השקעה נוחה למשקיע המעוניין להיחשף למותגי יוקרה
חברת לואי ויטון נוסדה בשנת 1987 בצרפת. החברה עוסקת במספר ענפים בהם, ייצור והפצת משקאות אלכוהוליים ויינות, אופנה ומוצרי עור, בשמים וקוסמטיקה, שעונים ותכשיטים. לחברה עשרות מותגי יוקרה בינלאומיים אשר נמכרים בלמעלה מ-2,500 חנויות ברחבי העולם שנמצאות בבעלות החברה, ומועסקים יותר מ-80 אלף עובדים.
לחברה מעל ל-60 מותגי על שמשווקים ברחבי העולם. אסטרטגיית החברה היא רכישת מותגים עולמיים וצירופם לחברה. בין המותגים האלכוהוליים ניתן למצוא את שמפניית "DOM PERIGNON" ו-"CHANDON&MOET", מותג הקוניאק "HENNESSY". בין מותגי האופנה ניתן למצוא את "DONNA KARAN" ועוד. במותגי הבשמים "CHRISTIAN DIOR" ,"KENZO" ועוד. במותגי התכשיטים והשעונים ניתן למצוא את "DE BEERS" ,"TAG HEUER" ,"HUBLOT".
את שנת 2011 סיימה החברה עם הכנסות בסך 25 מיליארד אירו, המהוות צמיחה של 16% אל מול השנה הקודמת, הצמיחה האורגנית עמדה על 14%. הרווח התפעולי עמד על 5.26 מיליארד אירו. הזינוק במכירות בשנה לא פשוטה לכלכלה העולמית אינו מובן מאליו ובייחוד לחברת מותגי יוקרה שתלויה בעושר הצרכנים. הצמיחה המרשימה מגיעה בעיקר מהצרכנים באסיה שם זינקו המכירות ב-29% בכל שנה בשנתיים האחרונות. גם בארה"ב ואירופה נרשמה צמיחה נאה של 17% ו-14% בהתאמה בממוצע בשנה. גם המאזן של החברה חזק, וזאת למרות הרכישות הרבות שמבצעת החברה, החוב בנטרול המזומנים מסתכם ב-4 מיליארד אירו וסך ההון למאזן עומד על 50%.
הצמיחה המואצת של החברה בשווקים המתעוררים מתבטא בפילוח ההכנסות. סך הכנסות משווקים מתעוררים היווה 35% בשנה החולפת וצפוי להוות חלק גדול יותר בשנים הבאות. זאת הודות לצמיחה המרשימה של מעמד הביניים במדינות המתפתחות ואסטרטגיית החברה בפתיחת חנויות חדשות בעיקר בשווקים המתעוררים, תוך התמקדות במדינות בדרום מזרח אסיה. חלק נוסף באסטרטגיה העסקית של החברה הוא רכישת מותגים מקומיים בשווקים המתעוררים והפיכתם למותגים יוקרתיים שתורמים במידה רבה לצמיחת החברה. כיום בסין נרכשים 25% מסך מותגי היוקרה בעולם.
הסיכון המהותי הוא מיתון עולמי ובעיקר האטה חריפה בסין שתפגע בצמיחה המהירה של החברה. נראה כי הסבירות למיתון עולמי נמוכה יחסית. בסין צפויה האטה מתונה בקצב הצמיחה. גם קצב צמיחה נמוך בארה"ב ומיתון בחלק ממדינות אירופה עלול לפגוע בהכנסות החברה,
חוזקה של החברה נובע ממגוון אדיר של מותגים ופיזור גלובלי נרחב, שתורמים להמשך הצמיחה המואצת של החברה וליציבות המאפיינת את תוצאותיה הכספיות גם בתקופות של האטה כלכלית במדינות מסוימות או פגיעה והיחלשות של אחד המותגים.
לסיכום, החברה הינה חברת מותגי היוקרה הגדולה בעולם מבחינת . מותגיה הרבים ופיזור גלובלי נרחב בנוסף לאסטרטגיית צמיחה מרשימה של החברה, ימשיכו לתמוך בצמיחתה בשנים הקרובות. בנוסף ותזרים מזומנים חזקים צפויים להמשיך ולתרום ליציבותה של החברה. החברה נסחרת במכפיל רווח של 17 לשנת 2012 לעומת מכפיל של 21 לחברות בענף, ומהווה אפשרות השקעה נוחה למשקיע המעוניין להיחשף לחברות מותגי יוקרה.
אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מזכיר את פריזמה מותגי יוקרה...חיים 23/02/2012 09:48הגב לתגובה זו0 0אל תשאלו מה עשתה הקרן... פחסגור
-
1.מה הסימבול שלה ? (ל"ת)איפה היא נסחרת ? 22/02/2012 11:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
lvmh - לשים לב תשואת דיבידנד נמוכה (ל"ת)רונית 22/02/2012 15:29הגב לתגובה זו0 0סגור