אופציה רותחת: לעשות 8,200% על מניית סיטי

כשכולם יוצאים לשופינג מניות בארה"ב, ינון אריאלי מסתכל בטור יום ו' על על הניירות שעשויים לתת תשואה חלומית באמת - לגזור ולשמור
 | 

הבנקים האמריקנים סבלו מאוד בשנים האחרונות. משבר הסאב-פריים הוביל אותם למחוק נכסים פיננסים בהיקף של מיליארדי דולרים ורבים מהם, לא רק הקטנים, נקלעו לפשיטת רגל. בתמורה לקבלת כספי סיוע שיחזירו את היציבות של הגופים הפיננסים, חייב אותם משרד האוצר האמריקני להנפיק עבורו כתבי . באותה תקופה לא ידע הפד שהמשבר יהיה כה חמור, ובכל זאת הוא העריך כי הוא יהיה ממושך דיו. לכן, הוא אפשר לבנקים להנפיק כתבי אופציה (Warrants) בעלי תכונות ייחודיות שאינן קיימות בכתבי אופציה רגילים.

למי שאינו מכיר, , בדומה לאופציות, הוא המקנה למחזיק בו את הזכות, אך לא החובה, להמירו למניה במחיר ידוע מראש (מחיר המימוש) ובטווח זמן מסוים (מועד הפקיעה). בניגוד לאופציות קצרות טווח (כמו לדוגמא), משך החיים של ארוך יותר, עד מספר שנים. כתבי האופציה נסחרים בבורסה מידי יום בדיוק כמו מניות, ועל כן ניתן למכור אותם למשקיע אחר לפני מועד המימוש, ולהשיג רווח הון.

בצד היתרונות של כתבי האופציה, אפשר לציין את הצורך בסכום השקעה נמוך יותר בשביל להיחשף למניה, ולכן גם את ההפסד המקסימאלי המצומצם יותר בהשוואה להשקעה במניה. בנוסף, המינוף של האופציה (היחס בין מחיר המניה למחיר כתב האופציה) מגדיל מאוד את פוטנציאל התשואה שניתן להשיג מההשקעה. מנגד, התנודתיות של כתבי אופציה גבוהה בהרבה מזו של מניות. בנוסף, בניגוד למניות, אותן ניתן להחזיק אפילו לאורך עשרות שנים, לכתב אופציה יש מועד פקיעה שלאחריו הוא אינו שווה דבר, וצריך לקחת את זה בחשבון. על מנת לצמצם את הסיכונים הללו, כדאי לבחור בכתבי אופציה עם מועד פקיעה ארוך יחסית, ולהקצות להם אחוז נמוך בלבד בתיק.

כתבי האופציה הייחודיים של הבנקים האמריקנים

בשונה מכתבי אופציה רגילים שמועד הפקיעה שלהם הוא מספר שנים בודדות, כתבי האופציה שהנפיקו הבנקים יפקעו רק בעוד כ- 6.5-7 שנים (סוף 2018-תחילת 2019). המשמעות היא שלכלכלה האמריקנית בכלל ולבנקים בפרט יש די הרבה זמן לחזור לפעילות תקינה ולהגדיל את שוויים.

תכונה ייחודית נוספת של כתבי האופציה האלו, היא שמחיר המימוש שלהם מתואם כלפי מטה בכל פעם שהבנק מחלק מעל מינימום מסוים. למשל, מחיר המימוש של כתב האופציה של וולס פארגו מתואם למטה בכל פעם שיחולק דיבידנד רבעוני גבוה מ- 34 סנט. זה יתרון חשוב, במיוחד עבור כתבי אופציה של חברות שמחלקות דיבידנדים באופן סדיר.

בשנה האחרונה הבנקים אמנם לא חילקו דיבידנדים, אבל בשבוע הבא אנו צפויים לשמוע את תוצאות מבחני הלחץ שערך הפד לבנקים בשביל לבדוק אם הם עומדים בדרישות הלימות ההון בהתאם לתקנות באזל. גם אם הם יעמדו במבחן בהצלחה, זה לא אומר שהם עלו על דרך המלך. מצד שני, הבנקים הצליחו לאגור כמויות מזומנים די גדולות ולנקות את המאזנים שלהם, ומעבר של מבחני הלחץ יקל עליהם לבקש אישור לחלוקת דיבידנדים מהפד.

כולנו כמובן זוכרים את הפאדיחה של בנק אוף אמריקה, שביקש מהפד לפני כשנה לחלק דיבידנדים ונענה בשלילה. הפעם המצב שונה, ויש סיכוי שהפד ישחרר את רסן חלוקת הדיבידנדים, לפחות מהבנקים היציבים יותר. חלוקת דיבידנדים שכזו תוריד את מחיר המימוש של כתבי האופציה של אותם בנקים, מה שיגדיל את האטרקטיביות שלהם.

המצב הולך ומשתפר

עד לפני מספר חודשים, אי הוודאות באשר לעתידה של הכלכלה בכלל והמערכת הפיננסית בארה"ב בפרט הרחיקה את המשקיעים מלהיכנס למגזר הפיננסים. כתוצאה מכך, מרבית הבנקים עדין נסחרים במכפילי רווח והון נמוכים מאוד בהשוואה היסטורית. זאת למרות שחלק מהם כבר ניקו את המאזנים שלהם בצורה טובה. בנוסף, המשבר יוצא הדופן של 2008, שינה את התמונה, והיום הסיכויים לפשיטת רגל של בנק גדול הצטמצמו. קריסת ליהמן ברדרס וההשלכות שלה על הכלכלה ועל שוק ההון הבהירה לכולנו כי הממשל האמריקני לא ייתן לבנק גדול נוסף ליפול בעתיד.

לאחרונה, נראים עוד ועוד סימנים לתחילת התאוששות אמיתית של הכלכלה האמריקנית. נכון, עדיין לא מדובר בחזרה לצמיחה תקינה, אולם הסיכויים למיתון נוסף כמו שסברו רבים מהכלכלנים עד לא מזמן, פחתו מאוד. ההתאוששות הזו טובה כמובן גם לבנקים האמריקנים שיצלחו את המהמורות הנוספות שיגיעו בשנים הקרובות. גם הריבית הנמוכה בארה"ב, שככל הנראה תישאר כך לפחות עד 2014, עושה טוב לבנקים, שיוכלו לשמור על מרווח רחב בין הריבית שהם גובים על ההלוואות לבין הריבית שהם משלמים על הפיקדונות.

וורו באפט בפנים

גדולים וחכמים ממני כבר דיברו על האטרקטיביות של מניות הבנקים. וורן באפט למשל השקיע 5 מיליארד דולרים מכספי ברקשייר התוואי במניות בנק אוף אמריקה. גם גורואי ההשקעות האחרים כבר גילו מזמן את התמחור הלא הגיוני של מניות הבנקים, ומשקיעים שם כספים רבים. מגדיל לעשות ברוס ברקוביץ' שכמעט 90% מהתיק שלו חשוף למגזר הפיננסים (!).

אם השתכנעתם שמניות הבנקים אכן מעניינות להשקעה, כתבי האופציה שלהם אטרקטיביים אפילו יותר. פרט לתכונות הייחודיות ומועד הפקיעה הרחוק, כתבי האופציה של בנקים גדולים כדוגמת וולס פארגו (WFC-WT) או גי’.פי מורגן (JPM-WT), נסחרים במינוף של יותר מ- 3 ביחס למניות שלהם. בהנחה שהבנקים לפחות יכפילו את שוויים במהלך 7 השנים הקרובות, וגורואי ההשקעות מדברים על עלייה בשיעור ניכר יותר למניות הבנקים, כתבי האופציה האלו עשויים לשלש ואפילו יותר את ערכם עד למועד הפקיעה. המשמעות היא שנתית של כמעט 20% באותן שנים.

כתבי האופציה של סיטי

אם אתם רוצים ללכת לכיוונים ספקולטיביים קצת יותר, אתם מוזמנים להסתכל על כתבי האופציה A ו- B של סיטיגרופ שנמצאים "רחוק מאוד מהכסף". כתב אופציה A למשל, נסחר במחיר של 36 סנט, המניה במחיר של כמעט 34 דולר, ופרמיית המימוש היא 106.1 דולר. המשמעות היא שהמניה צריכה לעלות יותר מפי 3 בשביל שהשקעה באופציה תהיה עדיפה. מנגד, אם המניה תעלה פי 4 למשל, מה שיביא את סיטי למחיר של 136, האופציה תעלה פי 82 (!). למי שזה נשמע דמיוני שמניה תעלה כל כך הרבה, זכרו כי יש לה כמעט 7 שנים לעשות את זה – זה הרבה מאוד זמן. בנוסף, סיטי כבר נסחרה במחיר גבוה מ- 500 דולרים ב- 2007. לא שאני מרמז שהיא בדרך לשם. ברור שהרבה דברים השתנו בחברה מאז. עם זאת, זה לא בלתי סביר שהיא תעלה מעל 100 דולר.

להערכתי, השקעה מפוזרת במספר כתבי אופציה של בנקים אמריקנים גדולים וקטנים, תניב תשואה טובה פי כמה מתשואת שוק המניות ב- 7 השנים הקרובות.

* : אין לראות באמור לעיל המלצה לפעולה בניירות הערך המוזכרים או בני"ע אחרים. הכותב מחזיק את כתב האופציה של וולס פארגו, ומנהל בלוג השקעות בכתובת http://www.bursa4u.com/

תגובות לכתבה(60):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    טעות - אמור להיות 820% על המניה של סיטי
    גלעד 20/03/2014 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל וורנט יומר ל- עשירית מניה בלבד בגלל ספליט הפוך שסיטי ביצעו - לכן כותרת הפוסט טועה ומטעה- וגם- הסטייקים (שערי המימוש למניות) גבוהים מאוד ביחס לאחרים 106ִ ל- C-WTA ו- 186$ ל- C-WTB In mid-2011, Citi performed a 10:1 reverse split. This had a significant impact on the warrants. After the reverse split, each warrant represents the rights to 1/10th of a share of Citi stock. The strike price of the warrants was also increased by 10x, and lastly, the dividend threshold for any strike adjustments was also adjusted for the 10:1 reverse split.
    סגור
  • 30.
    קניתי אופציה A על סיטיגרופ בשער 0.37 סנט
    דוד 18/03/2012 19:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה להרוויח על אף הסיכון הגדול שטמון בהשקעה זו. אין בזאת כל המלצה לרכוש או למכור את נייר הערך הנ" ל.
    סגור
  • 29.
    לינון האם אפשרי להפסיד יותר ממה ששמים באופציה (ל"ת)
    תום 18/03/2012 18:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    לכל מי שחיפש כמוני מצאתי!!!
    אור 16/03/2012 18:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    C.WSA תרשמו את זה בבנק זו אופציה A על סיטי
    סגור
  • 27.
    ינון- אני רוצה לקנות-שאלה
    א 15/03/2012 23:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים לא מוצאים את הסימבול ולא ניתן לקנות באמצעות האתר של הבנק. מה אני צריך להגיד לבנקאי על מנת שאקנה את הנייר ? תודה
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    ינון - מה המימוש של c-wtb
    משקיע מתעניין 11/03/2012 19:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא נסחרת בהרבה פחות מהאופציה הראשונה. איך אני יכול לראות את שער המימוש ב yahoo? אני מצליח להעלות את הדף אבל בשום מקום אני לא מוצא את שער המימוש תודה
    סגור
  • מחיר המימוש גבוה יותר - 178.5 דולר (ל"ת)
    ינון אריאלי 12/03/2012 07:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    לינון אריאלי לא מוצא הסימבול במסחר של מגדל?
    תום 11/03/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לא אם רושם את שם המניה זה לא נותן את האופציות שלה ?? זה מסחר בתוכנת מייטרק של מגדל
    סגור
  • C A (ל"ת)
    ינון אריאלי 12/03/2012 07:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • C wa (ל"ת)
    רוני 11/03/2012 23:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    איך ניתן לראות את המלצות הנ" ל באתר Bloomberg?
    חדשה 11/03/2012 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה סימבול הם מופיעים? תודה חדשה בעניינים
    סגור
  • 23.
    התרסקות הנדל" ן בארה" ב הייתה מכוונת מהממשל....
    שונרא 11/03/2012 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק תמימים ונאיבים לא מבינים שכל ההתרסקות של הבורסה והנדל" ן בארה" ב באה כהפתעה לממשל.האם נראה לכם שבממשל יושבים אידיוטים שנתנו להשתוללות הסאב פריים להתקיים ולסכן את מערך הבנקאות האמריקאי ?כאשר הממשל הבין שהציבור האמריקאי צורך אשראי בלי סוף ויש צורך בטיפול שורש עמוק וחייבים לרסק את הכלכלה .לצמצם אשראים .לסגור בנקים רבים ולהחזיר את מוסר העבודה לציבור על מנת ליצור תחרות .אז כל 25-30 שנה ישנה התרסקות כזאת או מלחמה רצינית.דרך אגב זה טוב למקורבים שלאחר מכן רוכשים חברות במחירי סוף עונה וגם במחירי פשיטת רגל.
