר מהמחיר היום המבין יבין ויקרה את דוחות החברה והמאזנים
    סגור
  • 22.
    ומה דעתכם על ביומדיקס? נסחרת המון מתחת לשווי
    יואב 28/01/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומספיק שאחת החברות תימכר או תסיים פיתוח היא יכולה לעלות משמעותית
    סגור
  • 21.
    ומה עם רציו אםסייד של 60 אחוז (ל"ת)
    RANII 28/01/2012 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    ינון שלום - תוכל להרחיב - על כלי הסינון - האם
    אבי 27/01/2012 23:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כלי זמין ? באיזה אתרים ניתן לראות אותו? תודה
    סגור
  • 19.
    עושה שוק עובד מ15 לדצמבר
    להב 27/01/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעקוב לא ממליץ בלה לה לה
    סגור
  • 18.
    אחרי מחקר מעמיק בחרתי בבריינסוויי
    מנחם 27/01/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיכוי שם מאוד גבוה במיוחד לעומת הסיכון הנמוך בשלב הזה, תוצאות עד אמצע אפריל ושיהיה בהצלחה. אל תגיד לא אמרת, אל תגיד לא שמעת.. מחלקים בוננזות במטבח!
    סגור
  • 17.
    לדוד
    דני 27/01/2012 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התר כותבים בא.וחוץ מזה אתה צודק האתר במתכונתו העכשווית לא בא לי טוב בכלל.לגבי גרינסטון בדקתי ואכן נראיית מעיניינת מאוד להשקעה.שוקל להכנס.
    סגור
  • 16.
    דלק נדל" ן/אלביט הדמייה/פרימיום/אאיפיסי
    שימי ג" אן 27/01/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתכם???? אה גאנייוסים?
    סגור
  • דלק נדלן יכולה לטוס60-100 לפי ההסדרים של
    הנשר 28/01/2012 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגח ד ה ,,וכה גם תקבל תהסדר אחרת ילכו לפירוק להערכתי יהיה שם שורט סקויזז מהיר ועצבני
    סגור
  • מה דעתכם
    קונה בזול 27/01/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באלביט הדמיה הייתי העדיף את האגח ים במיוחד ו פרימיום ו איי פיסי צפויים לטוס בעקבות הקידוח הקרב ובא והמחיר הנמוך אליו ירדו המניות.
    סגור
  • 15.
    נקסט גן שלד שנמכרת
    שוקי 27/01/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב המחיר יזנק 15 אגורות
    סגור
  • 14.
    שלדים
    שלדים 27/01/2012 13:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלשלדיםשלדים מי שקונה שלדים בזמן מרוויח המון כסף ראו דוגמה יורו אוברסיז דניאל החזקות אוקיאנה תשואה 10
    סגור
  • איך קונים שלד,מחוץ לבורסה??
    שאלה 27/01/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר קצת פרוט???
    סגור
  • 13.
    צודק, למניה מונה עושה שוק שיתחיל לפעול בקרוב
    לגבי להב 27/01/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למניה יש פוטנציאל אדיר לאור נכסי הנדל" ן שנרכשו באירופה בחודשים האחרונים.
    סגור
  • 12.
    אחת מהם :איזי אנרגיה
    יוסי 27/01/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות שהיא על הפנים כרגע הצפי למעלה .
    סגור
  • 11.
    להב
    משה 27/01/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להב מעניינת מאוד , נסחרת הרבה מתחת למזומנים שווה הרבה יותר תתאים את עצמה לערכי השוק בקרוב ,אלי להב ידוע באקזטים האדירים שלו,שימו לב סיכוי לבמבי בין אלי להב לאיליק בעקבות הגשת כתב אישום לפני שימוע.לא יוכל להחזיק בחברה ציבורית בבורסה.
    סגור
  • תודה משה. מידע מעניין (ל"ת)
    ינון אריאלי 27/01/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    פרימיום הון עצמי שלילי וצללה מאז
    גראהם 27/01/2012 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא עומד בדעתו של גראהם מי שהמשיךלהחזיק לפני הקפיצה עדיין מופסד
    סגור
  • פרימיום גייסה הון (ל"ת)
    ולכן ההון חיובי 27/01/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    רגע לא כתבת שכבר רכשת מהן, ועכשיו תורם של
    מני 27/01/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפראיירים לחלץ אותך. הבנו את העוקץ מר ברוך!
    סגור
  • 8.
    בנג’מין גראהם היה קונה שלדים בורסאיים? (ל"ת)
    קרא שוב את ספריו 27/01/2012 12:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלד בורסאי כחברת נט-נט - איזה שטות
    סוף סוף מישהו תפס 27/01/2012 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יינון, נראה לי שלא הבנת כלום. אתה צריך לקנות חברה טובה ולא שלד. חוץ מזה ידוע שהוא עשה את רוב כספו באיזור השפל הגדול. אז היה אפשרי לבצע אסטרטגיה זו, היום זה כמעט בלתי אפשרי. תחזור לדוקטוראט בפיזיקה, אני מקווה ששם היית יותר טוב...
    סגור
  • 7.
    מספסר ברגשןת המשקיעים
    ש.ק. 27/01/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ל-2 פרימיום נפלה ב95%. ופז חן עדיין באופוריה שאולי אפשר יהיה להרוויח שם משהו .בחב קמור בקושי אפשר להיפטר מסחורה( ראה אגרי) אז מה המומחה כל כך מתלהב
    סגור
  • חשוב להדגיש
    ינון אריאלי 27/01/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זכרו כי שיעור הירידה של המניה אינו חשוב. מה שמשנה הוא מה היא תעשה בעתיד. בנוסף, ככל שמחירה של מניה יורד, כך היא נהיית יותר זולה (כלומר הסיכון בהשקעה קטן).
    סגור
  • 6.
    Net Net - לינון
    אחד 27/01/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ינון שלום להגדרת מנית נט נט ע" פ גראם ישנם מס' רב של קטריונים. 1. החברה הרוויחה בשנה האחרונה - אף אחת מהברות הישראליות לא הרוויחה בשנת 2010. 2. חפיר - החברות (ישראליות) לא עונות על דרישה זו. 3. בדיקת בעלי ענין - מאבקי שליטה בחברת גרינסטון. 4. ישנם יותר מידי אי עמידה בהגדרות נט נט כך כמשקיע ערך צריך לנתח את מהתמונה המלאה ולא רק את מה שמתאים לך. נ.ב בבלוג של עידו מרוז - לחיות אבל אחרת נתן לקרוא על משקיעי ערך, הבלוג כתוב באופן מדהים ומעורר קנאה על יכולת של עידו להציג את הדברים בפשטות, עצם הקריאה של הבלוג הינו חוויה. ממליץ בחום.
    סגור
  • תשובות
    ינון אריאלי 27/01/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום ותודה על התגובה המלומדת. כל הנקודות שאתה מעלה חשובות כשבאים לבחון חברה. עם זאת, גראהם דיבר על רכישת עשרות חברות נט-נט לתיק כאסטרטגיה לקניית מניות של חברות יציבות שלפעמים יהיו בתקופה בעייתית, אבל מחירן ירד יתר על המידה (בשפה המקצועית זה נקרא " asset plays" ), ללא בדיקה מעמיקה יתר על המידה. כמעט בלתי אפשרי למצוא מניות נט-נט עם רווחיות בשנה האחרונה. חברה רווחית לא תסחר לעולם מתחת לשווי הנכסים הנזילים שלה (פרט לתקופות קיצון כמו סוף 2008 למשל). חפיר - זאת המצאה של וורן באפט. גראהם לא דיבר על חפיר ובוודאי שלא במקרה של מניות נט-נט. הבלוג של עידו אכן מעניין.
    סגור
  • 5.
    EDS חשד סביר לרמאות לדעתי
    ofer10 27/01/2012 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היות וניכוויתי בעבר - יש הרבה סימנים שמדובר בחברה שהיא זיוף ולא שווה כלום תיזהרו !!!
    סגור
  • עופר - תודה על האזהרה. אני גם אבדוק את זה (ל"ת)
    ינון אריאלי 27/01/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ההתר החדש על הפנים הישן יותר טוב (ל"ת)
    דוד 27/01/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שלום ינון אריאלי
    קליפ 27/01/2012 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין לא בחנתי אותם לעומק! לכן המלצתי להמתין לתוצאות ולפעול בהתאם!!!
    סגור
  • 2.
    פרימיום נפלה 80% מאז (ל"ת)
    קשקוש 27/01/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחרי שירדה
    עכשיו לקנות פרימיום 27/01/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואופציה 4 עם מנוף 8 וחשיפה ל" מירה ושרה" זה בכלל מציאה לדעתי.
    סגור
  • נכון, אבל
    ינון אריאלי 27/01/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה מספיק זמן בשביל למכור אותה במחיר גבוה פי 4 ממחיר הקניה מלפני שנה וחצי.
    סגור
  • 1.
    דעתנו
    משקיע נבון 27/01/2012 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאם לא בחנת אותן אז הן עדיין לא רעיונות השקעה מעניינים ובטור כזה בעיתון סביר שיהיה מי שכבר יקפוץ לרכוש אותן ולכן יש במאמר קצת שטחיות וחוסר אחריות עדיף היה שתפרסם את זה אחרי שבחנת את החברות ויש לך משהו לומר עליהן או שתתן דיסקליימר ברור יותר מאשר השבלונה של אין באמור המלצה
    סגור
  • ינון - טור מעולה ושאלה..
    אילן 31/01/2012 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משלב יפה בין התיאוריה למעשה, לא חוסך בהסברים מפורטים ודוגמאות. הדבר היחידי שחסר כמובן הוא דוגמא הפוכה שלילית, למנייה שנמצאה במסנן כזולה לפי הנט-נט, הוחזקה במשך תקופה ארוכה, ולא הניבה כל תשואה חיובית, ולמעשה הסחירות הדלה " תקעה" את המשקיע עם סחורה ללא ערך.. השאלה שלי היא מניסיונך על כל 2 דוגמאות מוצלחות כפי שהבאת, כמה דוגמאות שליליות ישנן? מה שיעור ההצלחה של השיטה?
    סגור
  • תשובה לאילן
    ינון אריאלי 31/01/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי אילן, תודה על הפרגון! אני בהחלט משתדל להגיע בסופו של דבר גם לרעיונות השקעה ספציפיים ולא להישאר רק במישור התיאורטי. לגופה של שאלה, הסטטיסטיקה מדברת על אחוזים גבוהים של מניות נט-נט שמחירן עולה לנקודה גבוהה יותר (משהו כמו 70-80%). אבל יש מקומות בהם זה עובד פחות טוב (כמו השווקים הסיני או היפני למשל). דוגמא למנית נט-נט שאני מכיר וכבר תקופה ארוכה ממשיכה לרדת - CHCG. החיסרון של מניות נט-נט - במקרים רבים מדובר בחברות קטנטנות עם סחירות נמוכה למדי, כך שקשה להשקיע בהן סכומי כסף משמעותיים יותר.
    סגור
  • תודה ינון...
    אילן 05/02/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על התגובה, ובהצלחה בטור החדש שלך בביזפורטל. השיטה בהחלט נשמעת מעניינת.. אפשר לקבל קישור למסנן נט-נט...?
    סגור
  • צודק,המלצות חסרות תוחלת וחובבניות בעליל
    מ 29/01/2012 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מקום לכתבות רדודות כאלה שההכותב כתבן כלאחר יד!!!!
    סגור
  • רעיון השקעה
    ינון אריאלי 27/01/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    " רעיון השקעה" - הכוונה היא לכיוון השקעה ראשוני שאותו יש לבדוק לעומק בשביל לוודא אם הוא אטרקטיבי מספיק להשקעה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות