עוד שנה, ולבורסה עדיין לא איכפת מיום השואה - ולכם?

 | 

ערב יום השואה ולנוכח תחושה של חוסר עניין הולך וגובר מצד רבים מבני עמנו ביום זיכרון זה - בחרתי להעלות שוב טור שכתבתי לפני שנתיים בדיוק, עם התאמה קלה בפתיח.

מחר בבוקר כמידי שנה בין 10:00 ל-10:02 תישמע צפירת יום השואה והסוחרים בבורסה ינסו להתאפק ולא לבצע עסקאות. בכך סביר שתסתכם ההתחברות שלהם ליום השואה, עם כל הציניות שבעולם - זה עצוב. האמת שמדובר ביום עסקים רגיל במשק, בנק ישראל עובד, הבנקים המסחריים עובדים וכך גם שאר המשק. אבל האם כך צריך להיות? ערכנו השוואה זריזה.

בישראל יש מספר ימי זיכרון והתכנסות מרכזיים. יום כיפור, יום הזיכרון, יום השואה ו-9 באב. ביום כיפור אין מסחר בבורסה וכל המשק מושבת, בסדר. ב-9 באב אין מסחר בבורסה וזה יום בחירה בחלק מהגופים במשק, גם בסדר. יום הזיכרון זה עניין טכני - זה ערב חג של יום העצמאות, אז הבורסה סגורה ומאפשרת התייחדות עם היום הקשה. ויום השואה? הכל כרגיל - שום התייחסות.

את 'יום כיפור' נשים בצד כי זה מוגדר כ'יום חג', אחד מאותם 9 ימי חג בישראל שבהם המשק כולו שובת. '9 באב' זה התחיל כיום שבו מאפשרים לצאת שעה קודם, עבר ל'יום בחירה' ועכשיו, בעיקר בגלל שבבנקים כולם בוחרים שלא לעבוד, אז גם הבורסה סגורה ואתם יודעים מה, זה יום עם סממני דת אז אני לא נכנס לזה בכלל. אבל ב'יום הזיכרון' הבורסה סגורה וכולם מצדיעים ואילו ב'יום השואה' גורנישט, עובדים כרגיל, מה ההבדל? אז נכון, יום הזיכרון זה כביכול 'ערב חג' של יום העצמאות אבל תעשו לי טובה! מדובר פה בשואה של העם היהודי וזה קרה לא מזמן, אז בוא נעזוב את הפרטים הקטנים ונסתכל על התמונה הגדולה. יום השואה לא מקבל אפילו 2 דקות התייחסות מהבורסה (משך הצפירה) ואילו 2 ימי האבל האחרים מקבלים יום שלם.

האמת שאני לא רוצה להיכנס לדיון הזה של מה יותר חשוב או על מה כדאי שלא לדרוך, למרות שיש לי דעה ברורה בעניין. אז אני אעשה את זה בקצרה, מבחינתי יום השואה הוא יום קשה לאין שיעור מיום הזיכרון. העובדה שילד יהודי נרצח בברוטאליות או גווע ברעב או קפא בקור הנורא רק בשל היותו יהודי, עובדה זו קשה לי הרבה יותר מהעובדה שחיילי צה"ל שנלחמו למען מולדתם מצאו את מותם.

מה אתם אומרים על המסחר ביום השואה? צפו בתוצאות הסקר

נחזור לעניין - למה הבורסה צריכה להבדיל בין יום הזיכרון ליום השואה? פניתי להנהלת הבורסה וזו תשובתה: "ביום השואה המשק כולו ממשיך בפעילות רגילה, כולל ארגונים ציבוריים, מערכת החינוך, עסקים פרטיים ומוסדות פיננסים, יום זה נחשב ליום עסקים ולפיכך גם המסחר בבורסה מתקיים כסדרו. הבורסה מתייחדת עם זכר קורבנות השואה כמו כל עם ישראל ומקיימת מדי שנה טקס זיכרון פנימי בהשתתפות עובדי הבורסה".

דעתי היא שבאופן כללי ניתן וצריך לעשות יותר. יום הזיכרון מקבל בולטות גדולה מאוד ובצדק וגם עם 9 באב אין לי בעיה אבל לא צריך להשאיר את יום השואה מאחור. לפי נתונים שקיבץ אתר אייס, הייתה השנה ירידה משמעותית ברייטינג של טקס יום השואה ולצערי זה מראה על עניין הולך ופוחת. במקרים רבים הבורסה היא סמל להתנהלות המשק, ככזאת היא בהחלט מביעה פחיתות כבוד בעניין הזה.

אז לא רוצים השבתה, תעשו 15 דקות הפסקת מסחר, תפתחו את המסחר יותר מאוחר או תסגרו שעה מוקדם יותר, תעשו משהו. ורק שהיום הזה לא יעבור סתם כמו עוד יום, כי זה לא.

מאת: יוסי פינק, עורך ראשי - Bizportal

תגובות לכתבה(61):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 50.
    מסכים בהחלט היה מקום לפתוח ב 10:15
    אלי 16/04/2015 18:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל זה פגיעה ברווחי הבורסה.. מה הם עכשיו חלק מהמדינה האמיתית או חזירים קפיטליסטים שמנסים לעשוק כמה שיותר מהציבור?
    סגור
  • 49.
    בשלב ראשון יש לדחות תחילת המסחר לשעה 11 (ל"ת)
    אבי 5 22/04/2012 07:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 48.
    פעילות כל השנה
    עובד 21/04/2012 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנן פעיליות יותר מהותיות מהפסקת מסחר-תעקוב אחרי הכספים שניתנים לניצולי השואה והקשיים שמערימים עליהם .תעלה כתבות כאלה כל השנה ותתרום להנצחה באופן מהותי לעומת הפסקת מסחר
    סגור
  • 47.
    בדיק חשבתי על זה אתמול! אם בתשעה באב וביום
    רן רן 21/04/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הזיכרון הבורסה סגורה, קל וחומר שגם ביום השואה
    סגור
  • 46.
    יום זכרון אינו יום של סיבה למסיבה
    איציק ש 21/04/2012 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מטופשת,שלא תחזור שוב בשנה הבאה,!!צריך לזכור את השואה ללמדה במוסדת החינוך ולצינה בטקסים ובצפירה אך בשום פנים זה לא יום חג ובטלה
    סגור
  • טען עוד
  • 45.
    כשרואים את ההתנהלות של עם ישראל, למי כבר אכפת
    הראל 21/04/2012 02:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת, כשרואים אתההתנהלות של עם ישראל, את מי מעניינת השואה?! עם ישראל מראה עד כמה הוא מפוצל ומפולג, עם עדין ,רכרוכי ויפה נפש שלא מסוגל להשתמש בכוח נגד האויב שלו ולא מסוגל להגן על עצמו ,גם במחיר של השמדה עצמית, וכל מה שאיכפת לו זה הגוף שלו הנכסים שלו והממון שלו . גם עכשיו מתבשלת לנו שואה ואנחנו נותנים לאוייבים שלנו להתרבות ולהתעצם בתוכנו ומסביב לנו באין מפריע . כשנראה לעצמנו שאיכפת לנו מזה ונתחיל לפעול, אולי יהיה איכפת לנו גם מהעבר...
    סגור
  • 44.
    יוסי תבורך מה שאתה עושה ואל תרפה מהדבר החשוב
    BOGII 21/04/2012 00:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הזה שנקרא יום השואה המדהים שמר שמואל האוזר יו" ר הבורסה ו עם שם משפחה שכזה אני ממש משתומם ומתפלא על זה שהוא לא מרים את הכפפה ומשבית את הבורסה ביום חשוב שכזה והגדת לבנך את אשר עשה לך עמלק
    סגור
  • 43.
    להתחיל את המסחר שעה יותר מאוחר.
    איציק 20/04/2012 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל כך ברור.
    סגור
  • 42.
    לפתוח את הבורסא גם ביום זה
    שקשוקה 20/04/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני אינני ניצול שואה ואינני נצר למשפחות השואה,,,,,,,,,אבל,,,,,,,,,מדוע לא לפתוח, הרי אם נלך שבי אחר מנהיגנו אז למה לא. אני זוכר את היום בוא עמדתי כילד בחרדת קודש ביום זה לכבוד ששת המליונים, והיום, נו גם שנה שעברה וגם בשנה שלפניה וגם בשנה הבאה יעמוד מנהיג כזה או אחר ויכריז שהנה אנו " עומדים" לעזור לניצולי השואה רק שכח שכל שנה הם מתמעטים, אני בוש ונכלם ממעשה זה של המדינה ושל מנהיגיה, פשוט אין לי מילים את הבורסה צריך לסגור
    סגור
  • 41.
    צודק לגמרי ! אנחנו איתך
    אייל 20/04/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הבורסה ורשות לני" ע לא מקדמות את הרעיון החשוב ?
    סגור
  • 40.
    ישר כח
    רר 20/04/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה קודם כל אדם מצויין ורק אחר כל בעל מקצוע מעניין וטוב,,, ישר כח! כאשר אני שומע וקורא כתבה כזו אני שמח שיש אנשים כמוך! גאווה...
    סגור
  • 39.
    תגובה ל-15
    באטה 19/04/2012 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהו יצחק רבין אחד לעומת 6 מיליון יהודים שנרצחו, רופאים, מהנדסים, מדענים, סופרים ומשוררים, תינוקות, ילדים, נערים וילדות, נשים וגם סבלם של אלה שנותרו בודדים וסובלים עד עכשיו כיוון שהמפאינים גזלו ושדדו את כספם ולא לאיפשרו לשורדים האוממלים להשתקם. עד עצם היום הזה!!!!! אותקין לדורות!!!!!
    סגור
  • 38.
    תגובה לכתבה של יוסי פינק
    דודו 19/04/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק מאוד, אתה אדם רגיש מאוד, טוב תעדה עם תעביר את דרישתך להנהלת הבורסה ואולי לכנסת שחד מחברי הכנסת ירים את הכפפה ויעשה משהו. אני חושבת שאותה התנהלות צריכה להיות גם ביום הזיכרון לחללי צה" ל
    סגור
  • 37.
    מסכים איתך יש לכבד את יום השואה (ל"ת)
    אוריה 19/04/2012 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    בושה וחרפה
    DAVID 19/04/2012 20:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק 100 אחוז.ממש בושה
    סגור
  • 35.
    לו היה כבוד עצמי ליהודים-
    יד הנפץ 19/04/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא היו הולכים כמו צאן לטבח ולא היו מפרנסים עלוקות,שלא לדבר על הפסקת מסחר כלשהי ביום השואה.
    סגור
  • לטפשות אין לה סוף, והכבוד ממנה והלאה
    היד שתנענע לך 19/04/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום הזכרון לשואה, שחלק מהאספסוף שיושב בציון, מתיחס ליום הזה כיום " חג" של אשכנזים..השואה הבאה עומדת לפתחנו..אין שכל אין דאגות.. תוכנם העיקרי של החיים מתחלק לשלוה.." לקחו לי, אכלו לי, שתו לי" ...תודה על ה" אומץ" בכתיבתך יוסי פינק. תודה, לך על ההתיחסות שלך ליום הזה,יחידה בכל ים בליל המלל, הכלכלי הרדוד,שכל מילה הנכתבת בו הופכת לאבק פורח מייד אחרי כתיבתה.
    סגור
  • היד שתנענע לי היא ודאי ידו המחוספסת של אדם עו
    יד הנפץ 20/04/2012 02:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בד,לא של עלוקה,חלילה.
    סגור
  • 34.
    מסכים. יש לדחות את פתיחת יום המסחר עד השעה 11 (ל"ת)
    נקודה חשובה 19/04/2012 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    יוסי פינק אתה חוטא בפופוליזם זול
    דניאל 19/04/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשכל המשק יהיה סגור ביום השואה אז גם הבורסה תהייה סגורה,הבורסה היא מקום פרנסה ועבודה להרבה אנשים היא לא אתר משחקים כמו שאתה חושב בתת מודע שלך כי אחרת למה נטפלת לבורסה הרי אותה טענה שלך אפשר להפנות גם לבנקים למה הם עובדים ביום השואה.הדבר היחיד שאני מסכים איתך זה למה הבורסה שובתת בתשעה באב איך יום בחירה של אנשים דתים הפך ליום חופשה מאונס של אנשים חילונים זו השאלה שצריך לשאול את הנהלת הבורסה.
    סגור
  • 32.
    צודק - יישר כוח !!! (ל"ת)
    אחד העם 19/04/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    אני מתבייש. (ל"ת)
    אלי 19/04/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    יצאת תותח - כל מילה בסלע (ל"ת)
    אר 19/04/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    צודק
    ב 19/04/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק ב -100%, זו חלק מזילות השואה. שוכחים כי בשל קורבנות השואה קמה מדינת ישראל.
    סגור
  • 28.
    צודק לגמרי - הלוואי שהבורסה תפנים את זה (ל"ת)
    שי 19/04/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסחר מתחיל ב 9:30 הצפירה ב10 שיתחיל שעה אחרי (ל"ת)
    משיח 19/04/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    ויפה שעה אחת קודם! כל הכבוד
    Blaster 19/04/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל זה לא יעבור בלי חקיקה בכנסת...
    סגור
  • 26.
    פעם ראשונה שאתר כלכלי מתייחס לנושא חשוב כ" כ
    ירון 19/04/2012 10:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד יוסי לא הכל כסף
    סגור
  • 25.
    אדון יוסי פינק היקר
    רון777 19/04/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציטוט :" העובדה שילד יהודי נרצח בברוטאליות או גווע ברעב או קפא בקור הנורא רק בשל היותו יהודי, עובדה זו קשה לי הרבה יותר מהעובדה שחיילי צה" ל שנלחמו למען מולדתם מצאו את מותם. שיצא מפיך הוא ציטוט מטופש וכדאי שתחזור בך , לא אתה תחליט דמו של מי סמוק יותר , יהודי שגווע למוות בשואה או מפקד שהקריב נפשו וקפץ על רימון כדי שפקודיו לא יהרגו. הדם בשני המקרים הוא דם יהודי זהה, תתבייש לך. אני מסכים עם הכותרת שביום השואה המשק צריך להיות מושבת כביום הזיכרון, אך מכאן ועד להשוות דמו של איזה מקרה סמוק יותר רחוקה הדרך.
    סגור
  • תחזור בך
    שמואל 19/04/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוסי פינק היקר !! מישהו צריך להגן עליך מטיפשים. רון777 היקר !! הבנת הנקרא !! " ..עובדה זו קשה לי..." אכן למר יוסי פינק קשה עם עובדה זו וזו דעתו הפרטית ותחושותיו. זה לא מטופש ואין צורך שיחזור בו. באותה מידה דעתך מטופשת וגם עליך לחזור בך. מר יוסי פינק לא ביקש וגם לא קבע דמו של מי סמוק יותר.
    סגור
  • 24.
    השבתת הבורסה בתשעה באב נראה לי ממש לא מובן
    בני 19/04/2012 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל הנראה לחץ של גורמים דתיים.
    סגור
  • ט' באב הוא יום אבל לאומי בדיוק כמו יום השואה
    עמוס 19/04/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האבל על חורבן הבית והגלות שעד היום אנו סובלים מתוצאותיה. שנדע רק ימים טובים ושמחים!
    סגור
  • אתם טועים שניכם
    אהרון 20/04/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהתאם להנחיה של המדינה בט' באב וביום הזיכרון הבנקים סגורים ולכן הבורסה סגורה, ביום השואה הבנקים לא סגורים וכנ" ל הבורסה. כשהמדינה תחליט שהבנקים סגורים או נפתחים מאוחר ביום השואה, הבורסה תצטרך להתיישר בהתאם. כל זה מעבר לעובדה שבאמת בשעה 10:00 לא נעים שיש צפירה ובמקביל הבורסה עדיין עובדת.
    סגור
  • לא בדקת ואתה מטעה
    לאהרון 20/04/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ט באב זה יום רגיל במשק. זה לא אחד מאותם 9 ימי חג. הבנקים סגורים כי הם החליטו לסגור, המדינה לא קשורה לעניין
    סגור
  • 23.
    מסכים בכל מילה עם הנכתב
    RF 19/04/2012 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    6 מיליון חפים מפשע, וכל מה שהם מקבלים זה 2 דקות.
    סגור
  • 22.
    בביזפורטל עובדים ביום השואה?
    יזכור 19/04/2012 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שכן, אז די עם ההתחסדות , כל המשק עובד כרגיל למה הבורסה צריכה להיות שונה?
    סגור
  • תגובה מטופשת. העיתונות עובדת גם ביום כיפור.
    RF 19/04/2012 08:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיתונות זה לא משק. זו התחסדות למי שלא איבד חצי ממשפחתו בשואה.
    סגור
  • 21.
    רק יוסיף כבוד אם יסחרו מהשעה 11:00 ויכבדו (ל"ת)
    איתן 19/04/2012 00:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    פשוט וצודק, ללא מילים נוספות (ל"ת)
    קורא 18/04/2012 23:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    צודק!
    אלי 18/04/2012 23:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא יום לשמוח אם הבורסה עולה. ואם היא תרד אז הסוחרים יהיו עצובים. אז יותר טוב לסגור את הבורסה ביום זה.
    סגור
  • 18.
    מסחר ביום השואה
    אבי 18/04/2012 23:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לך יוסי-יירבו כמוך
    סגור
  • 17.
    מסחר ביום השואה
    אבי 18/04/2012 23:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד יוסי-ירבו כמוך
    סגור
  • 16.
    לתימנים תימניאדה,למרוקאים יש מימונה,
    ושל מי יום השואה? 18/04/2012 22:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שלא היה חופש במימונה אין חופש ביום השואה.
    סגור
  • אידיוט (ל"ת)
    קובי 19/04/2012 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טיפש (ל"ת)
    . 18/04/2012 23:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    יום הזכרון לזכרו של יצחק רבין לא נחשב יום
    18 18/04/2012 22:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זכרון והתכנסות כללית ? ניסית להיות ממלכתי אבל מן הסתם כדאי כבר לעשות שיעורי בית לפני .
    סגור
  • 14.
    יום זיכרון לאומי
    קובי 18/04/2012 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהחלט צודק צריך להתיחס ליום הזה כיום זיכרון לאומי
    סגור
  • 13.
    יוסי פינק יקר
    אורית 18/04/2012 21:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מרגש אותי. אני רוצה להגיד שדבריך חודרים וחשוב שייקראו ויישמעו! בעיניי, אתה קודם כל מענטש, ואחר כך פרשן כלכלי.
    סגור
  • 12.
    צודק לחלוטין! (ל"ת)
    עידן,חיפה 18/04/2012 21:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד יוסי! צודק לגמרי
    אמיר 18/04/2012 21:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגובת הבורסה היא צינית וכאילו מגיעה ממדינה זרה, שלא יודעת כלום על שואת העם היהודי. חבל מאוד שבבורסה ובכלל בארגונים יש אולי אולי מנהלים טובים אבל בהחלט לא מנהיגים. סתם אנשים קטנים שמסתכלים על העולם כאילו הוא סובב סביבם. במקום לתרץ תירוצים למה לא לסגור, אפשר לתת דוגמא ולסגור ליום אחד. על אירועי ספורט ובילויים אפשר לוותר, בטח שאפשר לנוח ממסחר יום אחד - יום זכרון לעם שלם שכמעט הושמד. יוסי, הרבה תומכים בקריאתך!
    סגור
  • 10.
    צודק בכל מילה!!!!!!!!!! (ל"ת)
    גל 18/04/2012 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אם כבר כתבת להם מכתב וזו היתה תשובתם
    אלה 18/04/2012 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אפשר היה לבקש מהם שישקלו 15 דקות של הקפאת מסחר משעה 10:00. לי זה תמיד הציק הסוחרים שמבצעים פקודות בזמן צפירה. את תשובת הבורסה אני יכולה להבין כי היא לא גוף נפרד והיא פועלת כחלק מהמדינה ואם הבנקים עובדים הם חייבים להיות גם פתוחים. אז זה אומר שהבנקים סגורים בט' באב? לא שמתי לב.... מוזר של ט' באב נותנים במשק יותר חשיבות מיום השואה
    סגור
  • בחברה שלי עובדים כרגיל ביום השואה
    קליפ 18/04/2012 19:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אמורה להחליט אם ליסחור או לא?
    סגור
  • 8.
    כל הכבוד יוסי
    איציק100 18/04/2012 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מתחיל מההתייחסות ללניצולים להונם שנמצא במרתפי הבנקים ולרכושם שנגזל והם חיים בפחי אשפה וכך זה נמשך ויימשך עד שאתה וחבריך תיזעקו לשמיים ותגררו אחריכם את ההמון להוציא את העם מהאדישות הזאת שוב כל הכבוד
    סגור
  • 7.
    יש יותר מידי חגים והפסקות מסחר! היה רצוי -
    בן 18/04/2012 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. לסחור בט באב. 2. לסחור בפורים. 3. לקיים ימי מסחר מלאים החול המועד פסח, וסוכות. 4. לסחור ביום הזיכרון. 5. לסחור חצאי ימים בערבי חג. וכן גם לסחור ביום השואה. מספיק שיש לנו שביתות עובדים המשביתים את הבורסה. בחגים ממש (חגי ישראל (לא חול המועד!), יום העצמאות) - ניתן לא לסחור. אחרת - תנו לעבוד בשקט.
    סגור
  • 6.
    כל הכבוד לך צריך ליזכור לתת כבוד ליום הזה אני
    צודק 18/04/2012 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבין מדוע אנו מיתנהלים בצורה כזאת כאילו זה יום רגיל
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד (ל"ת)
    דודו 18/04/2012 18:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יש אנשים בארץ שלוקחים מאתנו את הלגיטימיות
    יהודי מודאג 18/04/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתיישב בארץ אבותינו ומעבירים אותה לאויבינו בטענה שזה היה כיבוש ! מתי ישראל קמה ויזמה כיבוש? מישהו יכול להסביר לי ? את המילה כיבוש שומעים אותה מפרופסורים ואנשי אקדמיה למכביר בכל הזדמנות ובכל תוכנית ! זה לא דמוקרטיה זה ממש הפקרות . כן, מפקירים עוד פעם את העם היהודי .
    סגור
  • 3.
    יוסי כתבת בצורה מעוררת כבוד רב (ל"ת)
    אורי 18/04/2012 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יצאת מלך
    איזבל 18/04/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוסי יצאת מלך , הייתי רוצה לראות את האש הזו יותר בכתבות אחרות שלך . חזק חזק ומחזקת אפילו מסכימה איתך !
    סגור
  • 1.
    כבוד! (ל"ת)
    רון 18/04/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות