אם תרצו אין זו אגדה: ישנם שווקים עם משקיעים שפויים
ההתלהבות של המשקיעים מהביצועים החזקים בחודש ינואר בשוקי ההון בארץ ובעולם מתחילה אט אט להתמוסס, ושוב אנו מוצאים עצמנו חוזרים לתקופה של דשדוש וישיבה על הגדר, תקופה שיש בה יותר שאלות ותהיות מאשר תשובות ברורות. הנתון הבולט ביותר אצל רוב המשקיעים הוא חוסר אמון ובעיקר ייאוש.
עושה רושם שחלק מהמשקיעים חוזרים להרהר בחו"ל כאופציה השפויה להשקעות שלהם. לא אני אומר זאת חוה אלברשטיין טענה זאת מזמן , כפי שנכתב בשיר, "בלונדון יש יותר סרטים... בלונדון אנשים יותר אדיבים, כך שהייאוש נעשה יותר נוח". זו בדיוק הסיבה שלאחרונה חלק מהכספים של המשקיע הישראלי נודדים לחו"ל. אנסה לפרט את הסיבות לכך:
- מדובר בתהליך טבעי של פיזור סיכונים, תוך הפחתת החשיפה לשוק המקומי. ישנה נטייה של הגופים המוסדיים לנקוט במדיניות של פיזור השקעות לשוקי חו"ל בחו"ל .
- מצב שוק האג"ח הקונצרני - בגלל חוסר הבגרות של השוק (כוונתי לכך ששוק האג"ח הקונצרני המקומי התפתח רק בעשור האחרון, ולאו דווקא לכך שהמשקיעים אינם בוגרים מספיק. למרות שזו טענה שהיא בהחלט רלוונטית). כפועל יוצא מכך ומהירידות בשנה האחרונה בשוק האג"ח, הפך השוק ללא נזיל מספיק עבור המוסדיים.
- העלייה בשער החליפין של הדולר מושכת אחריה משקיעים ש"נזכרו" בדולר החבוט שעבור רובנו הוא המטבע הזר העיקרי.
*יש עוד סיבות נוספות אך אלו העיקריות.
אז לאן הולכים הכספים?
בראש ובראשונה חשוב לציין ש שוק האג"ח האמריקני הינו שוק עצום בגודלו ובמגוון ההשקעות שהוא מציע. כמו כן הוא נמצא בשיאו והמרווח המבוקש היום בין ממשלתית לאג"ח קונצרנית בדירוג גבוה, נמצא באחת מרמות השפל שלו היסטורית.
שוק אגרות החוב בחו"ל הוא שוק בשל ומשוכלל שהתפתח וממשיך להתפתח לאורך המאה האחרונה. בעקבות כך הסטנדרטים הבסיסיים שהוא דורש מהחברות המנסות להיכנס אליו, גבוהים באופן משמעותי מאלו הנהוגים בשוק המקומי, אשר כאמור רק לאחרונה החל לאמץ פרוטוקולים המקובלים בעולם מזה עשרות שנים כגון "ועדת חודק".
אגרות החוב הקונצרניות מתחלקות לשלוש קטגוריות מרכזיות:
1. אגרות חוב בדירוג השקעה (Investment Grade Moody's Aaa to Baa3): דירוג השווה או גבוה מ-BBB- / Baa3. מאפיין חברות בעלות דירוג השקעה עם סבירות היחסית נמוכה לאירוע אשראי ובעלות חוסן פיננסי רב שאמור לאפשר להן לצלוח בשלום גם תנאי שוק קשים. בכדי שחברה תקבל דירוג השקעה, היא נדרשת לעמוד בכללים מחמירים הן בהיקף נכסיה והן ביחסי האיתנות הפיננסית ומיצובה העסקי. שיעורי הכשל ההיסטוריים בקטגוריה הנמוכה ביותר של דירוג ההשקעה (Baa) עומדת על 0.27% ובקטגוריה הבאה (A) עומדת על 0.096% (על פי נתונים סטטיסטיים שלקוחים משנת 1920 ועד לתום )2010.
הפסד התשואה השנתי הממוצע עומד על מחצית מסך אירועי האשראי הודות לשיעורי התאוששות, כלומר לשווי החוב ביום הדיפולט. המשמעות היא, ששיעור ההפסד השנתי הממוצע לאורך 90 השנים האחרונות עבור חברות בדירוג השקעה הינו נמוך מאוד ואף ניתן להגדירו כזניח בתיק מפוזר היטב.
מבין החברות הזוכות לדירוג השקעה ניתן למצוא שמות מוכרים כגון: מקדונלדס, וול מארט, מיקרוסופט וכו'. בישראל ישנן חברות מעטות הזוכות לדירוג השקעה בינלאומי ובאופן פעיל למעשה יש רק אחת -
טבע (US)
+0.2%
טבע (US)
17.12
+0.2%
סגירה:0
פתיחה:17.04
גבוה:17.13
נמוך:16.87
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
הזוכה לדירוג A מינוס.
ניתן להניח שגם צ'ק פוינט, אמדוקס, בנק פועלים, לאומי ומזרחי היו זוכים לקבל דירוג השקעה. ממשלת ישראל זוכה לדירוג של A+. לצורך חידוד הסוגיה, נציין שחברת חשמל לישראל היא דוגמה לחברה שאינה זוכה לדירוג השקעה ובכך מובילה אותנו לקטגוריה הבאה:
2. דירוג ספקולטיבי (Speculative Grade Moody's Ba1 to B3):
חברות בעלות דירוג השקעה ספקולטיבי מאופיינות בחוסן פיננסי המאפשר להן ברוב תנאי השוק לגייס כספים ולשרת את חובן. אך אירועים עסקיים בלתי צפויים או תנאי שוק קשים במיוחד יכולים להביא את החברה לקשיים פיננסים, במיוחד בספקטרום הנמוך של הדירוג הספקולטיבי. חשוב לציין שחברות רבות, חלקן בעלות איתנות פיננסית גבוהה, נופלות לקטגוריה זו, במיוחד בחלקים הגבוהים שלה. שכן הן חסרות מספר מאפיינים איכותיים ולאו דווקא מספריים שאינם מאפשרים להן לקבל דירוג השקעה. ניתן לומר באופן גורף כי רוב אגרות החוב הקונצרניות בישראל נופלות לקטגוריה זו.
דוגמא לחברות בישראל שצפוי שהיו משתייכות לקטגוריה זו הן:
חברה לישראל
+1.61%
חברה לישראל
85,670
+1.61%
בסיס:84,310
פתיחה:83,780
גבוה:85,670
נמוך:83,180
תמורה:6,976,821
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
,
סלקום
-3.02%
סלקום
1,860
-3.02%
בסיס:1,918
פתיחה:1,874
גבוה:1,917
נמוך:1,800
תמורה:5,644,590
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
,
פרטנר
-0.4%
פרטנר
1,987
-0.4%
בסיס:1,995
פתיחה:1,995
גבוה:2,015
נמוך:1,970
תמורה:7,900,496
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
,
גב ים
+2.72%
גב ים
2,948
+2.72%
בסיס:2,870
פתיחה:2,870
גבוה:2,970
נמוך:2,830
תמורה:3,794,788
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
. במסגרת קטגוריה זו ישנה שונות גבוהה בשיעורי הכשל וההפסד של החברות. בחלק העליון של הדירוג הן מתקרבות לתוצאות של דירוגי השקעה, ואילו בחלק התחתון הן מציגות שיעורי כשל והפסד גבוהים בהרבה. כמו כן, לעיתים שיעורי הכשל לא בהכרח יעידו ברמה ספציפית על שיעורי ההפסד,הרי שיעור ההתאוששות יכול להיות גבוה ולכסות חלק משמעותי מהחוב.
שיעורי הכשל הממוצעים בחלק העליון של הקטגוריה (Ba) על פני 90 השנים האחרונות עומדים על 1.07% ואילו בחלק התחתון (B) עומדים על 3.4%. גם במקרה זה שיעורי ההתאוששות עומדים בקירוב על 30%-50% ומכאן ששיעורי ההפסד נמוכים בערך במחצית, אך אינם זניחים. בקטגוריה זו ניתן לראות שהפסד התשואה הוא גבוה יותר וישנה חשיבות רבה לבחירה זהירה וניתוח ספציפי של החברות המנפיקות, תוך תמחור נכון ודרישה לתשואה מינימלית המפצה על הסיכון.
יש לציין שקטגוריה זו מושפעת באופן משמעותי מהמצב הכלכלי. לכן בזמני מיתון שיעורי הכשל עולים באופן משמעותי, ואילו בזמני צמיחה הן נופלים לרמות נמוכות המזכירות דירוג השקעה במיוחד בחלקן העליון. מכך ניתן להסיק כי השקעה בקטגוריה זו נעשית בצמוד להערכה של המצב הכלכלי במשק ובסקטור בהן הן פועלות.
3. (Junk Grad Moody's Caa1 to C):
חברות בעלות דירוג זבל מאופיינות ברמת סיכון גבוהה מאוד ושיעורי כשל גבוהים מאוד. חלק משמעותי מאגרות החוב בדירוגים אלו לא הנפיקו בדירוג זה אלא הגיעו אליו בעקבות התדרדרות עסקית ופיננסית. שוק זה ספקולטיבי מאוד, ותקופות רבות הוא סגור בפני חברות המנסות להנפיק בו.
בנוסף, שיעורי התשואה הנדרשים בו גבוהים ובחלק גדול מהמקרים חברות מקטגוריה זו הזקוקות למימון פונות לאפיקים אלטרנטיביים, כגון קרנות השקעה פרטיות, קרנות מזנין וכדומה, תוך מתן שעבודים. חלק גדול מהחברות המגיעות היום להסדרים בישראל משתייכות לקטגוריה זו, וניתן לומר באופן גורף כי הן לא היו מסוגלות להנפיק בחו"ל גם בימים הטובים ובטח שלא בימים אלו.
4. חברות לא מדורגות
קטגוריה זו נופלת ברובה לתוך הקטגוריה של דירוג ספקולטיבי. חברות רבות שאינן בגודל המאפשר להן לקבל דירוג השקעה בוחרות להנפיק ללא דירוג. פעמים רבות ההנחה היא שבהמשך הדרך עם גידול פעילותן והתבססותן הפיננסית יהיה להן כדאי לפנות לחברת דירוג על מנת לקבל דירוג. חשוב לציין שתהליך של קבלת דירוג מתבצע לצורך הנפקת אג"ח ותשלומי מימון נמוכים יותר מבחינתן של הפירמות. במידה והן לא רואות כדאיות בתהליך זה בצורה של חסכון בעלויות המימון, הן מעדיפות לצאת לשוק ללא דירוג.
דוגמאות לאג"ח קונצרני בשוק האמריקני
לסיכום,
לדעתי, הרצון להיחשף לשוק האג"ח האמריקני הוא נכון לרוב המשקיעים הישראלים מתוך ראיה של פיזור סיכונים וגיוון מוצרי ההשקעה. אך כמו בכל דבר יש לשים לב לפרטים החשובים כמו בחירה נכונה של אג"ח ופיזור השקעות. נתון חשוב נוסף הוא העמלות והמרווחים בין קניה ומכירה. בניגוד לשוק הישראלי בו המסחר הוא אלקטרוני, בשוק האג"ח האמריקני המסחר הוא בין עושי שוק. הדבר מחייב הבנה וידיעה כיצד לקנות במחיר טוב, כיוון שלמרווחים בין קניה ומכירה יש השפעה מכרעת על התשואה העתידית.
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
56.האם ידוע לך על מה דיברו בפגישה באורד? (ל"ת)נועם 04/02/2012 11:43הגב לתגובה זו0 0סגור
-
jnk [ סימבול ] מורכבת מאגחיםtamir 04/02/2012 19:39הגב לתגובה זו0 0b ו bb תשואת דיביבדנד 5.16 מה ההבדל בין אגחים עם תשואת זבל [ סעיף 3 ] ? ואיך הרלוונטיות של תעודת הסל הזו בעיניך לתקופה זו ? האם המיקרה של צניחת מחירים בנל תעלה תשואת הדיבידנד [ ytd [סגור
-
בהמשך להלן ציטוט רלוונטיtamir 04/02/2012 20:44הגב לתגובה זו0 0גם אג" ח High Yield (בסיכון גבוה, ל' א' ) בדירוגים נמוכים בארה" ב נראות אטרקטיביות. כמובן שהסיכון גבוה בהשוואה לאג" ח ממשלתיות, אבל בהתחשב בשיעורי חדלות הפירעון הנמוכים בארה" ב, הסיכון מגולם בתוך המחיר. תשואה של 7%-8% היא בהחלט הצעה אטרקטיבית, על אחת כמה וכמה בהתחשב בעובדה שזו תשואה שמצפים לקבל ממניות" .סגור
-
55.תעודות סלליאור 04/02/2012 02:47הגב לתגובה זו0 0מדוע בתעודות סל של חברת מבט ישנו ספרד גבוה ביחס לשוק ? נ.ב אני נהנה מהטור שלך מאוד.סגור
-
54.בסר אגח חאילון 03/02/2012 13:11הגב לתגובה זו0 0מה קורה בבסר? הם ביטלו את העושה שוק? מה לדעתך צםוי? האם למכור?סגור
- טען עוד
-
53.מכירת אולימפיהיוסי 110 03/02/2012 12:01הגב לתגובה זו0 0מתי מתכוונים למכור את החברה ולשלם את החובות לבעלי האג" ח ? הזמן לתת הצעות רכש לחברה או לחלקים ממנה הסתיימה. האם תוכל לתאר מה קורה ? כמה מחזיק אג" ח יקבל בתמורה להשקעתו ? בלי כל קשר לשאלה זו - הטור שלך הוא מצוין !!!סגור
-
52.תשואת מדד אגח ממשלתי בשנת 2011אליעזר 03/02/2012 10:58הגב לתגובה זו0 0היא 5.15% ,יש סבירות גבוהה שגם ב 2012 נגיע לתשואה כזו ? תודה.סגור
-
51.דלק" ןאתי 03/02/2012 06:15הגב לתגובה זו0 01.כמחזיקה כמות נכבדת של אג" ח האם עדיין יש לי דרך להשפיע על ההסדר הסופי.2האם עד ההסדר הסופי תשולם הריבית.3האם במידה ויתהוו שיפורים משמעותיים בכסי החברה,אנו נפוצה מעבר לנקבע בהסדר הסופי.4תודה,תודה.סגור
-
דלק נדל" ן - הסדרמיכה צ' רניאק 03/02/2012 10:40הגב לתגובה זו0 0החברה הודיעה כל תשלום פיצוי/ריבית מיוחד לסדרה כה (ראה הודעות במאיה).אני לא יודע אם תשלומי הריבית ימשכו כי הכוונה להתכנס למתווה של הסדר ובתקופה כזו התשלומים נפסקים.במקרה של התרוששות בשווי הנכסים ברור שבעלי האג" ח ייהנו מכך,פעם אחת מעליה בשווי השעבודים לסדרה הראשונה (יש שעבוד שני על הנכסים הללו) ולכן מחיר סדרה זו יעלה בשוק.פעם שנייה על ידי עלייה במחיר במניה שישקף את השיפור בשווי הנכסים של החברה (בעלי האג" ח אמורים לקבל 46% מהחברה). כמחזיק אג" ח ברור שאתה יכול להשפיע על ההסדר,תוציא ייפוי כוח על ההחזקות שלך ותגיע לאסיפה בו אמורים לאשר את ההסדר.אתה יכול להצביע לפי מה שמתאים לך ואפילו תוכל לבקש את רשות הדיבור ולהציג לנציגות האג" ח,נציגי החברה ושאר המחזיקים מה אתה רוצה.אם אתה מספיק גדול בהחזקות שלך תוכל להשפיע.סגור
-
50.דלק" ןאתי 03/02/2012 06:00הגב לתגובה זו0 0נהנית לקרוא את דבריך תודה.האם עד לחתימה ,תשולם הריבית.והאם בסכוי הקלוש של התאוששות בנכסי החברה,ישופר הפדיון לטובת המשקיעים מעבר לנקבע בהסדר.סגור
-
דלק נדל" ןמיכה צ' רניאק 03/02/2012 10:37הגב לתגובה זו0 0החברה הודיעה כל תשלום פיצוי/ריבית מיוחד לסדרה כה (ראה הודעות במאיה).אני לא יודע אם תשלומי הריבית ימשכו כי הכוונה להתכנס למתווה של הסדר ובתקופה כזו התשלומים נפסקים.במקרה של התרוששות בשווי הנכסים ברור שבעלי האג" ח ייהנו מכך,פעם אחת מעליה בשווי השעבודים לסדרה הראשונה (יש שעבוד שני על הנכסים הללו) ולכן מחיר סדרה זו יעלה בשוק.פעם שנייה על ידי עלייה במחיר במניה שישקף את השיפור בשווי הנכסים של החברה (בעלי האג" ח אמורים לקבל 46% מהחברה).סגור
-
49.מכירת אולימפיהיוסי 110 02/02/2012 23:20הגב לתגובה זו0 0מיכה שלום רב מדוע לא מתקדם נושא מכירת אולימפיה ? האם ההצעה שנתן איש העסקים לקנות את כל החברה יוצאת לפועל ? מתי אקבל את כספי השקעתי (או לחילופין חלק מהם) ?סגור
-
48.להבה גמישהאלי 02/02/2012 22:39הגב לתגובה זו0 0מדוע בוטלה(יותר נכון מוזגה) הקרן הנ" ל?סגור
-
מיזוג להבה גמישהמיכה צ' רניאק 03/02/2012 10:32הגב לתגובה זו0 0הקרן מוזגה לתוך הקרן המשולבת בגלל חוסר כדאיות כלכלית,זו קרן שאנחנו מפסדים עליה כסף.הקרנות שלנו מנוהלות בהוסטינג במיטב כלומר מלבד העלויות הרגילות של עמלות הפצה לבנק,עמלות הקרן הרגילות,ביטוח ,עו" ד נאמן ,רשות ני" ע ועוד יש גם תשלום חודשי למיטב.יוצא שלמרות שדמי הניהול גבוהים -2.9% העלויות אוכלות את כל ההכנסה.אני המחזיק הגדול ביותר בקרן ויצא שאני משלם לחברה דמי ניהול הרבה יותר ממה שנשאר בסוף,זה קצת מגוחך לכן למרות שאני מאמין כי השנה המניות הקטנות יותר בהן השקיעה הקרן יצדיקו את עצמן הוחלט למזג את הקרן לקרן אחרת.אין מה לעשות קרנות עם היקף נכסים מתחת ל 20 מיליון ₪ אינן כלכליות.המיזוג לקח יותר זמן ממה שרציתי ורק בסוף ינואר הקרן מוזגה.היקף החזקות החיצוני של מחזיקים בקרן שאינם לקוחות להבה או כאמור החזקות של מקורבים הייתה זניחה לכן היא מוזגה.סגור
-
47.תודה מיכהאיילי 02/02/2012 18:41הגב לתגובה זו0 0אני נהנה לקרוא את הטורים שלך כל פעם מחדש. תודה איש יקר :-)סגור
-
תודה (ל"ת)מיכה צ' רניאק 03/02/2012 10:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
46.דלק נדלןאריה 02/02/2012 16:54הגב לתגובה זו0 0מיכה שלום לדעתך האם אחרי שסדרות ה וד חתמו ניתן עדיין לשפר את תנאי ההסדר. האם סידרה כ" ה מסוגלת לכפות הסדר טוב יתר.מה הכלים העומדים בפניה על מנת להצליח במשימה זו בברכה ותודהסגור
-
דלק נדל" ן הסדרמיכה צ' רניאק 02/02/2012 17:42הגב לתגובה זו0 0מה שנחתם אלו עקרונות להסדר בלבד ,לדוגמה נושא גובה הריבית עדיין לא נסגר והוא מהותי מאוד לדעתי (יש טווח של הריבית).גם במסמך עצמו כתוב שאלו עקרונות בלבד ולפי עקרונות אלו צריך לגבש מסמך סופי.אני מאמין ומקווה שעד לחתימה סופית על הנוסח הסופי –אותו נוסח שיובא להצבעת אסיפות האג" ח יחולו שיפורים לטובת בעלי האג" ח כי המצב כרגע אינו מספק.הבעיה העיקרית היא עם גובה ההזרמות של תשובה לחברה והמועדים של ההזרמות.הריבית על האג" ח חייבת לעלות לפחות ל 5% והביטחונות אינם מספיקים לדעתי .האגרסיביות של בעלי אג" ח כה יכולה בהחלט לשחק תפקיד בשיפור התנאים אם כי הגזמה יכולה להביא את הצדדים לבית המשפט עם בקשות לפירוק-ובזה אף אחד באמת אינו מעוניין.סגור
-
45.ריט 1,סלע נדל" ן -שאלת המשךאבי 02/02/2012 16:44הגב לתגובה זו0 0מאת אבי 02.0215:46 מהם לדעתך רמות הסיכון של ריט וסלע (לצורך השוואה לרמות סיכון באגחים להשלמת התמונה...)סגור
-
ריט 1,סלע נדל" ןמיכה צ' רניאק 02/02/2012 17:41הגב לתגובה זו0 0ריט 1-סיכון בינוני נמוך בגלל הגודל והפיזור של הנכסים.סלע נדל" ן -סיכון בינוני בגלל פיזור קטן של הנכסים.סגור
-
44.afi - למה לא לגייס כסף בארץשאלה 02/02/2012 16:18הגב לתגובה זו0 0מיכה שלום, אני מחזיק באפריקה, נכסים, afi, כ" ו מאז ההסדר באפריקה. קראתי את המצגת שפרסמה afi-dev, בסה" כ הדברים נראים בסדר, עושה רושם שיש FFO חיובי בסדר גודל של עשרות מיליוני $ בשנה לאחר יזום במשורה ותשלום ריבית וקרן לבנקים הרוסיים. השאלה שלי היא למה לשלם ריבית של 10-12% רובלית אם אפשר ללוות בישראל בריבית שקלית של 7% לא צמוד עם בטחונות ופעולות גדור דוגמאת עסקאות swap. למה afi לא פונה אל השוק הישראלי? לכאורה, ככל שתצליח ללוות בריבית טובה יותר ה- FFO ישתפר גם אם הדבר יחייב גדור או הימור על יציבותו של הרובל? אמנם לחברה האם ולנכסים יש אג" ח דו-ספרתי בישראל, אבל עם בטחונות ביחס של 120% כסוי ושעבוד במשכנתא על הנדלן למה שלא תוכל לגייס בישראל לפני 5% צמוד או 7-7.5% שקלי? אגב, שפת האם שלי עברית, למה מה שמפורסם באנגלית ע" י החברות ברור יותר מאשר המצגות בעברית? האם החוק באנגליה ארה" ב מחייב את החברות לדווח בצורה מובנת?סגור
-
אפימיכה צ' רניאק 02/02/2012 17:40הגב לתגובה זו0 0גופים רבים אשר פועלים בחו" ל נוטים לפנות לבנקים המקומיים על מנת לקבל מימון על הפרויקטים שם.הסיבות לכך רבות כמו רצון להקביל הוצאות להכנסות (גם הכנסות שכ" ד ברוסיה הן ברובלים) כמו כן הבנקים ברוסיה מכירים את הפרויקטים ולכן קל להם לאשר את ההלוואות.זה לא חריג רק לאפי,גם פישמן במירלנד פועל כך או זיסר באלביט (בהודו לדוגמה הריביות גבוהות מאוד ).זה מייקר את העלות כמובן אבל מצד שני גם דמי השכירות וההכנסות נגזרים מרמות ריבית אלו.בארץ אני מתקשה לראות כיצד אפי תצליח לגייס אג" ח בשוק המקומי גם עם שעבודים (בגלל התשואות של אפריקה כו-גם שם יש שעבודים על מניות של אפריקה נכסים ואפי)אפילו הבנקים בארץ לאחרונה סגרו את הברז.אני מסכים לגבי הפרסומים.חברות רשומות בחו" ל ובמיוחד חברות דואליות רשאיות לפרסם לפי כללי הדיווח בחו" ל בלבד ולכן הפרסומים כולם באנגלית.למרות שלפעמים עיקר המסחר בארץ.זו פרצה שלדעתי צריך לסגור אותה.סגור
-
43.חללרועי 02/02/2012 16:14הגב לתגובה זו0 0הי מיכה, ומה אתה אומר על החללים? שווה השקעה? תודה, רועיסגור
-
חלל אג" חמיכה צ' רניאק 02/02/2012 17:39הגב לתגובה זו0 0חלל- לאחר שעמוס 5 שוגר בהצלחה לדעתי הסיכון העסקי של החברה פחת משמעותית.לדעתי סדרות י (עם שעבודים ) צמודת המדד או אג" ח יא השקלית בלי הביטחונות (אנו מחזיקים בסדרה זו) מתאימות למשקיעים בסיכון בינוני.סגור
-
42.אי.ג' י.אר.אירועי 02/02/2012 16:14הגב לתגובה זו0 0הי מיכה, מה אתה אומר על הסדרות האלה? רועיסגור
-
איגיאראי אג" חמיכה צ' רניאק 02/02/2012 17:38הגב לתגובה זו0 0אני לא מכיר את החברה היטב. העניין בחברה שהיא בין היתר בבעלות יורוקום כלומר זה מה שנותן לבעלי האג" ח את האמונה בדבר יכולת החברה לעמוד בתשלומי האג" ח.סדרות א ,ב בלי ביטחונות ואילו סדרה יד עם שעבוד על מניות חברת בת באמצעותה נרכשו נכסים בארה" ב.כאמור הנקודה כאן היא יורוקום.מי שעדיין מאמין כי בעלי השליטה יעמדו אחרי חובות החברות שלהם זה אמור להספיק לו.מי שהניסיון לאחרונה מדאיג אותו עם בעלי שליטה עשירים עדיף להמתין לדוחות כספיים נוספים.סגור
-
41.תעודות סל של איגרות חוב אמריקאיותקובי ס 02/02/2012 16:02הגב לתגובה זו0 0מיכה, האם תוכל להציע תעודות סל כדוגמת JNK אבל קצת יותר סולידיות. ובהזדמנות זו תודה על המדור הייחודי והמקצועי.סגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 16:30הגב לתגובה זו0 0תעודת הסל LQD מציעה חשיפה לאגרות חוב בדירוג השקעה, זו תעודה גדולה ונזילה בדומה לתעודת הסל שציינת.סגור
-
40.פאנגאיה נדלןשלומי 02/02/2012 15:49הגב לתגובה זו0 0היי מיכה, אני מאד אוהב את הטורים שלך. שאלה לי, מדוע הסדרות של פאנגאיה נסחרות בריבית כה גבוהה? האם יש כאן הזדמנות, והאם יש הבדל בין הסדרות?סגור
-
פאנגאיה אג" חמיכה צ' רניאק 02/02/2012 16:09הגב לתגובה זו0 01-תודה-2 – פאנגאיה- סדרות א,ב די דומות אין להן ביטחונות והן אמורות לפרוע קרן בחודשים מאי -סדרה א (25% מהקרן) בחודש יוני סדרה ב (20% מהקרן).החשש בשוק הוא מכך שלחברה אין עודפי נזילות משמעותיים ,אומנם סך התשלומים לשתי הסדרות הוא כ 30 מיליון ₪ אבל עדיין יש מחנק אשראי בשוק כרגע.לסדרה ג יש ביטחונות (שעבוד על מניות חברה בת " הצלחת השרון " המחזיקה בקרקעות בארץ שהן חקלאיות).כאמור החשש הוא מהנזילות הנמוכה .לדעתי עדיף להמתין לדו" ח השנתי בסוף מרץ שם אולי התמונה תתבהר.סגור
-
תודה רבה (ל"ת)שלומי 02/02/2012 21:46הגב לתגובה זו0 0סגור
-
39.דלק ישראל ג,דאבי 02/02/2012 15:21הגב לתגובה זו0 0אנא דעתך. האם אתם מחזיקים.?סגור
-
דלק ישראל ג,דמיכה צ' רניאק 02/02/2012 15:38הגב לתגובה זו0 0אנחנו מחזיקים ואף הגדלנו באג" ח ג.סגור
-
38.קמןגל 02/02/2012 15:16הגב לתגובה זו0 0האם הפניה לקיום אסיפת אגח א היא יוזמה של המשקעים או של החברה? אותי ההודעה קצת הדאיגה, האם אתה קונה את ההודעה שאלרואי שוקל להזרים עוד 20 מליון או שמדובר יותר בתרגיל פסיכולגי על בעלי האגח לאשר את ההסכם? אני מאוד אשמח לראות שמכירת מנדלסון תבוטל לדעתי המחיר בקושי משקף את דמי הניהול שהם מושכים ובמקום זה הזרמת הון שתפתור את רוב הבעיות שיש כרגע מול הבנקיםסגור
-
קמןמיכה צ' רניאק 02/02/2012 15:37הגב לתגובה זו0 01-למיטב הבנתי זו יוזמה של בעלי האג" ח א ,כאמור אני מופתע מכך כי זה בדיוק האג" ח שהכי צריך להיות זהיר בחודשים הקרובים.2-ההצהרה על הזרמה נוספת לא הייתה יוזמה של אלרואי כי לדעתי בעלי אג" ח ג כבר אישרו וכנראה שיאשרו שוב את ההסדר ,אלא של הבנקים המלווים שלוחצים עליו.3- מכירת מנדלסון עדיין לא התבטלה ,כנראה שמופעל לחץ על קמן להוריד עוד,ועוד את המחיר.סגור
-
37.גינדי אגח גאורדון הכילי המקורי 02/02/2012 14:23הגב לתגובה זו0 0שלום מיכה האגח לא השתתף כ" כ בתיקון הקונצרני שקרה בינואר האם יש סיבה לחשש? בכל זאת, יש יותר מזומנים מחוב, ועדיין התשואה כה גבוהה... ואגב, אני בטוח שאתה מבדיל ביני ולבין המתחזה, שכן לי יש שאלות ענייניות בעוד שהאוויל רק מעוניין להחניף לך... צריך לסלוח לו, יש לו 2 ילדים על הראש וזה קשה לבטלן כמוהוסגור
-
גינדי גמיכה צ' רניאק 02/02/2012 14:46הגב לתגובה זו0 01-כמה אתם בסה" כ ?.2- בשוק, האג" ח אכן חלש מאוד הסיבות לדעתי הפסקת הרכישות על ידי החברה וחוסר בקונים (אין דירוג ואין מוסדיים באג" ח) מצד שני הקרנות המשקיעות באג" ח מסוג זה עדיין מקבלות פדיונות.מבחינה עסקית החברה מכרה את רוב הדירות בפרויקטים העיקריים שלה כך שהיא פחות חשופה למצב שוק הדיור.אנחנו מחזיקים הרבה באג" ח זה.סגור
-
אנחנו בסך הכל שניים...אורדון הכילי המקורי 02/02/2012 15:26הגב לתגובה זו0 0למרות שהכילי העצל הוא איש גדול...יכול להיחשב לכילי וחצי :) תודה על כל תשובותיך הענייניות, אתה גיבור עממי אצלנו!סגור
-
36.דנקנר השתולל -מעריב אג" חאריקa 02/02/2012 14:01הגב לתגובה זו0 0גורמים בכירים טוענים שאחת מ10 הסיבות העיקריות לפתיחת המחאה ובעקבות כך הנזקים לאי די בי היא הפחד של הציבור שדנקנר משתלט על המשק.שלחתי יחד עם מנכ" ל חברת הייטק מכתב להנהלת דסק" ש לפני הקנייה המטופשת של מעריב ולא קיבלתי שום תגובה.מעריב הוא בור ללא תחתית שאני מקווה מאוד שיהיו מספיק חבלים למשוך את העובדים עם הדלי.סגור
-
תגובה- אכן מבחינה עסקית לדעתי זו רכישהמיכה צ' רניאק 02/02/2012 14:30הגב לתגובה זו0 0מוזרהסגור
-
35.תחליפי פקמ ללא סיכון רבאבי 02/02/2012 13:42הגב לתגובה זו0 0אודה על הצעותיך הספציפיותסגור
-
בשוק של היום אין תחיליפים סביריםמיכה צ' רניאק 02/02/2012 14:04הגב לתגובה זו0 0כשאפשר לקבל בבנק כ 2.5% ,על מנת לקבל מעל 4% צריך לקחת סיכון בשוק וזה לא תחליף כבר.סגור
-
34.אפריקה נכסיםאיגור 02/02/2012 13:36הגב לתגובה זו0 0שלום מיכה, מה דעתך על אפריקה נכסים אגח ה, מניית אפריקה נכסים? תודהסגור
-
אפריקה נכסים ה,אפריקה נכסים מניהמיכה צ' רניאק 02/02/2012 14:02הגב לתגובה זו0 0אפריקה נכסים מניה- כמו כל הקבוצה (אפריקה ,אפי) נסחרת בזול (0.4 על ההון העצמי) הבעיה שאין בשוק ידיים חזקות במניות אלו ועיקר המשקיעים הם פרטיים וספקולנטים לכן המניה חלשה.אג" ח ה- לדעתי זה אג" ח בסיכון בינוני ובתשואה גבוהה יחסית.העלאת הדירוג לחברה עזרה לאג" ח של החברה לתקן יפה לאחרונה.האג" ח מתאים למשקיעים בסיכון בינוני-גבוה.סגור
-
אפריקה נכסים ה,אפריקה נכסים מניהמיכה צ' רניאק 02/02/2012 14:02הגב לתגובה זו0 0אפריקה נכסים מניה- כמו כל הקבוצה (אפריקה ,אפי) נסחרת בזול (0.4 על ההון העצמי) הבעיה שאין בשוק ידיים חזקות במניות אלו ועיקר המשקיעים הם פרטיים וספקולנטים לכן המניה חלשה.אג" ח ה- לדעתי זה אג" ח בסיכון בינוני ובתשואה גבוהה יחסית.העלאת הדירוג לחברה עזרה לאג" ח של החברה לתקן יפה לאחרונה.האג" ח מתאים למשקיעים בסיכון בינוני-גבוה.סגור
-
33.אם כדי לקנות לאומי 201 רבית משתנה (ל"ת)שרון 02/02/2012 13:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מיכה היקר,אריקa 02/02/2012 13:57הגב לתגובה זו0 0אני מחפש אג" ח זבל עם בטחונות בטווח בינוני-ארוך אנא המלצתך.ידוע לי שיש סיכון גבוה בנושא.אני מתגעגע להמלצה שלך על אג" ח 5 של ב.יאיר שהייתה לי לעזר רב.בנוסף אני מקווה שבדלק נדלן יגבר השכל על הרגש ויתנו לתשובה את הכבוד המגיע לו והוא בתמורה יעביר סכום מוכבד.נראה שמאז הפגנות ספטמבר הנקמנות ניצחה את השכל הישר.סגור
-
אג" ח בתשואות גבוהות עם שעבודיםמיכה צ' רניאק 02/02/2012 14:32הגב לתגובה זו0 0במהלך אוקטובר-נובמבר שנה שעברה כתבתי מספר כתבות בנושא.אני מציע לחפש אותן או להיכנס לאתר להבה בכתובת lpm.co.il הכתבות נמצאות תחת הלשונית עולם האג" ח של להבה.סגור
-
לאומי 201מיכה צ' רניאק 02/02/2012 13:56הגב לתגובה זו0 0אנחנו בסביבת ריבית יורדת,זה שלילי לאג" ח זה.התשואה עליו כרגע 4.68% ברוטו מח" מ 7.6 שנים.לאומי מימון יג (שקלי ריבית קבועה) נסחר כרגע בתשואה של 4.84% מח" מ 4.9 שנים והדירוג שלו גבוה יותר מזה של לאומי 201 כך שנראה שלטווח הקרוב אג" ח יג עדיף.אג" ח 201 מתאים לטווח ארוך למי שרוצה להיות מושקע באג" ח בריבית משתנה כי ברגע שמגמת הורדת הריבית תשתנה והיא תתחיל לעלות יהיו רווחי הון באג" ח 201.סגור
-
לאומי 201 ,גילון 817אבי 02/02/2012 14:54הגב לתגובה זו0 0אנחנו בסביבת ריבית יורדת,האם זה שלילי גם ל 817? האם צפוי להפסדי הון ? אם כן - מה האלטרנטיבה התאימה לדעתך?סגור
-
התחליף של גילון 817מיכה צ' רניאק 02/02/2012 15:07הגב לתגובה זו0 0אלו שחרים כמו שחר 816 או 115 והם לא יותר טובים גם המק" מ לא נותנים יותר לכן בגילון לא צפויים רווחי או הפסדי הון משמעותיים בזמן הקרוב לדעתי.סגור
-
32.מנדלסוןתודה מראש 02/02/2012 12:53הגב לתגובה זו0 0האם למשקיע נטו כדאי לחכות לפדיון במאי או למכור את האג" ח כבר כיום?סגור
-
מנדלסון אמיכה צ' רניאק 02/02/2012 13:52הגב לתגובה זו0 0קשה לדעת וזה תלוי מאוד במצב תיק ההשקעות שלך וביכולת הקיזוז (אם יש לך ני" ע מופסדים בתיק אפשר לקזז את תשלום המס).אנחנו בלהבה מוכרים במחיר הנוכחי בין 119.3-120 בגלל שהאג" ח נסחר קרוב לפארי והמדד הקרוב צפוי אף להיות שלילי אז בכול מקרה אין כאן תשואה משמעותית לכל מחזיק לא רק משקיע נטו.סגור
-
31.לשירן תגובה 13-ארסלור מיטלדני.ח 02/02/2012 12:51הגב לתגובה זו0 0מתנצל בדקתי שוב ואתם צודקים-כרגע 6.5%...מה שגרם לבלבול אגב שבדקתי את האגחים 20 ו-21 ואילו נסחרים יותר קרוב ל-5-5.5%-איך אתם מסבירים את זה?אג" ח עם מח" מ ארוך יותר שנסחר בתשואה נמוכה יותר?מוזר קצת לא?סגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 14:16הגב לתגובה זו0 0קיבלתי תודה. בעקרון זה עיוות, שכן כפי שציינת זו לא התשואה בשאר הסדרות של החברה. התופעה הזו מתרחשת בדרך כלל כאשר האג" ח נסחר מעל הפארי כמו במקרה זה, כאשר לחברה יש אופצייה לפדיון מוקדם כמו במקרה זה. הנקודה היא שרוב המשקיעים לא בודקים מהי אותה אופציה ומהם התנאים בהם החברה יכולה לפדות בפדיון מוקדם את אגרות החוב. במקרה זה התנאים הם הגבוה מבין הפארי או היוון של תזרים המזומנים בריבית הממשלתית בתוספת 50 נקודות בסיס. התנאי הזה למעשה מעקר את האפשרות לפדות את הנייר בפדיון מוקדם שכן המחיר יהיה גבוהה בהרבה מהמחיר הנוכחי. המקרים הללו קורים מידי פעם בשוק החוב, אם תבדוק תראה שהאג" ח הזה נסחר לפני פחות מחודש גם ב7.5%. מקרה דומה התרחש לאחרונה גם בETP.סגור
-
30.מיכה שאלה לגבי אג" ח ה של דלק נדלןמריו 02/02/2012 12:48הגב לתגובה זו0 0נסחרת כרגע בפחות מ- 40 אג' , מה שמשקף תספורת של 70% כמעט, האם לא נראה לך שביחס לאגחים האחרים היא מאוד זולה?סגור
-
דלק נדל" ן המיכה צ' רניאק 02/02/2012 13:51הגב לתגובה זו0 0דלק נדל" ן ה-אם הכוונה שהאג" ח נסחרת במחיר זול ביחס לסדרות האחרות של החברה אז לדעתי קשה לדעת כיוון שחשוב לזכור שאג" ח ה אינו נמצא בהפרה של תשלום קרן ואילו סדרות ד,כה כן נמצאות בהפרה כזו. לכן כשיתנהל מו" מ בין הסדרות טענה זו תעלה וכנראה תשפיע על היחס בין המחירים של הסדרות.מי שרוצה להיות חשוף להסדר ולא בטוח מה יקרה, בגלל שהאג" ח נסחר בדיסקאונט הגדול ביותר על הפארי (0.33 על הפארי) זו החשיפה הנוחה והבטוחה ביותר להיחשף להסדר דעתי .סגור
-
29.LLOYDS 7.75% 15.07.)אבי 02/02/2012 11:55הגב לתגובה זו0 0בשער 25.92 $ (לאחר ירידות). מהי התשואה לפדיון כיום ומהי המלצתך לגבי המשך אחזקה או מכירה נוכח סיכוני הריבית ואחרים.?סגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 12:30הגב לתגובה זו0 0התשואה לפדיון היא 7.5%, לגבי כדאיות ראה תשובה מעל.סגור
-
28.NRG 8 1/2 06/15/19)אבי 02/02/2012 11:50הגב לתגובה זו0 0מהי התשואה הנוכחית והאם לדעתך רצוי להמשיך להחזיל או למכור נוכח הסיכונים(ריבית וכו)?סגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 12:25הגב לתגובה זו0 0התשואה בנייר נעה בערך בין 8-8.5% בשבוע האחרון, לגבי כדאיות זו שאלה מורכבת הדורשת התייחסות פרטנית לכל לקוח לפי מכלול הנתונים שלו.סגור
-
27.איך צופים באג" חקושייה 02/02/2012 11:49הגב לתגובה זו0 0הקוראים שלך ברובם מכירים אתרי כלכלה דוגמאת: ביזפורטל, גלובס, דה-מרקר בהם ניתן לקבל רשימות של אג" ח, לראות קופון, מועדי תשלום, הצמדה, מחיר, פארי, 3 הצעות קונים, 3 הצעות מוכרים,...... האם יש משהו דומה בחו" ל? האם הכללים של אג" ח חו" ל (קופון בפנים בחוץ במחיר) דומים? בקיצור, נשמח להסבר קצת יותר מבהיר. תודה.סגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 12:23הגב לתגובה זו0 0בחול הקופון נצבר בחוץ וזה שונה מהשוק בישראל, לכן כאשר קונים נייר ב100 משלמים על 100 פלוס סך הריבית הצבורה בו למועד הקניה. אני לא מכיר אתר בחול המציג מידע מפורט וידידותי כמו ביזפורטל.סגור
-
26.אני משקיע סולידי,מצפה לתשואה של 4-6% בשנה זו,ADAM 02/02/2012 11:48הגב לתגובה זו0 0איך עלי להשקיע ?מבלי לקחת סיכונים. תודה.סגור
-
תשואות בשוקמיכה צ' רניאק 02/02/2012 12:16הגב לתגובה זו0 0בתשואות שיש היום על מנת לקבל תשואה של 4%-6% (אני מניח שזו תשואה שקלית ואחרי כל העמלות והתשואה ברוטו לפני מס) אתה חייב לקחת סיכון מסוים .שחרים נסחרים סביב 3% ,תל בונד שקלי סביב 4% לאחר עמלות אתה צריך להפחית כ -0.25%-0.5% בשנה.לכן אתה חייב להשקיע באג" ח קונצרני בדירוג בינוני (סביב A עד A-) שם תוכל לקבל תשואות סביב 6%-8% .כלומר חייבים לקחת סיכון בינוני על מנת להגיע לתשואות אלו.סגור
-
25.HRP 7.5 15/11/19 PR)אבי 02/02/2012 11:47הגב לתגובה זו0 01.לאחר עליות .בשער 21.97 $ . 2.מהי התשואה לפדיון כיום? 3.האם רצוי למכור או להמשיך להחזיק? (בהתחשב בעליות ריבית צפויות ושאר סיכונים)?!סגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 12:08הגב לתגובה זו0 0התשואה לפדיון היא 5.8 אבל התשואה בהנחה של פדיון מוקדם היא פחות מארבעה אחוז, והתשואה נטו בהנחה של פדיון מוקדם היא באזור ה2% בעקבות ניכוי מס במקור שכן הנייר נסחר בשוק הראשי והתשלומים בו נחשבים כדיבידנדים ולא כאג" ח. לכן מנוכה מס במקור בשיעור של 25%. לאור הנתונים הללו אתה צריך להחליט אם זה מעניין אותך. בעקרון התשואות הן פחות או יותר תשואות השוק.סגור
-
HRP 7.5 15/11/19 PR) שאלת המשךאבי 02/02/2012 14:06הגב לתגובה זו0 0האם יש חשיבות למועד המכירה(לפני תשלום ריבית למשל או כל שיקול אחר)או השיקולים הם אותם כמו באגחים מקומיים? עד כמה עלית ריבית יכולה לגרום פה להפסדי הון? האם יהיה להערכתך פדיון מוקדם? מתי? תודה לתשובותיך המפורטותסגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 14:30הגב לתגובה זו0 0השיקולים כאן הם כמו באגחים מקומיים שכן הוא נסחר בשוק הראשי, אני לא רואה פה מקום להפסדי הון נרחבים בעקבות עליית ריבית שכן האג" ח מתומחר בצורה נוחה ובנוסף לא צפויה העלאת ריבית לאורך רוב התקופה הרלוונטית לאג" ח הזה. להערכתי יהיה כאן פדיון מוקדם במועד בו החברה יכולה לעשות זאת שהוא בנובמבר 2014. כמו כן בהחלט ייתכן שהנייר יירד יחד עם התנודות בשוק.סגור
-
24.שאלה למיכהדודי 02/02/2012 11:32הגב לתגובה זו0 0מיכה- היית קונה היום מניות של סלקום/פרטנר/בזק?סגור
-
מניות חברות התקשורתמיכה צ' רניאק 02/02/2012 12:12הגב לתגובה זו0 0כשיש לי אג" ח כמו האג" ח של סאני או הסדרות הארוכות של סקיילקס המניות שציינת פחות מעניינות אותי.אם אתה שואל האם התמחור של המניות היום נמוך התשובה לדעתי חיובית –למרות מה שכתב האנליסט של סיטי בנק.סגור
-
23.דלק ישראל אג" ח בדב 02/02/2012 11:12הגב לתגובה זו0 0האם כדאי ?סגור
-
דלק ישראל במיכה צ' רניאק 02/02/2012 12:09הגב לתגובה זו0 0השוק חושש מדלק ישראל ומהירידה החדה בדירוג של החברה.אני פחות חושש ולכן הגדלנו באג" ח זה לאחרונה.תשואה של כ 9% שקלי משתנה למח" מ 1.2 שנים נראה לי מספיק מעניין.הדירוג BBB כאמור לא מדאיג אותי אני מתייחס יותר למאזן ולפעילות החברה.סגור
-
22.עזרה באג" ח חו" לבור 02/02/2012 11:08הגב לתגובה זו0 0מיכה תודה רבה. האם תוכל להסביר היכן בבלומברג אפשר לראות בצורה ידידותית רשימת אג" ח עם תשואה ומח" מ? תודה רבהסגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 11:58הגב לתגובה זו0 0אלו מערכות בתשלום.סגור
-
21.האם אפשר להשקיע בתיק אגח חול דרככםאורדון. כילי המקורי 02/02/2012 11:00הגב לתגובה זו0 0דבר ראשון ברצוני להודיע שכל המתחזים שלי שיבושו , יש רק כילי מקורי אחד ויחיד. שתיים- מיכה האם יתכן שבטקס החתימה על עקרונות ההסכם עם תשובה והבובה שלו וואלס גם ראיתי את פרצופך היפה שם? דבר שלישי (ראשית, שנית, שלישית?) - אתה איש יקר ואהוב עלי מאוד דבר רביעי- האם ניתן להשקיע דרככם בתיק אגח ארהב , מה המינימום של התיק? תודה אליל נעורים שליסגור
-
תשובהמיכה צ' רניאק 02/02/2012 12:05הגב לתגובה זו0 01-פרצוף יפה ? לא סתם אומרים שהיופי בעיניי המתבונן.2- לא הייתי נוכח בטקס ,לא חושב שיש סיבה למסיבה לבעלי האג" ח של דלק נדל" ן הם לא הצליחו לכופף את תשובה למרות כל הצעקות,אולי באמת זה מה שתשובה מסוגל להביא,נשמע לי מעט.3-אנחנו מנהלים תיקים בחו" ל שלא באמצעות בנקים בארץ אלא ברוקרים בחו" ל (זה בגלל העמלות המגוחכות של הבנקים בארץ). בגלל שאין עמלות מינימום בפעילות זו הגודל המינימאלי של תיק בחו" ל נמוך מהגדול הרגיל אצלנו והוא מסתכם ב -מאה אלף דולר.סגור
-
ניהול תיק אגח חול דרך להבהמתענין 03/02/2012 20:21הגב לתגובה זו0 0מה העמלות בניהול תיק כזה?סגור
-
20.אקסטרא אגח אמשה 02/02/2012 10:51הגב לתגובה זו0 0מה דעתך על אג" ח א של אקסטרא פלסטיק ?סגור
-
אקסטרא אמיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:55הגב לתגובה זו0 0אקסטרא א- במאי השנה מגיע מועד פירעון חצי מהקרן.המדובר על יתרת סדרה קטנה מאוד (כ 14 מיליון אג" ח במחזור -וחצי אמור להיפרע).הבעיה שלחברה יש מזומנים אבל כנגדם חוב לבנקים, ולכן אני מפנה אותך להודעות האחרונות של החברה בדבר מו" מ למכירת השליטה לחברת תדביק ואו אם זו לא תצא לפועל החברה הודיעה על כוונה להנפיק זכויות למניות על מנת לגייס כסף.זה מעיד על מעט מצוקה מצד אחד אבל רצון להתמודד עם הבעיה מצד שני.באמצע נמצאים הבנקים שהם אלו שיחליטו האם הם יאפשרו לחברה לשלם לבעלי האג" ח (כאמור לחברה יש את המזומנים לתשלום אבל מצד שני יש חובות לבנקים ).על פניו החברה אמורה להצליח בתשלום כה קטן,המפתח הוא אצל הבנקים המלווים.סגור
-
19.שניבאורן 02/02/2012 10:39הגב לתגובה זו0 0מיכה, תודה על הטור המעולה, ובכלל.בעת האחרונה יש מכירות עצמיות של אג" ח שניב.האם מהלך שכזה אמור לעורר חשד מבחינתם של מחזיקי האג" ח הפרטיים?ומה דעתך על האג" ח באופן כללי(מאזן חזק,נזילות חלשה) בתשואה של 6.6%? תודה רבהסגור
-
שניב אג" חמיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:54הגב לתגובה זו0 0כל מה שכתבת נכון.מצד אחד מעט מזומן ,מצד שני החברה אמורה להיות מסוגלת לעמוד בתשלום של כ 20 מיליון ₪ במאי.המכירות אכן מדאיגות כי הם מוכרים בינואר מה שהם יאלצו לשלם בעוד 4 חודשים זה מראה על צורך בנזילות ,האם לא ניתן לקבל מהבנק אשראי בתנאים טובים יותר ? בגדול לדעתי הסכום מספיק קטן על מנת שהחברה תוכל לעמוד בו.בכל מקרה צריך לעקוב אחרי הדו" ח השנתי במרץ.סגור
-
שניב אמיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:37הגב לתגובה זו0 0כל מה שכתבת נכון.מצד אחד מעט מזומן ,מצד שני החברה אמורה להיות מסוגלת לעמוד בתשלום של כ 20 מיליון ₪ במאי.המכירות אכן מדאיגות כי הם מוכרים בינואר מה שהם יאלצו לשלם בעוד 4 חודשים זה מראה על צורך בנזילות ,האם לא ניתן לקבל מהבנק אשראי בתנאים טובים יותר ? בגדול לדעתי הסכום מספיק קטן על מנת שהחברה תוכל לעמוד בו.בכל מקרה צריך לעקוב אחרי הדו" ח השנתי במרץ.סגור
-
18.לגבי האדיבות בלונדון, זה לא מה שהיה (ל"ת)רן 02/02/2012 10:27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
האמת שלא הייתי מעולם בלונדוןמיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:29הגב לתגובה זו0 0אני אקבל את דבריך.כעת אין לי סיבה לשאוף לבקר בלונדון.סגור
-
17.דלק נדל" ן מניה ואג" חערן 02/02/2012 10:21הגב לתגובה זו0 0מיכה בוקר טוב. בהנחה שהמתווה שהוצע יאושר .בכמה אתה מעריך את האגחים . בנוגע למניה האם אתה לא רואה פוטנציאל עליה משמעותי לאור הקטנת ההתחייבויות והזרמת הבעלים . (לאור התחייבותו של תשובה לרכוש את המניות לפי שווי 460 מש" ח האם אופציה זו לא אמורה להעלות את המחיר לתחום ההתחייבות) תודהסגור
-
דלק נדל" ן הסדר,מניהמיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:28הגב לתגובה זו0 0דלק נדל" ן- אג" ח- (להלן תשובתי למגיב 6) כתבתי בשבועות האחרונים על שווי צפוי בהסדר סביב 50 אגורות (ולאחר שפורסם מתווה ההסדר התחזקה דעתי לגבי השווי ). הכוונה הייתה שתשובה מציע כ 50 אגורות לאג" ח זה ערך עתידי למועד סיום ההסדר.על מנת להגיע לערך הנוכחי צריך להוון ,אני מניח שהסדר כזה לוקח כשנה (למרות שאני שומע הרבה הסתייגויות של בעלי אג" ח ולדעתי בצדק). לכן יש להוון את 50 האגורות בשנה אחת, בשיעור היוון המתאים לחברה (כל אחד יכול להחליט מה הסיכון שהוא מייחס לחברה ולהסדר ולהוון בהתאם).מניה- אל תתייחס לשווי המניה כיום ,מספר המניות אם ההסדר יאושר יגדל בכמות עצומה (הקצאות לתשובה ולבעלי האג" ח).רק שתבין אם מחיר המניה יישאר על מחירו היום שווי החברה לאחר ההקצאות יהיה יותר מ 500 מיליון ₪.לכן צריך לצפות שמחיר המניה ירד.סגור
-
16.אורדאורדון המקורי 02/02/2012 09:56הגב לתגובה זו0 0מה דעתך על מצב התזרים של החברה לאור המצגת לשוק ההון שפורסמה היום? תודה!סגור
-
אורד אג" חמיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:23הגב לתגובה זו0 0התזרים מותנה בגיוסים מקרן אוריגו,קבלת אשראי ודיבידנדים מחברת בת.לכן מדובר במקורות שאינם ודאים אלא תלויים באחרים.זו נקודה לזהירות.נקודה חיובית היא שהחברה התחייבה במכתב כי לא תשלם לקרנות המנוף תשלומים בלי אישור מבעלי האג" חסגור
-
לא מיכה אבלקורא קבוע r 02/02/2012 10:29הגב לתגובה זו0 0לדעתי לאור המצגת ניתן לראות בבירור כי מצב החברה השתפר פלאים וביכולתה להחזיר חלק מהחוב לפחות בשנת 2012סגור
-
15.קמןליעד 02/02/2012 09:54הגב לתגובה זו0 0מה המשמעות של זימון אסיפת מחזיקי אגח א?סגור
-
קמן א- אסיפת בעלי אג" חמיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:04הגב לתגובה זו0 0קמן- כשקראתי על זימון האסיפה חייכתי ,אני מבין את הדאגה אני רק חושב שעדיף לבעלי אג" ח א לשמור על שקט ולנסות לטוס מתחת לרדאר. כי אם באמת בעל השליטה יזרים את הסכומים שהוא הצהיר עליהם אג" ח א יפרע במועדו אלא אם בעלי אג" ח ג יעשו שרירים .אם ההסדר לא יצא לפועל ,טוב אז שים לב למחיר אג" ח ג ותבין לאיפה יכול אג" ח א לרדת.לכן עדיף להיות חכם ולבקש מהנאמן של אג" ח א להיות בקשר עם החברה במקום לערוך אסיפות ולצאת בהצהרות.סגור
-
מסכים לחלוטין. עדיף לשמור על פרופיל נמוך. (ל"ת)מחזיק אגח א 03/02/2012 01:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.סאניליעד 02/02/2012 09:53הגב לתגובה זו0 0מה המשמעות של מכירת מניות פרטנר לגבי האגח של סאני?סגור
-
סאני -מיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:00הגב לתגובה זו0 01-אני מציע לא להתרגש מההודעה על בחירה בבנק השקעות.עד שאין כסף בקופה אין כלום.2- מכירה אם תתבצע מחזקת מאוד את מצב בעלי האג" ח.לסאני כ 2.1 מיליון מניות פרטנר כך שהיא צפויה לקבל מזומנים ישירות .סגור
-
13.נתונים לא מדויקיםדני חורש 02/02/2012 09:52הגב לתגובה זו0 0אין אג" ח של MT(ארסלור)עם מח" מ של 6 שנים ותשואה של 7%(רק האג" ח שלהם 39 ו-41 נסחר בתשואה כזו..)-יותר לכיוון ה-5%....שוק האג" ח הקונצרני בארה" ב אכן אטרקטיבי(לטעמי בעיקר שמות טובים ב-HY)אבל רצוי לדייק!סגור
-
אתה טועהשירן מלהבה 02/02/2012 10:27הגב לתגובה זו0 0זה המספר נייר 03938LAM6 9.85 קופון לשנת 2019 תבדוק באיזו תשואה התבצעו עסקאות בבלומברג בשבוע האחרון, באופן אישי אני קנית שם ללקוחות בתשואה של 7%. הרשימה הזו הוכנה לפני שבוע לערך עבור לקוח פוטנציאלי לכן ייתכנו סטיות קלות אבל לצורך העניין העסקה האחרונה בנייר זה שבוצעה אתמול בוצעה ב6.5%, אבל הכתבות מוכנות מספר ימים לפני שהן מתפרסמות. אני מציע שתבדוק טוב לפני שאתה מערער על אנשים אחרים.סגור
-
12.דלק נדלןליעד 02/02/2012 09:46הגב לתגובה זו0 0בכמה אגורות אתה מעריך את האגחים לפני ההסדר? האם יש הבדל בין הסדרות?סגור
-
דלק נדל" ן - הסדרמיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:59הגב לתגובה זו0 0אין שינוי במה שכתבתי לאחרונה.ראה תגובה ל 6 בנושא.את היחסים בין הסדרות יקבעו בעלי האג" ח וכאן אמורה להיות מיני מלחמה.סגור
-
11.אולמפיהיעקב 02/02/2012 09:46הגב לתגובה זו0 0מה חדש? נקבל משהו?סגור
-
אולימפיה-לצערי אין חדש (ל"ת)מיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:57הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.חברות ריטישראל 02/02/2012 09:46הגב לתגובה זו0 0מיכה שלום אשמח לשמוע דעתך על ערכן ההוגן ותמחורן דהיום של סלע נדלן וריט 1. בנוסף, אשמח אם ידוע לך על המצב באולימפיהסגור
-
ריט 1,סלע נדל" ןמיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:57הגב לתגובה זו0 0ריט 1, סלע נדל" ן- החברות מחלקות דיבידנדים בקצב של כ 44 אגורות בשנה (יכול להיות יותר) ריט 1 נסחרת במחיר 670 אגורות כך שתשואות הדיבידנד היא 6.5% בשנה.סלע נדל" ן נדל" ן נסחרת סביב 500 אגורות לכן מדובר בתשואות דיבידנד של כ 8.8% .הייתי משווה את המניות לאג" ח קונצרני וזו הבעיה העיקרית שלהן כיוון שתשואת הדיבידנד היא מצוינת הבעיה שהאלטרנטיבות בדמות אג" ח גם הן מציגות תשואות דומות.לטווח הארוך המניות של חברות אלו אמורות להיסחר סביב ההון העצמי.סגור
-
ריט 1,סלע נדל" ן -המשך לתשובתךאבי 02/02/2012 12:13הגב לתגובה זו0 0לטווח הארוך המניות של חברות אלו אמורות להיסחר סביב ההון העצמי. -מהם השערים הללו כיום בשתי החברות?סגור
-
ריט 1- סביב 7.2 ,סלע סביב 6.8 (ל"ת)מיכה צ' רניאק 02/02/2012 12:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
ריט 1,סלע נדל" ן -שאלת המשךאבי 02/02/2012 15:46הגב לתגובה זו0 0מהם לדעתך רמות הסיכון של ריט וסלע (לצורך השוואה לרמות סיכון באגחים להשלמת התמונה...)סגור
-
9.פרטנר, סקיילקסת סאניערן 02/02/2012 09:45הגב לתגובה זו0 0היי מיכה, במידה ואכן פרטנר תימכר, האם זה משפר או מחליש את מצב בעלי האגח של סאני וסקיילקס? תודה, ערןסגור
-
סקיילקסמיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:45הגב לתגובה זו0 01- אני מציע לא להתרגש מההודעה על בחירה בבנק השקעות.עד שאין כסף בקופה אין כלום.2- מכירה אם תתבצע מחזקת מאוד את מצב בעלי האג" חסגור
-
8.יפנאוטו, האם הוא ישלם את הקרן הקרוב.אלי 02/02/2012 09:42הגב לתגובה זו0 0ובכלל האם הכל תלוי בזאבי או שיש מקורות אחרים לאג" ח הזה?סגור
-
יפנאטו-לדעתי לחברה אין מזומנים לתשלום והיאמיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:44הגב לתגובה זו0 0תלויה בבעל השליטה,כרגע תראה לדעתי דחיות בתשלום הקרן עד שיגיעו להסכמות בין בעלי האג" ח לבעל השליטה.סגור
-
7.נאנט ג גאון החזקותמויססקו 02/02/2012 09:40הגב לתגובה זו0 0שלום מיכה האם יש טעם להמשיך ולהחזיק את האגח הנל. תודהסגור
-
נאנט ג, גאון אחזקות אמיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:42הגב לתגובה זו0 0נאנט ג- לדעתי יהיה נכון להמתין לדו" ח השנתי בסוף מרץ.כבר כתבתי במספר הזדמנויות כי לחברה אין חובות לבנקים בנאנט ולכן הנושים היחידים הם בעלי האג" ח.לחברה כ 60 מיליון ₪ בקופה כשהחשש שהם עלולים ל" היעלם" (למרות שאין כאן נושים אחרים) ולכן העצבנות .לאחר הדו" ח השנתי נהיה חכמים יותר.גאון החזקות א –החברה ביצעה פעולות (מימוש נכסים לדוגמה מכירת רימון,ומשביר חקלאי) שאמורות לספק לה את המזומנים לתשלום הקרן במאי.לכן גם כאן לדעתי זה יהיה נבון להמתין לדו" ח השנתי בסוף החודש הבא.סגור
-
6.דלק" ןאבי 02/02/2012 09:34הגב לתגובה זו0 0האם לדעתך הצעת ההסדר מגלמת שווי נוכחי של 50 אג?!סגור
-
דלק נדל" ן - הסדרמיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:42הגב לתגובה זו0 0לא,כשכתבתי על שווי סביב 50 אגורות (ולאחר שפורסם מתווה ההסדר התחזקה דעתי לגבי השווי ) הכוונה הייתה שתשובה מציע כ 50 אגורות לאג" ח זה ערך עתידי למועד סיום ההסדר.על מנת להגיע לערך הנוכחי צריך להוון ,אני מניח שהסדר כזה לוקח כשנה (למרות שאני שומע הרבה הסתייגויות של בעלי אג" ח ולעתי בצדק) ולכן יש להוון את 50 האגורות בשיעור היוון מתאים (כל אחד יכול להחליט מה הסיכון שהוא מייחס לחברה ולהסדר ולהוון בהתאם).סגור
-
חישוב לגבי ההסדר של דלקמריו 02/02/2012 14:11הגב לתגובה זו0 0באיזה ריביצ הוונת את ההסדר שיצא לך 50% תספורת? אני הוונתי ב- 12% ויצא תספורת של 45% בלבד (וזו ריבית גבוהה למדי)סגור
-
דלק נדל" ן הסדרמיכה צ' רניאק 02/02/2012 14:40הגב לתגובה זו0 0ה 50 אגורות זה לפני היוון !!!.פשוט חישבתי את המחיר בו צריכות סדרות האג" ח המונפקות להיסחר תחת תשואות שאני מבקש (והן לא הגיעו לתשואה לפדיון של 12% !!!) בגלל המח" מ הארוך המחיר של הסדרות החדשות והן אמורות להיסחר ב 60 אגורות (הגדולה ) ו 80 אגורות (זו עם השעבוד השני על מניות דלק- קצת הגזמתי כאן למעלה).ואת שווי החברה לאחר ההסדר לקחתי לפי 500 מיליון ₪ (שוב הגזמה שמתבססת על הרכישות בעתיד הרחוק כפי שהתחייב תשובה).סגור
-
5.אגח" ים בחו" לאורדון המקורי 02/02/2012 09:32הגב לתגובה זו0 0מיכה בוקר טוב! הבעיה הניירות האלה שאין אפשרות נוחה למעקב אחריהם... האם אני צודק? האם יש דרך נוחה לרכישתם מעבר להוראה טלפונית לבנק?סגור
-
שירן מלהבהשירן מלהבה 02/02/2012 10:37הגב לתגובה זו0 0דרך הבנקים אין דרך למיטב ידעתי לרכוש אותם ללא הוראה טלפונית.סגור
-
לא מיכה אבלקורא קבוע r 02/02/2012 10:08הגב לתגובה זו0 0ברור שיש דרך לעקוב אחריהם,כל משקיע מתחיל יודע כי ניתן לעקוב אחריהם דרך האינטרנט מאתר בו אתה סוחר כגון אמריטרייד וכדומה. אבל לאור שאלתך אני מייעץ לך לקרוא קודם חומר על הנושא לפני שאתה משקיע כי נראה לי שזה יכול רק לעזור לךסגור
-
ואם אין לי אמריטרייד?הי r 02/02/2012 12:25הגב לתגובה זו0 0אז לקנות אפשר דרך בית השקעות אבל אין אפשרות מעקרב רציף טובה אחר השערים שבהן נסחרות הניירות וההודעות הרלוונטיות להןסגור
-
4.אי די ביאבי 02/02/2012 09:32הגב לתגובה זו0 01.מועד ביצוע הצעת הרכש של דסק" ש למחזיקי אגח מעריב נדחה בפעם השניה!! הפעם ל7.2.12 ואולי עוד היד נטויה...(רק לדנקנר פתרונים..) 2.האם גם זה יכול ללמדנו עד כמה קשה מצב הקבוצה(עוד בטרם נדע לגבי הגיוס ששוב הודיעו על דחיה ומכירת כלל תעש..)!?? 3.האם רצוי לדעתך למהר ולמכור מעריב בשוק (אפילו במחיר נמוך מהצעת הרכש)שמא תבוטל הצעת הרכש?סגור
-
מעריב אג" ח - הצעת רכשמיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:41הגב לתגובה זו0 0ההודעה המקורית על כוונה לגייס על ידי הרחבת סדרות בדסק" ש כשהן נסחרות בתשואות סביב 10% אכן מצביעה על מצוקת נזילות.אני לא יודע על כוונה לבטל את הצעת הרכש לאג" ח עריב,לפי הבנתי עד כה הדחיות היו טכניות.אם אתה חושש מביטול ברגע האחרון (שיבזה את נוחי) קשה לי להגיב על כך.נכון לעכשיו מדובר על מועד הקיבול האחרון ב 7/2 .סגור
-
3.כיצד קונים אג" ח חברות בארה" ב - פניה למיכהגיל 02/02/2012 09:31הגב לתגובה זו0 0מיכה שלום , מה הסימול של אג" ח חברות בארה" ב והיכן ניתן לראות את רשימת אג" ח חברות בארה" בסגור
-
תשובהשירן מלהבה 02/02/2012 10:35הגב לתגובה זו0 0רשימת אגחים ניתן לראות ביאהו פיינס , וכמובן במערכות מסחר התומכות במסחר באגחים, צריך להתקשר לבנק ולזהות את הניירות לפי קופון ותאריך פדיון.סגור
-
2.הערה קטנה לחלק מהמגיבים לכתבה ולכתבות הקודמותdork 02/02/2012 09:28הגב לתגובה זו0 0מזה מס' שבועות שישנם מגיבים לטור שמציגים הערכות כאלה ואחרות של מיכה שבדיעבד התגלו כשגויות ושהובילו להפסדים. לאלה רציתי לכתוב כמה מילים: 1. בדיעבד כולם רואים 6/6 ואם היינו כאלה חכמים שיודעים הכל אזי הטור של מיכה היה מיותר בעבורינו. 2. ההערכות שניתנו נכונות לזמן כתיבתן, השוק משתנה, הנסיבות משתנות והחברה גם יכולה לנקוט צעדים בלתי צפוים. 3. סופו של יום דעתו של מיכה מכובדת וחשובה ככול שתהייה, איננה באה במקום שיקול דעתו של המשקיע, שצריך להיות מספיק גבר ולקחת אחריות להפסדים - בדיוק כפי שהיה גבר ולקח אחריות על הרווחים. מיכה - אנצל את ההזדמנות כדי להודות לך על טור מעניין ומלמד.סגור
-
כלכך נכון! (ל"ת)קורא ותיק 04/02/2012 00:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מיכה ראוי לכל הכבוד.האחריות היא על המשקיע.טל 02/02/2012 13:20הגב לתגובה זו0 0מיכה רק עוזרסגור
-
מסכים עם השבחים למיכה הצעת ייעול אחתכשההערכה משתנה -לספר 03/02/2012 00:56הגב לתגובה זו0 0היו כמה מקרים שבהם מיכה ניתח אגח מסוים, המליץ עליו, ולאחר מכן כשהאגח התרסק, מיכה סיפר שלהבה מכרה את האחזקות בו עוד קודם (למשל דלק נדלן). מן הראוי לדעתי שלאחר המלצה כזו, עם שינוי ההערכה ומכירה של האג" ח, מיכה היה מיידע גם את קוראיו. למשל, אם אחרי כל הניתוחים על אגח סאני ויכולת הפרעון שלו, מיכה יגיע למסקנה שהמצב השתנה, ראוי שלא רק ימכור בקרנות שלו אלא גם יודיע לקוראיו ששינה את עמדתו לגביו.סגור
-
" להבה" של צרניאק.משקיע. 03/02/2012 15:45הגב לתגובה זו0 0מסכים עם כל הסופרלטבים .אך משקיע נבון יזהר מאד מניגוד האינטרסים של כל אנליסט בעל חברת השקעות .........סגור
-
מסכימה-מיכה נדיר במקצועיות ובסבלנות שלו! (ל"ת)קוראת קבועה 02/02/2012 12:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מחזק בשתי ידיים! (ל"ת)איציק 02/02/2012 11:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מסכים!! מיכה אתה איש יקר (ל"ת)אריאל 02/02/2012 10:33הגב לתגובה זו0 0סגור
-
תודה. (ל"ת)מיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.דוראהכבש 02/02/2012 09:26הגב לתגובה זו0 0למה בעלי האגח רצים לפירוק ולא נותנים סיכוי נוסף שהרי בפירוק נקבל מקסימום 20.סגור
-
דוראה אג" חמיכה צ' רניאק 02/02/2012 10:40הגב לתגובה זו0 0דוראה- בעלי האג" ח אינם רוצים בפירוק,הרי הם אישרו את " הצעת להבה" להמיר את רוב האג" ח למניות ולהשתלט על החברה.לאור פסיקת השופטת אלשיך שהתירה לקרן בראשית להוציא את ליברטי למכירה היועצים המשפטיים של האג" ח אמרו באסיפה כי בית המשפט בעצם בהחלטה זו פסל את הצעת בעלי האג" ח מבלי לדון בה.בישיבה בית המשפט מתחילת השבוע השופטת טענה שאן זה המצב וכי הוא מוכנה לדון בכל הצעה שתוגש בפניה ולכן ביום שני הקרוב אחרי הצהריים אני מתכוון להיפגש עם הנציגות וצדדים נוספים על מנת לראות אם ניתן להציל משהוא או שאין ברירה ללכת לפירוק.אני לא רוצה לעורר תקוות כי כל הצדדים האחרים מתנגדים לכל פעולה מלבד פירוק.אבל צריך להמשיך לנסות עד הרגע האחרון.סגור
-
הצלת דוראהערן רוסו 02/02/2012 11:11הגב לתגובה זו0 0היי מיכה, עד כמה שאני יודע גם מנדי דוחף לאותו הדבר. גם אני לפעמים משתף פעולה עם מתחרים כדי להגיע להישגים עיסקיים ואשמח עם שניכם תוכלו לשתף פעולה בנושא זה כדי לנסות להציל את כספינו שאבד. תודה מראש!!!סגור
-
מנדי ישתתף באסיפה שציינתי (ל"ת)מיכה צ' רניאק 02/02/2012 11:55הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הצלת דוראהאיתי 02/02/2012 14:12הגב לתגובה זו0 0האם ישתתפו באסיפה גם הנושים המובטחים? האם יש טעם שיגיעו מחזיקים נוספים באג" ח?סגור
-
זו לא אסיפה כי אם פגישהמיכה צ' רניאק 02/02/2012 14:48הגב לתגובה זו0 0ישתתפו בה מספר מצומצם של אנשים כמו הנציגות,עו" ד נאמנים וכדומה.הנושים המובטחים לא ייקחו בה חלק ,כפי שכתבתי הם אינם מוכנים למו" מ בלי לקבל תמורה כספית מיידיתסגור