    סגור
  • 22.
    תודה יינון..נדרשת תשומת
    פיקסרפיקסר 11/03/2012 03:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לב ל עמלות! למרות שאם נשיג פי 82 ..זה כסף קטן.. אנו דנים בצורה יומיומית בנושאים האלה ב FIXTRADE בפייסבוק..קבוצה! ללא פויללשטיקים של פורומים בסגנון עדות ערב מוזמנם
    סגור
  • 21.
    מה הטעם?
    יוני 10/03/2012 23:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החשיבה של ינון ושל וורן באפט שהפיננסים זולים היא שגויה ומטעה את כולם. אולי לוורן באפט יש לוחשים את את מי יצילו ואת מי לא וזה ממש לא בסדר... הוא גם קונה רק מניות בכורה ולא מניות רגילות. עם חוב של 15 טריליון, שוק נדל" ן שלא מצליח להחזיק למרות ניסיונות נואשים, שוק אג" ח בשיא של כל הזמנים היכולת של ארה" ב לשרת את החוב לא קיימת. רק מי שלא מבין את המציאות ומנסה להשתמש בנוסחאות עבר יכול להמליץ על נייר ולא על נכסים קשיחים.
    סגור
  • אם הבנקאות קורסת אין יותר כלכלה...
    ערן 11/03/2012 01:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא סתם הבנקאות שרדה את המשבר הפיננסי האחרון (בעזרת התערבויות ממשלתיות ואולי למרות התערבויות ממשלתיות). לא סתם המשבר הפיננסי לחלוטין בתחילו הפ לראלי לחלוטין (הוא היה ראלי, אבל רק לאחר השפעה קיצונית על המערכת הפיננסית, כל המערכות הכלכליות החלו לקרוס). בלי מערכת פיננסית חזקה ויציבה, פשוט אין כלכלה ואין ערך לכלום. בלי קשר לאם זה נכון היה לעשות או לא, לא סתם ממשלת ארה" ב הקפיטליסטית לחלוטין התערבה על מנת לייצב את המערכת (ועוד עם נשיא רפובליקני), וכמעט לא הצילה אף חברה אחרת למרות שרבות מאוד קרסו או לפחות נקלעו לקשיים חמורים (למעט שני האייקונים האמריקאים -GM וקריזלר). זה היה ברור לכולם שבלי מערכת בנקאית יציבה אין כלכלה, ואם אין כלכלה אין כמובן תעשיה והתפתחות, ואין מדינה, שילטון או כל ציביליזציה נורמלית. באותו אופן גם באירופה התערבו וסיפקו חילוץ עקיף אדיר לבנקים ולמדינות, וימשיכו לספק ככל שידרש. ככה זה, לא ניתן לסובב את הגלגל לאחור, והמערכת הבנקאית זה בסיס הכלכלה והחיים המודרניים (על החלקים הטובים והרעים שלה).
    סגור
  • בתיאורה אתה צודק במציאות המדדים האחרים תיקנו
    תיאורטיקן 11/03/2012 18:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את עצמם ממפולת 2008 .הבנקאות הביטוח והפיננסים איבדו במונחי ערך של היום עד כמעט 90% מערכם. זה בין הסקטורים שלא הצליח לתקן את המצב אלא אף הרע. סיטי היום נסחרת בפחות מ10% מערכה ב2008 . אז לחלום תמיד נחמד הבעיה היא שהחלום לא יהיה בלהות
    סגור
  • 20.
    שאלה לינון אריאלי
    אריק בר 10/03/2012 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה יכול לצרף בבקשה לינק לרשימת אופציות להמרה באתר נאסדק ויהו .תודה.
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 10/03/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום אריק, אני לא מכיר עמוד אחד ביאהוו עם רשימה של כל האופציות. עם זאת, אם תכנס לעמוד של מניה כלשהי, תוכל לראות את רשימת האופציות שלה.
    סגור
  • יאהו
    השועל 10/03/2012 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאריק - מעט עבודה , יש ביהו אפשרות ליצר לעצמך תיקיות מעקב. תמצא את קודי המסחר , לאט לאט, תוסיף אותם לטבלה , וכל פעם שתיכנס אליה תוכל לראות את כל רשימת ה ' WARRANTS ששמרת. ממש מומלץ
    סגור
  • 19.
    FAS-שאלה למבינים.
    א. 10/03/2012 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם לתעודת סל FAS יש תאריך פקיעה כמו אופציה? בבקשה תשובה מקצועית- תודה
    סגור
  • לא . זו תעודת סל X3 על בנקאות ופיננסים .
    מחזיק בFAS 10/03/2012 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש ל FAS גם אופציות והן כמו כל אופ' אחרת מוגבלת בזמן.
    סגור
  • 18.
    ינון, מה שכתבת הוא על דעתך ותבהיר זאת היטב -
    דודו 10/03/2012 07:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האופציות האלו מסוכנות יותר מאשר לעמוד על פסי רכבת ליד תחנת לונדון המרכזית, מי שאוהב הימורים ונהנה להתרגש מהפסד כספו מוטב יסחור באופציות האלו , לכלם ברור אגב שהנפילה של הבנקאות בארה" ב זה רק עניין של זמן , מדובר בכמה חודשים , עדיף לסחור עם הכסף בדברים אחרים ובטח שלא באופציות של הבנקים בארה" ב .
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 10/03/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום דודו, בכתבה אני מכוון בעיקר לכתבי האופציה של וולס פארגו וג' י פי מורגן. כתבי האופציה של סיטי הם (כפי שכתבתי) ספקולטיביים הרבה יותר. בכל מקרה, מדובר ברכיב המיר, ולכן כדאי להגביל את החזקתו לשיעור נמוך מאוד מהתיק. אגב, תמיד הדברים שאני כותב הם דעתי בלבד, וההחלטה כיצד לנהוג היא שלך כמובן.
    סגור
  • 17.
    מה זה סיטי בנק?
    לירן חולצה אפורה 10/03/2012 04:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיש את היהלום שבכתר-מודיעין יהש מניית השנה 2012 בישראל. משקיעי מודיעין יחגגו מאושר בסוף השנה ויסדרו לעצמם את החיים, חלקם ייסגרו את הגירעון בבנק וחלקם ייקנו לקסוס חדשה לדאווין והכל בזכות האוצר שיש בגבריאלה ושרה ומירה וים חדרה וגל וקרן ואביה וצורים ועוד רישיונות שמודיעין תיכנס שותפה בקפריסין. בקיצור אני עשיר אני מיליונר ואני גם חי ככה כמה חודשים לפני שזה יקרה אני כבר מרגיש ככה. שאלוהים ייתן לי בריאות ואריכות ימים. טפו טפו טפו חמסה חמסה למסה
    סגור
  • מקווה שאף אחד לא ייקח ממך עצות, בחיים (ל"ת)
    משה 10/03/2012 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רואים שאתה אוהד חיפה אומלל (ל"ת)
    ל17 10/03/2012 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    המספרים בלוטו בינואר 2017: לגזור ולשמור (ל"ת)
    לוטומניאק 09/03/2012 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    למה הסימול לא מופיע באתר הנסדאק (ל"ת)
    רונן 09/03/2012 19:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    בשביל מה לזרוק את הכסף סתם?
    לינון אריאלי 09/03/2012 19:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה נותן כאן " המלצה" לאנשים ש-99 אחוז יפסידו את כל הכסף כאשר האופציות של סיטי יימחקו. לא קיים שום סיכוי שסיטי תגיע תוך 7 שנים וגם תוך 20 שנה למחירים שציינת. סיכוי גדול יותר שתוך כמה שנים עם כל המשברים שבדרך היא תרד ל-5 דולר ומה יהיה אז עם האופציות? בשביל מה ללכת על ארה" ב שבארץ יש מניות שייתנו לכם תשואה של פי 5-15 למשל כמו מודיעין יה" ש או רציו יה" ש אלו מניות שכספכם יוכפל בלי שום סיכון עצום כמו בסיטי בנק שרוב הסיכויים להימחק באופציות שלהם.
    סגור
  • לא יכולתי לכתוב טוב יותר ממך כל הכבוד!
    נתן 09/03/2012 23:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבת יפה, באים לכאן כל מיני ילדים קטנים שלא מבינים מחייהם כמו הינון אריאלי הזה ונותנים עצות אחיתופל בזמן שמתחת לאף שלנו יש מניות שייתנו בראש, מספיק לראות את המחיר של בזק בכדי להבין שבטווח של שנה תיתן 100 אחוז או כפי שציינת מודיעין תעלה 500 אחוז בשנה הקרובה לדעתי מנייה שמתומחרת במחיר מגוכח בתחום מתפתח כמו גז ונפט.
    סגור
  • קשקשנים
    דוד 10/03/2012 19:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האופציה על סיטי לא יותר מסוכנת מהשקעה במודיעין או שאר חברות הקקמייקה שכמוה
    סגור
  • ולא מבינים כמה משפחות הרסו ועוד ימשיכו להרוס (ל"ת)
    צודקים חברייה 10/03/2012 07:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    ערך המניה
    מיקי 09/03/2012 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר ל-" היתה 500" ? הרי הערך הנכחי ביחס ל-500 הינו עשירית!
    סגור
  • 12.
    חלומות בהקיץ או מציאות ?לעולם לא להגיד לעולם
    קוקוריקו 09/03/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב-30 השנים שאני משקיע בשוק ההון ראיתי הכל .מניות שעלו 3000-7000% וגם מניות שהתרסקו 99.9% .לכן הסיכוי וכישלון קיימים בשפע.ולעצם העניין.אין צורך ללכת להשקיע כל כך רחוק על מנת למצוא השקעות אם סיכוי.ישנם מניות בשוק הישראלי בשערי שפל אם סיכוי לאלפי אחוזים רווח.בהצלחה ושבת שלום.
    סגור
  • 11.
    האם אפשר להשקיע בכתב האופציה במערכת מגדל????? (ל"ת)
    תום 09/03/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מישהו יודע למה אי אפשר למצוא את הסימבול אני
    תום 09/03/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוחר דרך חברת מגדל
    סגור
  • 9.
    שאלה חשובה
    למבינים- כנסו 09/03/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אנחנו קונים אופציות של סיטי מי בעצם כותב האופציות? אם אנו קונים עכשיו ב 10 אלף דולר ולאחר 6 שנים האופציה שווה פי 100 יותר, אז שאנו נממש את האופציה מי ישלם לנו את הכסף?? תודה מראש. חיליק
    סגור
  • לחיליק
    שימי 09/03/2012 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה מנפיקה בעצמה את כתבי האופציות... וכמה שהאופציות יעלו ...אתה לא תקבל כלום ואף אחד לא ישלם לך כסף....2 הדברים שיוכלו לקרות 1. תוכל לקנות את המניה לפי מחיר מימוש של אותה אופציה ולא לפי מחיר המניה בשוק (כמובן רק אם המחיר מימוש יותר נמוך) 2. תוכל למכור את האופציה בבורסה למישהו אחר וכך תעשה ררוח הון, ממש כמו במניות.
    סגור
  • שימי, תודה נשמה, מה אתה אומר? עסקה טובה? (ל"ת)
    חיליק 09/03/2012 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חארטה
    BLACK-MARUZOBU 09/03/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המנייה עברה דילול חריף של 1:6 כך ש 34$ דולר היום זה כמו 204$ של 2007 כך שמנייה " רחוקה מהשיא שלה" מבחינת שווי שוק הוא רק פי 2 . כך שאם המצב יהיה טוב והמנייה תחזור להסחר לפי שווי של 2007 היא תעלה " רק" פי 2 לכיוון ה 70$ .... שלא יעבדו עליכם!
    סגור
  • 7.
    פעם שמעתי לעצה כזאת ואכלתי באופ' סיטי הפסד
    מכבי אש 09/03/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוטאלי של כל הכסף. הסיכוי שסיטי תעלה 300% הוא כמו שהשנה ירד שלג בתל אביב. אם ירד שלג אז תאמינו
    סגור
  • אחינו האופציה היא ל 7 שנים - אין לחץ (ל"ת)
    ככ 09/03/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אופציות חול
    חיפאי 09/03/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך קונים אופציות של בנקים באר" הב? מי יכול לספק לנן נתונים עדכניים? אנא מכם תשובה מקצועית. שבת שלום.
    סגור
  • 5.
    איך מוצאים את אופציות של C ב google Finance? (ל"ת)
    שרון 09/03/2012 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    באפט מושקע למיטב זכרוני גם בוולס פארגו
    באפטיסט 09/03/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבנק אוף אמריקה הוא מחזיק אם איני טועה במניות בכורה, שזה עוד יותר מגדר לו את הסיכון.
    סגור
  • בכורה עם ריבית מובטחת
    יוסי 09/03/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחי אתה צודק, ויש לו גם ריבית מובטחת של 6% אם אני לא טעה. אני ואתה לא יכולים לקנות דברים כאלה.
    סגור
  • אתה צודק. כ- 20% מהתיק של באפט הוא וולס פארגו (ל"ת)
    ינון אריאלי 09/03/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • באפט מחזיק גם באופציות? (ל"ת)
    ? 09/03/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לפי מה שנכתב בזמנו
    באפטיסט 09/03/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו לו גם אופציות שהיו בתוך הכסף כבר בזמן הרכישה קצת יותר משבעה דולר למניה. העיסקה לא היתה טובה לכאורה לבנק, אבל עצם הידיעה שבאפט משקיע בבנק העלתה את שער המניה. אחר כך זה ירד לחמש אבל נכון להיום הוא שוב מורווח. וחוץ מזה הוא מקבל משהו כמו 600 מיליון דולר דיבידנד שנתי.
    סגור
  • 3.
    איך מוצאים את אופציה A של CITI. (ל"ת)
    מישהו? 09/03/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שאלה לטוקמקיסטים ולכותב המאמר.
    כנסו בבקשה 09/03/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לי זאת נשמעת השקעה מעניינת לפזר כמה אלפי דולרים בכמה אופציות ולראות לאן ילך הכסף. מה אתם אומרים? ההיתם משקיעים? איפה ההיתם משקיעים? באיזה אופציות? שתפו בבקשה. חג פורים שמח.
    סגור
  • אחי רק בסיטי יש שם פוטנציאל ל 100 $. (ל"ת)
    מאיר 09/03/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מאיר היקר
    כנס 09/03/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם במניה הפוצנציאל הוא 100 דולר אז האופציה תתפוצץ למעלה.....תקן אותי אם אני טועה. תודה ושבת שלום וחג שמח
    סגור
  • 1.
    מה הסימבול של האופציות הללו?
    בני 09/03/2012 13:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך קונים?
    סגור
  • הסימבולים של כתבי האופציה
    ינון אריאלי 09/03/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל ברוקר משתמש בסימול אחר. בכל מקרה, ביאהוו פייננס הסימבולים הם C-WTA ו- C-WTB
    סגור
  • שאלה בנושא תאריך תפוגת האופציה
    סיון 09/03/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ינון, תודה על הרעיון והרצון ללמד ועל כך תבורך! ביהו פייננס התאריך תפוגת האופציה הרחוק ביותר הוא יוני 2014. היכן ראית שתאריך הפקיעה יתבצע בשנת 2018 ? ושאלה נוספת: כיצד חישבת שעליית המנייה פי ארבע תגרור עלייה של האופציה פי 82 ? סוף שבוע נעים, סיון
    סגור
  • תשובה
    ינון אריאלי 09/03/2012 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי סיון, לא מדובר באופציה אלא בכתב אופציה (Warrant). מועד הפקיעה הוא באוקטובר 2018 (ראה למשל כאן: http://www.nasdaq.com/symbol/wfc.ws ). אם המניה תעלה פי 4 היא תיסחר במחיר של 135$, תפחית מזה את פרמית ההמרה של 106.1$ ותקבל 29.74, שזה פי 82 ממחיר האופציה הנוכחי (0.36$).
    סגור
  • חישוב התשואה בשבילך סיון
    שימי 09/03/2012 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר המניה (לאחר שעלתה פי 4 - 136 דולר) פחות מחיר מימוש (הוא רשם 106 דולר)...כל זה חלקי מחיר האופציה בבורסה, שזה לפי מה שהוא אמר 0.34 דולר.
    סגור
  • הי, תודה על הסימבל , אבל למה אין גרפים?
    בגלל הספליט? 09/03/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה ניתו לראות גרפים של האופציות ואת התנהגותן עד עכשיו? תודה רבה
    סגור
  • תוכל לראות את זה בתוכנת המסחר של הברוקר שלך (ל"ת)
    ינון אריאלי 09/03/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות